Citat:
Ursprungligen postat av
hubbabubba69
Ingen som vill vara god å svara på mitt inlägg som ni hittar på föregående sida? Iaf första frågan om flera TV apparater i hemmet.
Kan ju försöka.
Som jag förstått finns två möjligheter. TiVo-box eller motsvarande Digitalmottagare.
TiVo-Boxen har sitt abb knutet till den och den har bara en video-utgång så du kan bara titta på material på en TV, alternativt splitta till flera men bara på samma kanal som boxen.
Digitalmottagaren har ett chip på kort med abonnemanget. Ett kort = en mottagare. Förstås kan du splitta utgången till flera som med TiVo-boxen om du inte satt kortet i CA-modul direkt i TV.
Har du koax-nät med flera uttag i hemmet kan du skaffa flera kort/abb till olika apparater och lätt dela/förstärka signalen om du vill ha 100 apparater.
Med Fiberlan och IPTV vete fan hur det funkar.. Jag har två TV-märkta portar in, undrar hur de hanterar det om jag skulle vilja ha tre TiVo-boxar t ex.
I dagsläget har jag en TiVo i ett rum med TV och ett annat rum med TV har bara Chromecast och PS4.
SVT-kanalerna, netflix, cmore, viaplay, youtube etc.. funkar utmärkt med Chromecast, men hade inte den möjligheten funnits hade jag nog funderat i andra banor för att få riktig tv till övervåningen.