2011-04-08, 17:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Prova comodo internet security, antivirus brandvägg systemskydd och fan allt vad det är och är gratis.

http://www.comodo.com/home/internet-...t-security.php
Citera
2011-04-08, 17:30
Medlem
Jag gissar på att din router har lekt jobbig och återställt sig, installera om routern och återkomm.
Citera
2011-04-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snappp
Intressant, jag hade exakt samma problem fast omvänt, dvs allt trådlöst fungerade inte.
Det började fungera bara rakt av helt plötsligt en dag.

Hur lyser dioderna?

Jag hade samma problem som du i morse...

Reboot av routern/modemet löste biffen
Citera
2011-04-08, 17:49
Medlem
Chaos1337s avatar
Har ju ingenting med smarthet att göra, det har inte ens med com hem att göra.

Det du borde göra är att ringa antigen de som gjort routern/modemet eller ringa microsoft.
Citera
2011-04-08, 18:01
Medlem
Router(?)= Kolla under routern och se ipn där skriv in den i Adress fältet till internet och sen logga in

Användernamn : admin
Lösenord : password

Sen får du köra lite tricks där som att kolla hur nätverket floppar med dina uppkopplade saker. Och sen kan du besluta ifall du vill göra lite återställare! detta funkar 100% allt går och lösa där sålänge routern inte är felkopplad/sönder! PZ OUT HOMIES

Mvh brongan
Citera
2011-04-08, 18:03
Medlem
Buckshootas avatar
Ett övrigt tips är att köpa en egen router där den är stabilare, bättre mjukvara, WPA2, brandvägg. Detta problem har jag inte haft men haft övriga problem med BBB förr och köpte en NETGEAR-WNR2000 och kunde icke bli nöjdare!
Citera
2011-04-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Så här lyser dioderna

Lysdiod 1 (Stationär dator) Blinkar grönt
Lysdiod 2 (Xbox360) Lysande orange
Lysdiod 3 (Dreambox) Lysande orange
Kolla xboxinställningarna på internet.
Citera
2011-04-08, 18:10
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Com hem säljer ju F-secure billigt. Annars kanske Esset NOD32 kan vara något. Båda programmen är riktigt bra.

Det kan vara mycket som skickar spam, mest troligt virus eller någon trojan. Som sagt, installera ett riktigt antivirusprogram så slipper du bli abuse-stängd.

Jag blir så jäkla trött på begreppet "ett riktigt ...", bara det kostar pengar så löser det alla världen problem. Det är jävla skitsnack, och det vet ni! Det finns *inget* av-program, kommersiellt eller gratis, som hittar allt, alltid. Så är det bara. För min egen del vill jag påstå, baserat på 20 års erfarenhet, att mitt Avast räcker långt - förutsatt att jag kombinerar det med sunt förnuft och undviker ryska warez-sajter etc ...

Har du en "spam-factory" installerad så kan du mycket väl ha blivit upptagen i ett botnet, det finns miljoner datorer i världen som helt ovetandes är kontrollerade av sådana. Prova att köra Malwarebytes i felsäkert läge. MWB är gratis och är mycket bra på att hitta redan installerade malware.
Citera
2011-04-08, 18:50
Medlem
Ryttge92s avatar
Om det inte föreslagits, factory reseta modemet.
Citera
2011-04-08, 18:58
Medlem
flexschemas avatar
Kolla MTU och eventuella portar i Netgear-routern.
Ska adress hämtas automatiskt i din Xbox? Kontrollera!
Fel på kabeln/routerns port/nätuttag på din Xbox. Enkelt kontrollerat det också.
??????????

Är egentligen allt jag kan komma på. Har det fungerat förut ska det fungera nu också. De supportar såvitt jag vet bara Internetförbindelse till datorer. Övriga enheter får man kolla upp egna lösningar till.
Citera
2011-04-08, 19:17
Medlem
kristerzs avatar
Kamrater!
Jag har nu gjort en reset och låtit den varit "standby" i några tim. Jag kopplade nu in Dreamboxen på kanal 1 (Som funkade till den startionära datorn) ist för 3 och nu funkar dreamboxet. I samma veva så får jag sms från Com Hem att ett nytt modem är på väg. Dvs, jag kan nu se Hockeyn och det får räcka för idag. Ska se sedan om de andra kanalerna funkar.

tack alla!
Citera
2011-04-08, 20:30
Bannlyst
hahah vilken flummig trådstart!

Du klagar på ComHem's support för att dom inte kan hjälpa dig, men i nästa andetag säger du att ditt bredband fungerar felfritt och att det är XBOXEN (&Dreambox'en) som inte funkar haha.

Varför skulle ComHem hjälpa dig med Xbox support för?
Vad har dom sagt när du ringt?
Låter ju helt sjukt att dom sagt att dom ska återkomma, vad har du sagt i supporten egentligen? (För det är ju uppenbarligen en xbox-support fråga och inte en ComHem-support fråga, så dom borde/kunde ju ha bett TS fara och flyga direkt från början...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in