2012-08-30, 13:57
Medlem
Jag har ett cisco EPC2425 modem från ett tidigare abonnemang med combort. Nu ska jag flytta och måste ha comhem, måste jag köpa ett nytt modem endå?

Jag har dock tappat bort antennen, nån som vet om man kan surfa trådlöst i lägenheten (40kv) i alla fall?
Citera
2012-08-30, 16:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Jag har ett cisco EPC2425 modem från ett tidigare abonnemang med combort. Nu ska jag flytta och måste ha comhem, måste jag köpa ett nytt modem endå?
NEj du kan använda ditt gamla modem MEN du kan glömma att få ut 100Mbit av det för det klarar inte modemet av.
Citat:
Jag har dock tappat bort antennen, nån som vet om man kan surfa trådlöst i lägenheten (40kv) i alla fall?
Standard så antenn borde du kunna fixa fram.
Citera
2012-09-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clooak
Ibland är det bra o vara student Förra året hade de för 100 kr i månaden får man 100 Mbit, Jag betalar gladeligen 250 kr o får 200 Mbit =)
Jag har också försökt få det, måste ha nått mecenat-kort från nåhon fackförening enligt dom. Börjar studera på SU imorgon, men det är asstruligt att får det där jävla kortet. Hur gick du tillväga?
Citera
2012-09-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lainville
Jag har också försökt få det, måste ha nått mecenat-kort från nåhon fackförening enligt dom. Börjar studera på SU imorgon, men det är asstruligt att får det där jävla kortet. Hur gick du tillväga?

Vet inte hur det är i Sthlm men i Uppsala så räcker det med att beta medlemsavgift till kåren, så får man mecenatkort på posten.

I Linköping räckte det med att man hade CSN =) Så det är nog rätt lätt!
Citera
2012-09-03, 00:36
Medlem
Någon som vet varför comhem inte har 100mbit uppströms?

Hade väldigt gärna haft det! Men dom jävlarna har ju inte det till en.

Anser att om dom kan leverera 200mbit nerströms borde dom vill kunna leverera 100mbit upströms?
Citera
2012-09-03, 07:13
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steeler123123
Någon som vet varför comhem inte har 100mbit uppströms?

Hade väldigt gärna haft det! Men dom jävlarna har ju inte det till en.

Anser att om dom kan leverera 200mbit nerströms borde dom vill kunna leverera 100mbit upströms?
För att det blir en jäkla massa störningar i nätet om de smäcker på 100 uppström. Vet inte ens om Docsis 3.0 stödjer det. De höll ju på med massa kanalomläggningar och frigörning av frekvenser i våras. Detta skall tydligen vara för att kunna öka uppströmmarna - frågan är hur mycket.
Citera
2012-09-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clooak
Vet inte hur det är i Sthlm men i Uppsala så räcker det med att beta medlemsavgift till kåren, så får man mecenatkort på posten.

I Linköping räckte det med att man hade CSN =) Så det är nog rätt lätt!
Kul gör er då :P Vi kan tydligen bara få det via facket, och jag som.läser orientaliska språk är tydligen inte behörig någon utav dom
Citera
2012-09-04, 13:20
Medlem
Prollus avatar
Svag eller ingen signal kommer upp titt som tätt, nu även på kanal5, förut var det endast på kanal 9, vad kan problemet vara?
Citera
2012-09-06, 17:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
Svag eller ingen signal kommer upp titt som tätt, nu även på kanal5, förut var det endast på kanal 9, vad kan problemet vara?
Byt antennkabel, starta om hårdvaran.
Citera
2012-09-13, 01:47
Medlem
Lordipwns avatar
Ni är Ju För Fan Comhem-anställda Hela Högen!!!!!
Citera
2012-09-13, 20:00
Medlem
Svenbengts avatar
ComHem 200mb/s problem.

Hallå.

Har precis fått hem mitt 200mb/s internet. Allting fungerar utmärkt (200mb/s med nätverksladd och 100 cirka med trådlöst) fram tills att jag flyttade min stationära in till sovrummet.

Då valde jag att testa köpa en sån här plug and play (http://www.netonnet.se/art/dator/nat.../140306.4077/), kom hem med den och pluggade in som det stod att man skulle göra. Får ut 15 mb/s enligt bredbandskollen då. Jävla skit tänkte jag, så jag åkte till netonnet igen och valde att testa den större, fetare plug and playen (http://www.netonnet.se/art/dator/nat...v/151152.4077/) den kostade lite mer men den skulle då ha 500mb/s istället för 200.

Kommer hem igen och visar sig att den ger mig 17mb/s på bredbandskollen.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel eller är det så här jävligt? Måste jag dra en lång förbannad sladd genom hela lägenheten?

Ge mig tips på vad jag kan göra. Modemet sitter ute i vardagsrummet.

(Mod; om detta ligger fel, flytta gärna.)

Tjäna
Citera
2012-09-13, 20:37
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenbengt
Någon som har en aning om vad som kan vara fel eller är det så här jävligt?

Troligen sitter uttagen på olika faser, då fungerar det inte särskilt bra. Enklaste sättet att testa om det är fel på enheterna är ju att koppla in bägge på samma uttag i vardagsrummet och se om det fungerar då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in