2016-07-27, 17:56
Medlem
Comhemplay fungerar inte med Windows 10. Uselt.
Citera
2016-07-27, 18:42
Medlem
Globalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Comhemplay fungerar inte med Windows 10. Uselt.

Att få ComhemPlay att fungera i Windows 10
https://jramthetech.wordpress.com/20...-i-windows-10/
Citera
2016-07-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globalmannen
Att få ComhemPlay att fungera i Windows 10
https://jramthetech.wordpress.com/20...-i-windows-10/

Tack.
Citera
2016-07-31, 11:56
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extricity
Hej! Jag lider också av att vara comhem-ansluten.. Igår så slutade mitt modem (Compal CH7284E) leverera internet till mig. Min dator, som är kopplad direkt med ethernetkabel till modemet, säger att kabeln inte är ikopplad, och wifi fungerar ej. Alla lampor lyser med ett fast sken och första LAN-porten lyser med ett fast grönt sken, vilken känns märkligt. Jag har såklart provat att starta om modemet etc, även försökt göra en reset men den reagerar inte på något, alltid samma lampor som lyser utan att blinka eller så. Någon guru som haft samma problem eller kan hjälpa till?

löst det? Kan hjälpa dig annars.
Citera
2016-09-16, 14:13
Medlem
Tjena!

Igår så ringde en säljare mig från comhem och ville sälja på mig ett bredband för vi har endast tv-kanaler via comhem här hemma. Jag säger varken ja eller nej utan endast att jag ska prata med min mamma och vi ska tänka över det (Jag är 20, min mamma står för sånt hemma, så det inte blir missförstånd).

Iallafall, den här säljaren säger typ ''Jag kommer nu spela in det muntliga avtal vi gör här'' bla bla bla och tydligen gick jag med på skiten utan att ens säga ja.
De skulle skicka ett modem gratis och fixa internet.

Vidare, jag och min mamma kände att vi ville stanna kvar hos BBB så jag ringer in till kundservice och ber dom ångra denna order. Då säger tjejen där att hon inte kan göra det, anledningen är för att JAG ringer in och inte min mamma. Då frågar jag henne ''Hur kommer det sig då att jag kan teckna ett avtal i min mammas namn men inte ångra det? '' och hon säger något i stil med ''Ja men det funkar helt enkelt så'', otroligt oklar.

Då säger jag till henne att ''iochmed att ni vill skicka ett modem till oss, om vi struntar i att plocka upp det, borde det inte returneras och ångras per automatik?'' hon förklarar typ att det kommer skickas tillbaks men INTE ångras? Jag tänker liksom vad fan?

Sen frågar jag henne vilket mobilnummer de har registrerat på vår kundbild där och då säger hon ett nummer och det numret är MITT, inte min mammas. Frågar henne igen hur det kommer sig att de har MITT nummer och inte min mammas? Återigen någon bortförklaring.

Min fråga är, har de rätt att sälja ett avtal till MIG? Och, om det har det, borde inte JAG kunna ångra dig? Då jag räknas som familjemedlem.

Kommer definitivt att säga upp denna skit nu.

Tack på förhand!
Citera
2016-09-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Tjena!

Igår så ringde en säljare mig från comhem och ville sälja på mig ett bredband för vi har endast tv-kanaler via comhem här hemma. Jag säger varken ja eller nej utan endast att jag ska prata med min mamma och vi ska tänka över det (Jag är 20, min mamma står för sånt hemma, så det inte blir missförstånd).

Iallafall, den här säljaren säger typ ''Jag kommer nu spela in det muntliga avtal vi gör här'' bla bla bla och tydligen gick jag med på skiten utan att ens säga ja.

Vidare, jag och min mamma kände att vi ville stanna kvar hos BBB så jag ringer in till kundservice och ber dom ångra denna order. Då säger tjejen där att hon inte kan göra det, anledningen är för att JAG ringer in och inte min mamma. Då frågar jag henne ''Hur kommer det sig då att jag kan teckna ett avtal i min mammas namn men inte ångra det? '' och hon säger något i stil med ''Ja men det funkar helt enkelt så'', otroligt oklar.

Då säger jag till henne att ''iochmed att ni vill skicka ett modem till oss, om vi struntar i att plocka upp det, borde det inte returneras och ångras per automatik?'' hon förklarar typ att det kommer skickas tillbaks men INTE ångras? Jag tänker liksom vad fan?

