2016-01-01, 22:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
När jag hade Telia så "hyrde" man ju deras routrar och var tvungen att skicka tillbaka skiten när man gjorde sig av med dom, är det samma för Comhem?
Nej comhem säljer modemen så den biten slipper man, du kan köpa ett bättre modem och koppla in men måste ringa comhem så dom lägger in modemet i datorsystemet.
Citera
2016-01-18, 11:56
Medlem
Har comhem slopat högre uppladdningshastigheter för sina abonnemang, förutom "Bredband 500"?

Vill minnas att man kunde köpa till exemepel 100/100 för någon slant mer än vad 100/10 kostar, samma med Bredband 250 men detta verkar vara som bortblåst.
Citera
2016-01-18, 21:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroKatze
Har comhem slopat högre uppladdningshastigheter för sina abonnemang, förutom "Bredband 500"?

Vill minnas att man kunde köpa till exemepel 100/100 för någon slant mer än vad 100/10 kostar, samma med Bredband 250 men detta verkar vara som bortblåst.
50Mbit abbonemang

Uppströmshastighet:

10 Mbit/s
50 Mbit/s (+50 kr/månad)

Redigerat:
Skumt hittar det inte som tillval för 100Mbit men hör med kundtjänst
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-01-18 kl. 21:30.
Citera
2016-01-19, 22:03
Medlem
Citat:

Beror lite på, sitter du på ett FiberKoax nät så har du möjlighet till 50Mbit i upload.

Sitter du däremot via FiberLan så finns det på samtliga adresser möjlighet till t.ex. 100/100.

Vissa andra adresser har du möjlighet till t.ex. 250/100, 500/100 eller till och med 1000/1000.
Citera
2016-01-21, 03:29
Medlem
Ingen som vill vara god å svara på mitt inlägg som ni hittar på föregående sida? Iaf första frågan om flera TV apparater i hemmet.
Citera
2016-01-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba69
Ingen som vill vara god å svara på mitt inlägg som ni hittar på föregående sida? Iaf första frågan om flera TV apparater i hemmet.

Kan ju försöka.
Som jag förstått finns två möjligheter. TiVo-box eller motsvarande Digitalmottagare.

TiVo-Boxen har sitt abb knutet till den och den har bara en video-utgång så du kan bara titta på material på en TV, alternativt splitta till flera men bara på samma kanal som boxen.
Digitalmottagaren har ett chip på kort med abonnemanget. Ett kort = en mottagare. Förstås kan du splitta utgången till flera som med TiVo-boxen om du inte satt kortet i CA-modul direkt i TV.

Har du koax-nät med flera uttag i hemmet kan du skaffa flera kort/abb till olika apparater och lätt dela/förstärka signalen om du vill ha 100 apparater.
Med Fiberlan och IPTV vete fan hur det funkar.. Jag har två TV-märkta portar in, undrar hur de hanterar det om jag skulle vilja ha tre TiVo-boxar t ex.
I dagsläget har jag en TiVo i ett rum med TV och ett annat rum med TV har bara Chromecast och PS4.
SVT-kanalerna, netflix, cmore, viaplay, youtube etc.. funkar utmärkt med Chromecast, men hade inte den möjligheten funnits hade jag nog funderat i andra banor för att få riktig tv till övervåningen.
Citera
2016-01-26, 19:25
Medlem
MacLeods avatar
Kan någon förklara hur man får upp en liten bild av det som sänds när man kollar sin tv-guide?
Jag vill ju kunna se det i rutan längst upp i hörnet medans jag scrollar. Nu står den bara och "tänker".

Har en Samsung-tv

Det man kallar EPG i USA tror jag.
Citera
2016-02-02, 18:52
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Kan någon förklara hur man får upp en liten bild av det som sänds när man kollar sin tv-guide?
Jag vill ju kunna se det i rutan längst upp i hörnet medans jag scrollar. Nu står den bara och "tänker".

Har en Samsung-tv

Det man kallar EPG i USA tror jag.

Detta skall du få per default ? Det får jag på min i alla fall, har aldrig ställt om något. Har du testat att starta om boxen, kanske behöver uppdateras?
Citera
2016-02-02, 18:58
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba69
Om man tecknar Digital-tv Bas för 149kr/mån:

1. Gäller abonnemanget bara för en TV apparat i hemmet eller kan jag "koppla" upp mig till fler än en? T.ex. sovrummet. Följdfråga om svaret är 1 TV per abonnemang - måste jag teckna två likadana abonnemang för att få Digital-tv i sovrummet också eller finns det en annan möjlighet till det?

Det gäller för 1 TV, syskonkort/tvillingkort finns ju som tillval, vet ej vad det kostar dock.

2. Behåller jag SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD om jag säger upp abonnemanget efter 12 mån? Kan jag fortfarande titta på dom med min inbygga digitalbox? (Jag har en Samsung UE32F5505AK om det skulle hjälpa).

vet ej.

3. Tillkommer det en ny startavgift på 399kr efter 12 mån om man vill förnya bindningstiden i ytterligare ett år till?

Brukar inte vara någon ny startavgift för befintliga avtal men man kan ju köra på med fortsatt obundet avtal bara?

4. Ska man oroa sig för några oväntade kostnader när det gäller ett Com Hem abonnemang? Ni kanske vet själva hur vissa företag försöker lura folk med saker man inte vill ha osv. Och ibland tillkommer extra konstnader för skit man inte visste om fanns. Bara en tanke.

Är väl typ startavgift och pappersfakturaavgift som är deras "avgifter". Finns nedgraderingsavgift för bredband också men ej på tv tror jag.

5. Är deras support bra?

Alltid varit tillmötesgående och duktiga när jag snackat med dem, råkat på nån enstaka som inte kan ett smack men överlag riktigt bra.

Se ovan.
Citera
2016-02-03, 16:09
Medlem
oldeubois avatar
Citat:

Verkar helt sjukt. Blev lovad samma bredband som tidigare, 250/50, 499kr. Skulle få testa "Com Bo Plus" i tre månader, om jag nedgraderade mig inom tre månader till "Bas" (detta sade försäljaren), så skulle jag inte behöva betala för TV-kanaler, öht.

Jag kollar inte på TV och skulle aldrig ansluta TV-modulen, alls. Nu visar det sig idag, att om jag beställer Com Bo Bas, som ett paket så får jag bara 50/10. Vill jag ha kvar min 250/50 för 499kr/månaden, så skulle jag ändå få betala typ 179kr, i månaden, för en tjänst jag inte använder.

Jag fick hembesök av en medarbetare för ComHem och jag förklarade för honom att jag inte var intreserad av att betala för TV, då jag inte använder det alls. Nu blev det så här och jag lär säga upp avtalet jag gick med på igå. Kanske missförstod jag honom, trots att jag frågade om det skulle påverka mitt nuvarande abonnemang, men...
Citera
2016-02-03, 16:55
Medlem
Bollregs avatar
Vad betalar ni för era bredband? Inte ni som betalar listpris eller studenter alltså.
Citera
2016-02-04, 20:36
Medlem
Bollregs avatar
Då får jag väl anta att alla betalar listpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in