Tja, mitt comhem XXL har börjat att krångla sedan början på juni, anslutningen till internet bryts hela tiden, och när det händer så bryts det i ca 5-10 sek och sen funkar det igen, man märker det inte när man bara surfar men när man spelar så får man disconnects. Sjukt irriterande eftersom jag sitter ganska ofta vid datorn. Först så hände det 1 gång per vecka, nu händer det 1-2 gånger per timme.
Har haft bredbandet i 1 år och det har funkat helt perfekt tills för 1 månad sen, då det här startade.
När jag felsöker problemet i windows så hittar det inget fel, inga lampor blinkar heller på routern när det händer. Några jag känner här i Gävle har exakt samma problem med deras com hem bredband, det bryts i 5-10 sek och sen fungerar det igen, det händer flera gånger om dagen.
Jag har ringt Com Hems support 3 gånger, första gången för att berätta vad som händer, fast då återställde då bara min router till fabriks inställningar vilket inte löste problemet, ringde upp 2 gången och dom skulle boka en tekniker tid, väntade 3 dagar ringde igen och då visade det sig att dom hade glömt att boka en tid åt mig
Så nu vänder jag mig till er och hoppas att ni vet vad som är för fel? Att det kanske är driftstörningar? (har kollat på webbsidan om driftstörningar i mitt område men det står att det inte finns nå) Är det fel fel hos Com Hem och inte här? Dom borde väl fixa det, har ju hållt på så här i 1 månad.
Har någon samma problem som mig? Vet ni vad det kan bero på?