2014-04-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapoo
Är det bara jag som har ständiga problem med comhem? Det är alltid något som är fel.. minst en gång i måndaden.. bodde på landet förut och där var de luftburna ledningar och de var fanemed stabilare internet med ADSL än de här jävla fiberlan från comhem...

Hur upplever ni det med comhem? Är dem amatörer eller vad är det frågan om? Jag bor i ett "comhem-hus" nu och funderar fan på att gå över till 4g... då kanske ni förstår hur illa det är! Just nu har dem något jävla dns problem.. som ska vara fixat om 2-3 dagar?! flashback, google och lite annat fungerar men resten går inte komma åt.. skit leverantör... riktigt irriterad!
Ringer du och felanmäler när det är problem eller är du en av dom som inte gör något åt problemet?
Citera
2014-04-13, 15:56
Medlem
Brain-Levels avatar
Compalmodemet med vårat 500/50 MBit krånglar på 5 GHz-frekvensen. Den är uppe och snurrar men efter ett par dagar står den i samtliga enheter att den är bortom åtkomst eller vad det heter. Startar vi om modemet funkar det fint några dagar till innan samma sak händer igen. Kollegan är inne på sitt tredje Compal modem av denna anledningen och vi är inne på vårat andra. Känt fel?
Citera
2014-04-14, 08:22
Medlem
Kommer att flytta till veckan och gör det till ett hus som har Com Hem som leverantör. Saken är dock att jag egentligen flyttar den 1/5, men får tillgång till lägenheten tidigare. Just därför ringde jag Com Hem i fredags, beställde bredband och ska nu få det aktiverat i veckan. I efterhand slog det mig dock.

Hur vet dom vilken lägenhet jag ska flytta till? Dels aktiveras min adressändring den 1/5 och han ställde inte heller någon fråga om lägenhetsnummer osv. Är det någon som vet hur det fungerar? Blev lite fundersam när jag började tänka på det.

Tacksam för svar!
Citera
2014-04-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockburn
Kommer att flytta till veckan och gör det till ett hus som har Com Hem som leverantör. Saken är dock att jag egentligen flyttar den 1/5, men får tillgång till lägenheten tidigare. Just därför ringde jag Com Hem i fredags, beställde bredband och ska nu få det aktiverat i veckan. I efterhand slog det mig dock.

Hur vet dom vilken lägenhet jag ska flytta till? Dels aktiveras min adressändring den 1/5 och han ställde inte heller någon fråga om lägenhetsnummer osv. Är det någon som vet hur det fungerar? Blev lite fundersam när jag började tänka på det.

Tacksam för svar!
Om det är Koax-nätet så spelar inte lägenhetsnumret någon roll.
Är det däremot FiberLAN så är lägenhetsnummer väldigt viktigt, men iom att han i telefonen inte frågade så förmodar jag att det inte ska vara några problem.
Citera
2014-04-14, 12:29
Medlem
Poogles avatar
Kan någon ge mig lite råd här- jag har ett abonnemang på 100mb/sek från comhem men mitt trådlösa hemnätverk ger bara 5.5 mb till min dator? Fan vad segt det är
Citera
2014-04-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRoger
Om det är Koax-nätet så spelar inte lägenhetsnumret någon roll.
Är det däremot FiberLAN så är lägenhetsnummer väldigt viktigt, men iom att han i telefonen inte frågade så förmodar jag att det inte ska vara några problem.

Det är FiberKoax. Men med andra ord så finns allting redan installerat, bara att det krävs modem osv som dom nu skickat med. Och sen fraktureras jag bara, helt enkelt. Förstår dock inte hur dom kan ställa in vilken hastighet det ska vara i just min lägenhet? Om jag återigen inte angett lägenhetsnummer?
Citera
2014-04-14, 16:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Och sen fraktureras jag bara,
Kommer maffian hem och knäcker bena på dig då :P

Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Kan någon ge mig lite råd här- jag har ett abonnemang på 100mb/sek från comhem men mitt trådlösa hemnätverk ger bara 5.5 mb till min dator? Fan vad segt det är
Nej du får inga "100mb/sek" från comhem, dom har inget abbonemang som är så snabbt...det du har är 100Mbit/s och maxat blir det ~13Mbyte/s, rätt vanligt att det trådlösa är långsammare, se över vilka inställningar du har.
Citera
2014-04-14, 17:49
Medlem
Citat:
Det är FiberKoax. Men med andra ord så finns allting redan installerat, bara att det krävs modem osv som dom nu skickat med. Och sen fraktureras jag bara, helt enkelt. Förstår dock inte hur dom kan ställa in vilken hastighet det ska vara i just min lägenhet? Om jag återigen inte angett lägenhetsnummer?

Ingen?
Citera
2014-04-14, 18:06
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kommer maffian hem och knäcker bena på dig då :P

Nej du får inga "100mb/sek" från comhem, dom har inget abbonemang som är så snabbt...det du har är 100Mbit/s och maxat blir det ~13Mbyte/s, rätt vanligt att det trådlösa är långsammare, se över vilka inställningar du har.

Jaja, jag stavade fel bara. Vet att den korrekta benämningen är 100Mbit/s Ska kolla upp det ytterligare.
Citera
2014-04-14, 19:56
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Förstår dock inte hur dom kan ställa in vilken hastighet det ska vara i just min lägenhet? Om jag återigen inte angett lägenhetsnummer?

Det styrs av vilken profil som läggs på ditt abonnemang, detta knyts till MAC-adressen på ditt modem, således spelar det ingen roll var du kopplar in modemet, du blir tilldelad samma profil ("hastighet") ändå.
Citera
2014-04-23, 18:04
Medlem
Hej! Såg på comhem.se att 10/1 Mbit tjänsten inte fanns kvar utan den lägsta hastigheten var 10/10 Mbit. Undrar då om den blivit ersatt av denna och om uppladdningshastigheten uppdateras automatiskt?
Citera
2014-04-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bond12
Hej! Såg på comhem.se att 10/1 Mbit tjänsten inte fanns kvar utan den lägsta hastigheten var 10/10 Mbit. Undrar då om den blivit ersatt av denna och om uppladdningshastigheten uppdateras automatiskt?
Gamla bredbandstjänsten 10/1 har tagits bort, och de kunder som hade 10/1 kommer att få en prishöjning på en summa, och iom det har de möjlighet att få 10/10 för lite lägre än ord.pris.
Uppladdningshastigheten uppdateras inte automatiskt vad jag vet, säkrast är att höra av sig till ComHem så gör dom ett byte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in