2010-06-24, 14:38
Medlem
BaalZeBubs avatar
Comhem ger sig inte, utan har skickat en ljudfil till mig som bevis för att jag skulle ha tecknat ett dyrt abonnemang hos dem. Det är helt obetalbart, eftersom filen bevisar hur säljaren försöker med det ena bedrägeriet efter det andra!

Här tecknar jag ned en riktig höjdare direkt från filen:
"
säljare: vilket telefonnummer är det som ska flyttas?
jag: jag vill inte flytta något, utan om jag nu har en gratis testperiod så kan jag ha ett nytt nummer
säljare: du vill byta nummer
jag: under testperioden måste jag ha något att jämföra med så jag vill inte ta bort mitt bredbandsbolags-nummer
säljare: utan du vill behålla det, ja (säger numret)
jag: ja
säljare: är vi överens om att comhem tillåtes att flytta över ditt telefonnummer från ditt nuvarande bolag till comhem
jag: nej inte alls, utan jag får testa internethastigheten gratis i tre månader
säljare: ja exakt men du vill behålla ditt nummer
jag: ja
säljare: jag frågar om vi är överens om att flytta över ditt telefonnummer från din nuvarande operatör till comhem, alltså det innebär att du får behålla ditt nummer, är vi överens om detta?
jag: nej har jag sagt"

sådär håller säljaren på i 8 minuter i filen, och försöker liksom ovan trixa till det, missförstå, inte höra vad man säger. Jag upprepar konsekvent NEJ har jag sagt, och att jag "får testa internethastigheten gratis i tre månader".

Är det inte helt underbart att de skickat mig detta bevis på deras eget bedrägeri!
Citera
2010-06-24, 14:55
Medlem
Abughosts avatar
Hur går det?
Haha Comhem är den sämsta skiten som finns, själv har jag dom. Men morsan orkar inte byta.
Citera
2010-06-24, 15:09
Medlem
menslutanus avatar
Går inte att prova comhem och ha kvar ett annat bolag. Jobbar som säljare åt Bredbandsbolaget DSL, killen från comhem lurar dig. Sedan blir det ett Helvete om du ska byta tillbaka! Som Några andra skrivit i tråden, kör på ångerrätten och skäll ut dom jävlarna!
Citera
2010-06-24, 18:14
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Inspelningen...

Om du nu är som du skriver i inspelningen så tycker jag helt klart att den där inspelningen inte skulle gå igenom.

Hela ditt samtal med säljaren ska även ha spelas in. Fast detta ligger hos tm-företaget. Du kan ju alltid ringa dit och få be om att få samtalet skickat till dig. Så kanske de även granskar sin säljares samtal.
Citera
2010-06-25, 10:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag gick in i den lokala närbutiken-pizzerian för att hämta ett Schenker-paket. Vad skådar jag?
En enorm mängd comhem-prylar! Intill kassan är staplat, från golv till tak, en hög med kabeltv-boxar, och bredvid är lika enorma mängder bredbandsgrejer. Vad har hänt, frågar jag. Expediten skakar på huvudet. Har dom någonsin sett något liknande? Nä.

Och allt är till för de närmaste kvarteren. Sannerligen, det måste handla om samma säljare jag har råkat ut för. Han har väl helt enkelt skickat iväg ett paket till varenda person han talat med, oavsett vad de har sagt!
Citera
2010-06-25, 10:27
Medlem
gottmospahedens avatar
Lägg upp ljudfilen, snälla! Skulle vara jävligt kul att höra, dessutom kanske vi i FB kan hjälpa dig?
Citera
2010-06-25, 11:05
Medlem
skogspromenads avatar
Haha, bra jobbat! Gud vad jag hatar telefonförsäljare alltså! Skulle vara kul om du kunde lägga upp en bit av ljudklippet i alla fall, en bit där inte din address/nummer/namn osv outas.
Citera
2010-06-27, 11:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Nej, tyvärr, har ingen lust att lägga upp ljudfilen. Den är väl dock ändå bara ganska standard, typ den bit jag visade tidigare.
Citera
2010-06-27, 13:32
Medlem
Vi har fått On Demand-skiten hem och med det ett nytt modem från Netgear.
On Demand-boxen är ansluten direkt till modemet, datorerna är kopplade via en router till modemet.

Internet har nu blivit otroligt långsamt, det går knappt att få upp Blocket.se alt. så syns inga bilder och vi vet ju hur tungladdad Blocket brukar vara (ironi).

Den bärbara datorn som är trådlöst kopplad direkt till modemet har dock utmärkt internet.

Är det enda vettiga att kasta ut det nya modemet?
Sen måste man ringa Comhem och be dom ändra massa skit så gamla modemet och telefon går igång....
Citera
2010-06-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Måste man ha ett specielt modem för com hem bredband eller kan jag använda ett adsl modem jag har nu? Ska flytta till ett comhemhus smart så undrar därför.

Eftersom comhem kör Cable via kabeltvnätet och inte ADSL via telefonnätet måste du ha annat modem.
Citera
2010-06-27, 19:00
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Måste man ha ett specielt modem för com hem bredband eller kan jag använda ett adsl modem jag har nu? Ska flytta till ett comhemhus smart så undrar därför.

Du behöver ett nytt modem. Hör med din gamla leverantör ifall du måste lämna tillbaka ditt gamla.
När du beställer bredband ifrån comhem och väljer 12 månaders bindningstid så får du modemet för 0 kr (frakten brukar ingå på hemsidan. 98 kr hos kundtjänst/säljare). Om du inte vill ha en bindningstid så kostar ett modem ca 500 kr. Modemet blir ditt. Fast du köper det för 0 kr eller 500 kr.
Senast redigerad av qrizze 2010-06-27 kl. 19:02.
Citera
2010-06-28, 17:21
Medlem
har precis fått comhem med modem, ett cisco EPC2425. Har kopplat in det och fått internet att funka "out of the box". Men så testade jag att tanka hem lite (torrent) då slutar internet att fungerar helt, han hämtar hem fortfarande men det går inte att surfa. wtf????

Har testat att sätta ner hastigheten i bittorrentklienten (Transmission, Ubuntu) till max 50% av kapaciteten men det spelar ingen roll. När torrentprogrammet varvar igång slutar internet att fungera. Så fort jag avslutar torrentprogrammet kan jag surfa igen.

har testat både trådlöst/sladd. ingen skillnad.

Har någon haft likande problem, vad göra??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in