2017-03-19, 02:45
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Jag kan, mer intelligent än du?

Tillräckligt intelligent för att visa uppenbarligen.
Citera
2017-03-19, 02:49
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
bor i Sthlm och har tom. fiber indraget i huset men den kan vi inte använda)
Varför inte?
Citera
2017-03-19, 10:14
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Varför inte?

Svartfiber, ingen leverantör finns alltså. Vi är så få att det inte är ekonomiskt försvarbart om vi inte skriver 100-års avtal med någon, då hamnar vi i samma sits som med ComHem..

Enda alternativet är om vi gör det själva men då är vi beroende på att det alltid bor någon i huset som kan hjälpa till, och som kan nätverk.
Citera
2017-03-30, 16:09
Medlem
flazbazs avatar
Fan vad sunkigt ComHem verkar ha blivit.... Nu "bygger dom ut för framtiden" och chockhöjer priset på 250MBit bredband, utan att min anslutning på något sätt förbättras, endast på grund av att "våra kunder har använt hela 40% mer bredbandskapacitet det senaste året". Jag lackar ur och vill nedgradera. Då får jag en "nedgraderingsavgift" på 150:- på nästa faktura.

Medan jag satt i telefonkön blir jag bombad med massa oväsentlig information, där jag bland annat får höra att det kostar 15:- per kanalbyte om man t.ex. har 8 favoriter, och själv byter kanal via "mina sidor". Massa mikroavgifter och skit...

Har dom verkligen fallit så här lågt?
Citera
2017-03-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Fan vad sunkigt ComHem verkar ha blivit.... Nu "bygger dom ut för framtiden" och chockhöjer priset på 250MBit bredband, utan att min anslutning på något sätt förbättras, endast på grund av att "våra kunder har använt hela 40% mer bredbandskapacitet det senaste året". Jag lackar ur och vill nedgradera. Då får jag en "nedgraderingsavgift" på 150:- på nästa faktura.

Medan jag satt i telefonkön blir jag bombad med massa oväsentlig information, där jag bland annat får höra att det kostar 15:- per kanalbyte om man t.ex. har 8 favoriter, och själv byter kanal via "mina sidor". Massa mikroavgifter och skit...

Har dom verkligen fallit så här lågt?
Ja, ComHem är skit. Det man inte nämner är att grossistpriserna på bandbredd minskat enormt under samma period.

Ring och säg upp så får du dock bra erbjudanden.
~340/månad för 250 t.ex. ~249/månad för 100.
Citera
2017-03-31, 01:05
Medlem
papa porrs avatar
Hej! Har haft bredband från comhem under 3 år ungefär, men nu ikväll/natt när jag skulle sätta på en film så ville det inte fungera, som standard så drar jag ur routern en stund men fungerar ändå inte. Såfort jag öppnar webbläsaren så kom jag till "zmarket" som uppmanar till att beställa bredband från dom. Då kollar jag mailen via telefon och har då fått ett mail ifrån noreply@zitius.com där det står "Din uppsägning av SIGMA 100/10 - ÄNDRA INTE! från Com Hem har mottagits" sen även uppsägningsdatum och frånkopplad från min address...nån som vet vad det handlar om?
Citera
2017-03-31, 01:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa porr
Hej! Har haft bredband från comhem under 3 år ungefär, men nu ikväll/natt när jag skulle sätta på en film så ville det inte fungera, som standard så drar jag ur routern en stund men fungerar ändå inte. Såfort jag öppnar webbläsaren så kom jag till "zmarket" som uppmanar till att beställa bredband från dom. Då kollar jag mailen via telefon och har då fått ett mail ifrån noreply@zitius.com där det står "Din uppsägning av SIGMA 100/10 - ÄNDRA INTE! från Com Hem har mottagits" sen även uppsägningsdatum och frånkopplad från min address...nån som vet vad det handlar om?
Har du internet via stadsnät eller dylikt med flera operatörer?
Citera
2017-03-31, 10:08
Medlem
papa porrs avatar
Ja jag bor centralt så jag tror nog det är stadsnät? Har dålig koll på sånt där, men bor i lägenhet centralt i staden
Citera
2017-03-31, 18:02
Medlem
papa porrs avatar
Nu har jag fått klarhet och är helt rasande. När jag väl fick tag på dom fick jag veta att på min faktura i december hade jag betalat 60 kronor för lite!! Av dom ~450 som det kostar varje månad. Har inte fått någon.påminnelse eller varning att dom skulle stänga av det. Tillslut får jag bli kopplad till deras inkasso bolag och får ocr så jag betalar in dom värdefulla saknade 60 kronorna. Ringer sedan upp comhem igen i hopp om att få tillbaka internet. Men nej! Först dröjer det tills måndag för inkasso att få pengarna sen ytterliggare ett par dagar för comhem att få dom få i mitten av nästa vecka ungefär kunde jag förvänta mig att få tillbaka det. Drågade om jag inte kunde ta kort på betalningen så dom ser att jag betalt men nej! Dom måste få in dom 60 kronorna innan jag får internet igen. Har redan betalat för både den här och nästa månad men får ej använda det och måste förmodligen betala 150kr också för att få tillbaka det. Finns det något jag kan göra? Måste.jag tollerera det här? Tänkte säga upp det men antar jag måste betala dom 5 månader jag har kvar på bindningstiden hur som helst...jätte tacksam för svar (ursäkta för grötig text. Förbannad och halv kass telefon)
Citera
2017-03-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa porr
Nu har jag fått klarhet och är helt rasande. När jag väl fick tag på dom fick jag veta att på min faktura i december hade jag betalat 60 kronor för lite!! Av dom ~450 som det kostar varje månad. Har inte fått någon.påminnelse eller varning att dom skulle stänga av det. Tillslut får jag bli kopplad till deras inkasso bolag och får ocr så jag betalar in dom värdefulla saknade 60 kronorna. Ringer sedan upp comhem igen i hopp om att få tillbaka internet. Men nej! Först dröjer det tills måndag för inkasso att få pengarna sen ytterliggare ett par dagar för comhem att få dom få i mitten av nästa vecka ungefär kunde jag förvänta mig att få tillbaka det. Drågade om jag inte kunde ta kort på betalningen så dom ser att jag betalt men nej! Dom måste få in dom 60 kronorna innan jag får internet igen. Har redan betalat för både den här och nästa månad men får ej använda det och måste förmodligen betala 150kr också för att få tillbaka det. Finns det något jag kan göra? Måste.jag tollerera det här? Tänkte säga upp det men antar jag måste betala dom 5 månader jag har kvar på bindningstiden hur som helst...jätte tacksam för svar (ursäkta för grötig text. Förbannad och halv kass telefon)
Hur lyckas man betala för lite, faktura 450 och betala sedan 390
Citera
2017-03-31, 19:08
Medlem
papa porrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Hur lyckas man betala för lite, faktura 450 och betala sedan 390
Jag höftade hehe. Men betalade 417 av 473 någonstans där. Lär ha varit för snabb när jag knappade in summan
Citera
2017-04-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Ring och säg upp så får du dock bra erbjudanden.
~340/månad för 250 t.ex. ~249/månad för 100.

Stämmer det verkligen att man kan få 100mbit för 249kr/mån? Jag ringde och sa upp vårt abonnemang och jag fick 50/10 för 259kr/mån om jag band mig i 12 månader. Detta var efter deras senaste höjning av priserna. Innan detta hade vi 100mbit för 219kr/mån. Tycker deras prishöjningar har varit orimligt höga. Hade det varit upp till mig hade vi sagt upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in