2016-10-13, 19:45
Medlem
Har nu haft problem med internetet på kvällar kanske 2-3 ggr i månaden då det inte funkar på 1-2h sedan funkar det igen, senast var igår kväll. Jag vet ej om det är mitt område som inte är så bra lagt för comhems servrar eller om det är bara comhem som har problem. Det är speciellt störande när man online game'ar. Då 19 andra väntar på en pga comhem.
Citera
2016-10-14, 16:46
Medlem
AldoRaines avatar
Comhem, vilka skojare!

Har haft problem till och från med internet i några månader. Bor i en mindre stad i norra Sverige. Jag har då märkt att om man går in och söker på driftsstörningar så står det typ " vi har inga kända driftsstörningar" TROTS att mitt nät inte fungerar. Gör jag en felanmälan och söker igen på driftsstörningar i mitt område står det "vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar bredbandsanslutningen"

Alltså har dom NOLL koll själva på om det finns störningar eller inte. Fler som har samma bekymmer?
Citera
2016-10-14, 19:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Comhem, vilka skojare!

Har haft problem till och från med internet i några månader. Bor i en mindre stad i norra Sverige. Jag har då märkt att om man går in och söker på driftsstörningar så står det typ " vi har inga kända driftsstörningar" TROTS att mitt nät inte fungerar. Gör jag en felanmälan och söker igen på driftsstörningar i mitt område står det "vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar bredbandsanslutningen"

Alltså har dom NOLL koll själva på om det finns störningar eller inte. Fler som har samma bekymmer?
Driftstörningssidan har inte fungerat på många år
Citera
2016-10-14, 20:00
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Det är inte sidan det är fel på utan deras agerande. Eller snarare brist på agerande.
Citera
2016-10-15, 13:38
Medlem
Citat:
Comhem, vilka skojare!

Com Hem har stenkoll på vars näten fungerar eller inte. Så fort en nod dippar i antingen hastighet eller tappar ström syns det i realtid. Men däremot så fungerar informationen kring just driftinfo på deras sida mindre bra.
Citera
2016-10-15, 13:41
Medlem
Citat:
Dom har lagt resurserna på annat. Vill man ha info måste Man ringa.
Citera
2016-10-15, 13:47
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Dom har lagt resurserna på annat. Vill man ha info måste Man ringa.

Jasså, på vadå? Man får ingen info när man ringer, eller jo exakt samma meddelande som står på nätet " det pågår just nu ett tekniskt fel bla bla." Vilket inte säger någonting, eftersom dom själva inte vet vad det är för fel. Dom slänger upp det där meddelandet när någon felanmäler...
Citera
2016-10-15, 13:56
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Com Hem har stenkoll på vars näten fungerar eller inte. Så fort en nod dippar i antingen hastighet eller tappar ström syns det i realtid. Men däremot så fungerar informationen kring just driftinfo på deras sida mindre bra.

Stenkoll säger du?

Jag ringde för ett par veckor sen när min nät låg nere. Ställde en öppen fråga om det var fel på nätet i mitt område. (hade samtidigt loggat in på deras sida där man felanmäler, fick samma info där.) svaret i telefonen och svaret på nätet var att det inte pågick några driftsstörningar. Jag fortsatte samtalet med lite kallprat samtidigt som jag gjorde en felanmälan på hemsidan. 15 sekunder senare upprepade jag min fråga, om det fanns störningar i mitt område.

Svaret nu löd " ja just nu håller vi på att åtgärda driftsstörningarbi ditt område" "jaha vad är det för driftsstörningar och hur åtgärdar ni det?" löd min fråga tillbaka. Vilket dom inte hade svar på, utan bara skylde på att teknikerna visste det. Och dom kunde man så klart inte få prata med...

Har dom fortfarande stenkoll tycker du?

Comhem är ett riktigt skojarföretag som uppenbart lurar sina kunder!
Senast redigerad av AldoRaine 2016-10-15 kl. 13:59.
Citera
2016-10-15, 13:58
Medlem
Citat:
Jasså, på vadå? Man får ingen info när man ringer, eller jo exakt samma meddelande som står på nätet " det pågår just nu ett tekniskt fel bla bla." Vilket inte säger någonting, eftersom dom själva inte vet vad det är för fel. Dom slänger upp det där meddelandet när någon felanmäler...
Stämmer att informationen utåt sett är tämligen klen. Dock är detta ett val man gjort, faktiskt. Eftersom 99% av all information som ges i pågående felanmälningar och åtgärder från tekniker talas i tekniska termer och fackspråk som vanliga svenssons ändå inte förstår. Därför ger man i princip bara ut konkret information som att "en kabel är avgrävd" - eftersom det ligger på en nivå som alla kan förstå. Dessutom vet man i regel inte exakt vad som är på tok förrän teknikern är på plats fysiskt.

Att du inte får att besked över telefon är helt enkelt att man måste skicka ut en tekniker först när man konstaterat att det faktiskt är ett driftavbrott, och inte endast hus en slutkund.

Att kräva ett svar över telefon är ungefär lika realistiskt som att du skulle bogsera din bil till närmsta bilhandlare, stövla in till den snygga receptionisten och fråga "min bil fungerar inte - varför?". Det går helt enkelt inte att ge ett svar på eftersom man måste titta på det hela innan man kan konstatera vad som felet är.
Senast redigerad av ledstripe 2016-10-15 kl. 14:04.
Citera
2016-10-15, 18:19
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Stämmer att informationen utåt sett är tämligen klen. Dock är detta ett val man gjort, faktiskt. Eftersom 99% av all information som ges i pågående felanmälningar och åtgärder från tekniker talas i tekniska termer och fackspråk som vanliga svenssons ändå inte förstår. Därför ger man i princip bara ut konkret information som att "en kabel är avgrävd" - eftersom det ligger på en nivå som alla kan förstå. Dessutom vet man i regel inte exakt vad som är på tok förrän teknikern är på plats fysiskt.

Att du inte får att besked över telefon är helt enkelt att man måste skicka ut en tekniker först när man konstaterat att det faktiskt är ett driftavbrott, och inte endast hus en slutkund.

Att kräva ett svar över telefon är ungefär lika realistiskt som att du skulle bogsera din bil till närmsta bilhandlare, stövla in till den snygga receptionisten och fråga "min bil fungerar inte - varför?". Det går helt enkelt inte att ge ett svar på eftersom man måste titta på det hela innan man kan konstatera vad som felet är.

Ringer man så har dom aldrig svar på vad som är felet. Det rabblas samma text som står på hemsidan när man felanmäler på nätet.
Dom skickar i princip aldrig ut en tekniker, du får det att låta som att dom gör det varje gång man ringer.
Senast redigerad av AldoRaine 2016-10-15 kl. 18:23.
Citera
2016-10-15, 21:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ringer man så har dom aldrig svar på vad som är felet. Det rabblas samma text som står på hemsidan när man felanmäler på nätet.
Dom skickar i princip aldrig ut en tekniker, du får det att låta som att dom gör det varje gång man ringer.
Dom skickar ut tekniker eller har redan tekniker ute typ varenda gång jag ringer.
Citera
2016-10-15, 21:20
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Dom skickar ut tekniker eller har redan tekniker ute typ varenda gång jag ringer.

Tror du på det där själv?

Har du belägg för ditt påstående eller gissar du bara? Är du så naiv att du tror att comhem skickar ut en tekniker så fort någon ringer och klagar lite?
Senast redigerad av AldoRaine 2016-10-15 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in