2016-06-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det finns en klisterlapp på modemet med SSIS och WPA-Key. Då kan jag alltså surfa på wifi hemma.

Tidigare i tråden så frågar du om varför man behöver snabbt internet. För 20 år sedan så tänkte nog de flesta, "vem fan behöver snabbare internet än 56.6kb/s). Och för att besvara din fråga mer praktiskt, för att streama 4K i 60fps så behöver du runt 50mb/s, är det då 4 personer i ditt hushåll så blir det 200mb/s.
Citera
2016-06-20, 09:55
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tidigare i tråden så frågar du om varför man behöver snabbt internet. För 20 år sedan så tänkte nog de flesta, "vem fan behöver snabbare internet än 56.6kb/s). Och för att besvara din fråga mer praktiskt, för att streama 4K i 60fps så behöver du runt 50mb/s, är det då 4 personer i ditt hushåll så blir det 200mb/s.

Vem behöver streama 4k i 60fps? Det är väl i stort sätt bara kriminella som laddar ner filmer illegalt. Själv köper jag mina filmer.
Citera
2016-06-20, 11:35
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Vem behöver streama 4k i 60fps? Det är väl i stort sätt bara kriminella som laddar ner filmer illegalt. Själv köper jag mina filmer.

Mer och mer går mot streaming, även de lagliga alternativen...
Citera
2016-06-20, 12:05
Medlem
Citat:

Okej farfar. Youtube har 1 miljard användare, så det är "några" som vill streama. Netflix har 75 miljoner betalande kunder...etc etc...
Du är gammal farfar och efter. Times change, men samla du på dina dvd-filmer, de kanske får samlarvärde om 200 år.
Citera
2016-06-20, 16:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
men samla du på dina dvd-filmer, de kanske får samlarvärde om 200 år.
Tyvärr inte, cd/dvd tål långtidsförvaring dåligt

Citat:
Räcker att dela lite hemmagjorda filmer så behövs lite hastighet.
Citera
2016-06-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tyvärr inte, cd/dvd tål långtidsförvaring dåligt

Räcker att dela lite hemmagjorda filmer så behövs lite hastighet.

Jo skojja inte, är dom inte komprimerade så är ju varje 3-5 minuters sekvens på 2gb
Citera
2016-06-29, 17:12
Medlem
Mullrets avatar
Har comhem hemma via Coax. Men kommer sitta på kontoret mest hela sommaren. Kan man flytta över bild o ljud till annan tv via IP på fiber ? Har 100/100 hemma o på jobbet. Fast IP på bägge adresserna.
Citera
2016-06-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har comhem hemma via Coax. Men kommer sitta på kontoret mest hela sommaren. Kan man flytta över bild o ljud till annan tv via IP på fiber ? Har 100/100 hemma o på jobbet. Fast IP på bägge adresserna.

Hastigheten räcker mycket väl för att "spegla" hela ditt hemma-desktop. Användbart till det mesta utom snabba spel.

Med typ RDP / teamviewer / VNC o.dyl.

Tänk på att upprätthålla den säkerhet/integritet du anser dig behöva.
Citera
2016-07-08, 15:22
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Jo skojja inte, är dom inte komprimerade så är ju varje 3-5 minuters sekvens på 2gb
Citera
2016-07-21, 22:56
Medlem
partyboels avatar
Vilka operatörer står billigare än Comhem i Stockholmsregionen?
Senast redigerad av partyboel 2016-07-21 kl. 23:20.
Citera
2016-07-26, 10:37
Medlem
Extricitys avatar
Hej! Jag lider också av att vara comhem-ansluten.. Igår så slutade mitt modem (Compal CH7284E) leverera internet till mig. Min dator, som är kopplad direkt med ethernetkabel till modemet, säger att kabeln inte är ikopplad, och wifi fungerar ej. Alla lampor lyser med ett fast sken och första LAN-porten lyser med ett fast grönt sken, vilken känns märkligt. Jag har såklart provat att starta om modemet etc, även försökt göra en reset men den reagerar inte på något, alltid samma lampor som lyser utan att blinka eller så. Någon guru som haft samma problem eller kan hjälpa till?
Citera
2016-07-27, 00:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extricity
Hej! Jag lider också av att vara comhem-ansluten.. Igår så slutade mitt modem (Compal CH7284E) leverera internet till mig. Min dator, som är kopplad direkt med ethernetkabel till modemet, säger att kabeln inte är ikopplad,
Liknande problem har jag haft vid mjukvarufel i datorn, bla senast jag försökte avinstallera avast, kunde se att datorn försökte få tag i modemet men fick inget svar, när jag la in en backup av c: funkade internet direkt.

Citat:
Alla lampor lyser med ett fast sken och första LAN-porten lyser med ett fast grönt sken, vilken känns märkligt. Jag har såklart provat att starta om modemet etc, även försökt göra en reset men den reagerar inte på något, alltid samma lampor som lyser utan att blinka eller så. Någon guru som haft samma problem eller kan hjälpa till?
Har du någon annan dator du kan testa med? har du kontaktat comhem för att se om dom kommer åt modemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in