Citat:
Ursprungligen postat av
rakan123
Tjena!
Igår så ringde en säljare mig från comhem och ville sälja på mig ett bredband för vi har endast tv-kanaler via comhem här hemma. Jag säger varken ja eller nej utan endast att jag ska prata med min mamma och vi ska tänka över det (Jag är 20, min mamma står för sånt hemma, så det inte blir missförstånd).
Iallafall, den här säljaren säger typ ''Jag kommer nu spela in det muntliga avtal vi gör här'' bla bla bla och tydligen gick jag med på skiten utan att ens säga ja.
De skulle skicka ett modem gratis och fixa internet.
Vidare, jag och min mamma kände att vi ville stanna kvar hos BBB så jag ringer in till kundservice och ber dom ångra denna order. Då säger tjejen där att hon inte kan göra det, anledningen är för att JAG ringer in och inte min mamma. Då frågar jag henne ''Hur kommer det sig då att jag kan teckna ett avtal i min mammas namn men inte ångra det? '' och hon säger något i stil med ''Ja men det funkar helt enkelt så'', otroligt oklar.
Då säger jag till henne att ''iochmed att ni vill skicka ett modem till oss, om vi struntar i att plocka upp det, borde det inte returneras och ångras per automatik?'' hon förklarar typ att det kommer skickas tillbaks men INTE ångras? Jag tänker liksom vad fan?
Sen frågar jag henne vilket mobilnummer de har registrerat på vår kundbild där och då säger hon ett nummer och det numret är MITT, inte min mammas. Frågar henne igen hur det kommer sig att de har MITT nummer och inte min mammas? Återigen någon bortförklaring.
Min fråga är, har de rätt att sälja ett avtal till MIG? Och, om det har det, borde inte JAG kunna ångra dig? Då jag räknas som familjemedlem.
Kommer definitivt att säga upp denna skit nu.
Tack på förhand!
Låter som ett fulsälj, men jag undrar ju lite vad du trodde hände när de sa att de skulle spela in ett muntligt avtal. Säljare ska man i regel hålla sig undan. De är oftast människor som tjänar hiskligt dåligt per timme men ganska mycket ifall de säljer så de kan vara ganska desperata, vidare så är de sällan anställda hos företaget de säljer för utan bara inhyrda, så de bryr sig lite om företagets anseende.
Det är väl helt korrekt att du inte kan säga upp något som står i din mors namn. Så... Ja. Enklast är väl om din mamma ringer in och ångrar det. Gärna så fort som möjligt, 14 dagars ångerrätt i regel. Att man inte hämtar ut ett modem gör som ingen skillnad.