Sen frågar jag henne vilket mobilnummer de har registrerat på vår kundbild där och då säger hon ett nummer och det numret är MITT, inte min mammas. Frågar henne igen hur det kommer sig att de har MITT nummer och inte min mammas? Återigen någon bortförklaring.

Min fråga är, har de rätt att sälja ett avtal till MIG? Och, om det har det, borde inte JAG kunna ångra dig? Då jag räknas som familjemedlem.

Tack på förhand!

Låter som ett fulsälj, men jag undrar ju lite vad du trodde hände när de sa att de skulle spela in ett muntligt avtal. Säljare ska man i regel hålla sig undan. De är oftast människor som tjänar hiskligt dåligt per timme men ganska mycket ifall de säljer så de kan vara ganska desperata, vidare så är de sällan anställda hos företaget de säljer för utan bara inhyrda, så de bryr sig lite om företagets anseende.

Det är väl helt korrekt att du inte kan säga upp något som står i din mors namn. Så... Ja. Enklast är väl om din mamma ringer in och ångrar det. Gärna så fort som möjligt, 14 dagars ångerrätt i regel. Att man inte hämtar ut ett modem gör som ingen skillnad.
Citera
2016-09-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Tjena!

Tack på förhand!
Precis som du är inne på så har personen i fråga inte rätten att sälja abonnemang utan att tala med abonnemangstecknare. Tyvärr har du inte talat med en person från Com Hem - du har talat med en telemarketingbyrå. Det vet jag till 100%. Denna typer av situationer uppstår tyvärr på grund av att dessa telemarketingbyråer ofta enbart erbjuder provisionsbaserad lön, och då lägger många sitt samvete åt sidan och kränger saker - även fast de vet att det inte går rätt till alla gånger.

Inte för att det är någon ursäkt för det hela. Det är upp till Com Hem att kvalitetssäkra att sådant ej förekommer, och att företaget får dåligt rykte i onödan.

Be din mor ringa 90222 på måndag så kommer ni att få ångra avtalet.
Citera
2016-09-22, 20:43
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Mammas väninna fixade bredband 50 och stjärnan på comhem sa att hon kunde använda abonnemanget på landet men hur är det möjligt då det är kopplat till modemet i lägenheten? Trodde man behövde mobilt bredband för att kunna använda det överallt.
Citera
2016-09-22, 21:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Mammas väninna fixade bredband 50 och stjärnan på comhem sa att hon kunde använda abonnemanget på landet men hur är det möjligt då det är kopplat till modemet i lägenheten? Trodde man behövde mobilt bredband för att kunna använda det överallt.
Har hon comhem datauttag på landet så kan hon använda det för modemet är inte bundet till en specifik adress, finns det inget uttag så går det inte.
Citera
2016-09-22, 22:02
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har hon comhem datauttag på landet så kan hon använda det för modemet är inte bundet till en specifik adress, finns det inget uttag så går det inte.

Precis men det funkar inte som mobilt bredband där du trycker in en liten strut i USB och kan surfa vart du vill? Modemet måste man helt enkelt flytta på för att få tillgång till nätet och det blir svårt när man bor i skogen utan vatten och bröd.
Citera
2016-09-22, 22:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Svar ja modemet måste flyttas eftersom de inte är mobilt.
Citera
2016-10-06, 17:26
Medlem
Flyttat in i lgh, de är kopplade till Comhem. Köpte nån Toshiba plattTV av säljaren som jag kopplade in boxer etc till. Nu när man äntligen har TV (hade inte plats i studentlyan innan) så vill man självklart se allt i HD om det går. Föreningen har en deal med Comhem att man får välja åtta kanaler utan kostnad. Ex för tv3 så valde jag därför "tv3 HD" på Comhems kanalval. Sen går jag in på kanal 3 på TVn, men får "Ingen åtkomst(6)". Ringer upp kundtjänst, dom säger att "tv3 HD" är på kanal 23. Går in på kanal 23, och visst finns "tv3 HD" där. Kan man ändra kanalplatser på TV nuförtiden? Är ju fan helt sjukt att jag ska komma ihåg att gå in på kanal 23 varje gång jag vill kolla på tv3 bara för att jag vill se i HD, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in