2012-07-03, 22:54
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Har du ett bra nätverkskort?
När händer detta?

Har du t.ex inget externt nätverkskort utan använder ett integrerat så kan det "stänga av sig själv" när du använder en högre hastighet än ditt integrerade kort klarar av.
Sen är det ju klart om du har ett kasst externt så resulterar det i samma sak.

Jag sitter med sladd och inte trådlöst, och jag har aldrig haft det hära problemet förr, och alla jag känner har samma problem som jag och fick det nästan samma tid som mig.
Tror nog det inte har något med det att göra? Och mitt nätverkskort ska klara av 100 mbit.
Citera
2012-07-03, 22:59
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogily
Jag sitter med sladd och inte trådlöst, och jag har aldrig haft det hära problemet förr, och alla jag känner har samma problem som jag och fick det nästan samma tid som mig.
Tror nog det inte har något med det att göra? Och mitt nätverkskort ska klara av 100 mbit.

Du bör nog ringa till Comhem och fråga dom, i många fall kan dom se att något inte stämmer och lösa det.

En dum fråga, men dom ställer den på Comhem.
Har du testat att starta om routern och resetta inställningarna så att den är som ny?

Jag har själv Comhem XXL med dom där tre hålen och jag har aldrig haft minsta problem med det.
Citera
2012-07-03, 23:25
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Du bör nog ringa till Comhem och fråga dom, i många fall kan dom se att något inte stämmer och lösa det.

En dum fråga, men dom ställer den på Comhem.
Har du testat att starta om routern och resetta inställningarna så att den är som ny?

Jag har själv Comhem XXL med dom där tre hålen och jag har aldrig haft minsta problem med det.

Som det stod i texten, dom återställde routern åt mig men det funkade inte, och när man går in på routerns inställningar på internet så måste man ju ha ett användarnamn och lösenord, kommer ej in där och fast dom återställde routern så kommer jag fortfarande inte in där, och jag har aldrig bytt något lösen och användarnamn. Konstigt....

Vart bor du förresten? För det verkar sånafall bara hända i Gävle, eftersom fler än mig här har det här problemet.
Citera
2012-07-03, 23:45
Medlem
Lorenzis avatar
Exakt samma händer mig och jag har också Com Hem!( Bor i Malmö dock) . Det är så irriterande att jag funderar på att säga upp skiten och skaffat mobilt bredband.
Citera
2012-07-03, 23:47
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi
Exakt samma händer mig och jag har också Com Hem!( Bor i Malmö dock) . Det är så irriterande att jag funderar på att säga upp skiten och skaffat mobilt bredband.

Haha aa det är jävligt irriterande, har du ringt Com Hem? om du har det, vad har dom sagt?
Citera
2012-07-04, 00:06
Medlem
Lorenzis avatar
Citat:
Haha aa det är jävligt irriterande, har du ringt Com Hem? om du har det, vad har dom sagt?

Nope, har inte gjort det än.Tänker göra det i veckan.
Det känns som att måste vars nåt med nätverkskortet eller likanande
Citera
2012-07-04, 00:19
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Nope, har inte gjort det än.Tänker göra det i veckan.
Det känns som att måste vars nåt med nätverkskortet eller likanande

Är du säker att det är nätverks kortet då? eftersom du ha samma problem som jag och många andra har, alla kan väl inte helt plötsligt få fel på nätverks korten?
Citera
2012-07-04, 08:21
Medlem
Lorenzis avatar
Citat:
Är du säker att det är nätverks kortet då? eftersom du ha samma problem som jag och många andra har, alla kan väl inte helt plötsligt få fel på nätverks korten?

Det va bara spekulationer. Men det känns som om många hade haft problem med det så hade Com Hem känt igen problemet..
Citera
2012-07-04, 13:05
Medlem
toK | swes avatar
Goddagens på er!!

Skulle vilja få lite råd av er pålästa ang. mina intentioner!

Jag får tyvärr börja köra trådlöst eftersom jag inte kan dra kabel snyggt genom hela lägenheten.

Sitter på 100/10 och har således ett Netgear CG3100 för nuvarande. Har då tänkt att inhandla en Asus RT-N66U samt ett TP-Link TL-WDN4800 för en sjysst trådlös prestanda.

Nu till problemet: jag måste ju behålla netgearroutern pga coaxialuttaget, men hur får jag asus:en att funka som router?

Är det bara att typ stänga av NAT i Netgearen och köra en kabel mellan och vips så funkar det eller vad göra?

Sen blev jag lite orolig när jag läste specifikationerna till Asus:en ang installationen som skulle vara så enkel. Man får tydligen upp en sida där man skriver i användarnamn samt lösenord för sin internetlev.

Men jag har då som comhemkund inte några användaruppgifter som jag behövt knappa in förutom "koderna" på Netgearroutern?

Ja lite lite efterbliven känner jag mig men jag vore tacksam för råd och tips
Citera
2012-07-04, 14:25
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Det va bara spekulationer. Men det känns som om många hade haft problem med det så hade Com Hem känt igen problemet..

Har ringt Com Hem igen, och dom säger att dom inte känner igen problemet. Litar inte på dom alls, eftersom om det är vi som har problemet så har sånafall alla fått lika problem, exakt samma tid bara sådär. Helt seriöst snart skiter jag i att betala för bredbandet. Tänker inte sitta med ett ostabilt skit internet i 1 år till.
Citera
2012-07-04, 14:54
Medlem
Badboy87s avatar
Comhem är dåliga. Deras bredband är helt enkelt inte bra. Har själv haft problem i många år och kompisar som haft problem. Internet bara lägger av vissa dagar osv.

Skaffa telia, de är dyrare men betydligt mer driftsäkra.
Citera
2012-07-05, 00:57
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy87
Comhem är dåliga. Deras bredband är helt enkelt inte bra. Har själv haft problem i många år och kompisar som haft problem. Internet bara lägger av vissa dagar osv.

Skaffa telia, de är dyrare men betydligt mer driftsäkra.

Funderar på att skaffa Telia fiber, är det bra och stabilt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in