2012-06-17, 00:33
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygvinkel
Om du vet hur lång tid de tar på sig att flytta ett bredband så vore det trevligt att få reda på. Flyttar om två veckor och har glömt att meddela dom.

Rent teknisk så är det bara koppla in bredbandet i nya uttaget och vips så fungerar det. Men det kan vara bra och berätta för ComHem att du har flyttat så räkningen kommer rätt.
Citera
2012-06-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Rent teknisk så är det bara koppla in bredbandet i nya uttaget och vips så fungerar det. Men det kan vara bra och berätta för ComHem att du har flyttat så räkningen kommer rätt.
Dessutom måste de veta var du bor om de ska komma hem för felsökning osv.
Citera
2012-06-19, 00:59
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Analog telefoni är bara att rekommendera om du har larm. Det är svindyrt med en gammal klassisk uppkoppling.

Eller om man i övrigt har behov av en mer pålitlig telefon. Folk med IP-tv och VOIP har det lite besvärligt när internet lägger ner och de varken har TV, bredband eller telefon.
Analaogtele är dyrare, men i förhållande till hur mycket mer man betalar får man också en långt mycket mer driftsäker tjänst. Räcker med en så enkel sak som strömavbrott för att VOIP ska sluta funka.

Men jag får ge att comhems VOIP är bra mycket bättre än vissa andra leverantörers.
Citera
2012-06-24, 21:16
Medlem
Reggaemans avatar
Tja, har de senaste dagarna haft rätt segt internet, någon annan som upplever samma sak?

Har com hem Large, kör med sladd och bor i Stockholm
Citera
2012-06-30, 11:19
Medlem
bzeros avatar
Har haft enormt mycket problem med min anslutning på sistone, brutalt dålig uppföljning från Comhem också såklart.

Kan någon som har ett CG1300-modem kolla sina värden och säga hur mina ser ut? Skulle uppskattas!

http://imgur.com/5Ood5
Citera
2012-07-01, 00:09
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzero
Har haft enormt mycket problem med min anslutning på sistone, brutalt dålig uppföljning från Comhem också såklart.

Kan någon som har ett CG1300-modem kolla sina värden och säga hur mina ser ut? Skulle uppskattas!

Ser bra ut..
Citera
2012-07-01, 07:50
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Bra signal. Mer exakt vad för problem är det du har? Kan du se signal to noise ratio någonstans?
Citera
2012-07-01, 15:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Bra signal. Mer exakt vad för problem är det du har? Kan du se signal to noise ratio någonstans?
SNR och den ligger runt ~40dBmV, ska va ett bra värde enligt comhem.

Citat:

Ditt SNR ligger på samma nivå som jag har men power skiljer rätt mycket, mina ligger på -2.3 till -3.7 med ett snitt på -3.1 och min uppkoppling fungerar nästan felfritt.
Vad som är ett bra respektive dåligt värde vet jag inte.
Citera
2012-07-02, 17:13
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordMacleod
Ser bra ut..

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
SNR och den ligger runt ~40dBmV, ska va ett bra värde enligt comhem.

Ditt SNR ligger på samma nivå som jag har men power skiljer rätt mycket, mina ligger på -2.3 till -3.7 med ett snitt på -3.1 och min uppkoppling fungerar nästan felfritt.
Vad som är ett bra respektive dåligt värde vet jag inte.
Tack för svaren! Problemet jag har haft är att allting blir segt som sirap och jag får 40-50% paketförlust ett par timmar i stöten. De stängde precis mitt tredje supportärende och sa att det blivit fixat så hoppas det håller i sig nu...
Citera
2012-07-02, 17:55
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Tack för svaren! Problemet jag har haft är att allting blir segt som sirap och jag får 40-50% paketförlust ett par timmar i stöten. De stängde precis mitt tredje supportärende och sa att det blivit fixat så hoppas det håller i sig nu...
Returstörning? Har du även problem stt uppkopplingen dör helt? Vid returstörningar kan online få för sig att börja blinka. Det är ett helvete att få bukt med dem.
Citera
2012-07-03, 22:08
Medlem
Rogilys avatar
Com Hem bredband, internet bryts flera gånger om dagen

Tja, mitt comhem XXL har börjat att krångla sedan början på juni, anslutningen till internet bryts hela tiden, och när det händer så bryts det i ca 5-10 sek och sen funkar det igen, man märker det inte när man bara surfar men när man spelar så får man disconnects. Sjukt irriterande eftersom jag sitter ganska ofta vid datorn. Först så hände det 1 gång per vecka, nu händer det 1-2 gånger per timme.
Har haft bredbandet i 1 år och det har funkat helt perfekt tills för 1 månad sen, då det här startade.

När jag felsöker problemet i windows så hittar det inget fel, inga lampor blinkar heller på routern när det händer. Några jag känner här i Gävle har exakt samma problem med deras com hem bredband, det bryts i 5-10 sek och sen fungerar det igen, det händer flera gånger om dagen.

Jag har ringt Com Hems support 3 gånger, första gången för att berätta vad som händer, fast då återställde då bara min router till fabriks inställningar vilket inte löste problemet, ringde upp 2 gången och dom skulle boka en tekniker tid, väntade 3 dagar ringde igen och då visade det sig att dom hade glömt att boka en tid åt mig

Så nu vänder jag mig till er och hoppas att ni vet vad som är för fel? Att det kanske är driftstörningar? (har kollat på webbsidan om driftstörningar i mitt område men det står att det inte finns nå) Är det fel fel hos Com Hem och inte här? Dom borde väl fixa det, har ju hållt på så här i 1 månad.

Har någon samma problem som mig? Vet ni vad det kan bero på?
Senast redigerad av Rogily 2012-07-03 kl. 22:55.
Citera
2012-07-03, 22:43
Medlem
Johan_08s avatar
Har du ett bra nätverkskort?
När händer detta?

Har du t.ex inget externt nätverkskort utan använder ett integrerat så kan det "stänga av sig själv" när du använder en högre hastighet än ditt integrerade kort klarar av.
Sen är det ju klart om du har ett kasst externt så resulterar det i samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in