2009-03-05, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Egentligen borde det vara fängelsestraff. Men det vore kanske lite väl taskigt mot de små klottrarna - man kan ju föreställa sig mottagandet på kåken bland de rutinerade grabbarna;

- Tjena grabben...vad sitter du inne för då? Bankrån? Misshandel..?
- njaa....eh...graffiti...hehe....
-Klottrare? Kom hit Benke - här har vi en som behöver sprayas!!!

Du måste vara en av dom sämsta debatörerna någonsin. Säkert en sån som tycker det är bra att klottrare och huliganer får hårdare straff än såna som våldtar små flickor får.
Citera
2009-03-05, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Vilka andra orsaker finns det än att vara tuff eller cool?

Dessa grabbar får ju aldrig någon "respekt" om klottret görs på någon tillåten vägg.

Eftersom du inte verkar så insatt i ämnet undrar jag var du grundar det på?
Citera
2009-03-05, 01:32
Medlem
En fruktpizzas avatar
..

Citat:
Ursprungligen postat av Niclas-AS
Eftersom du inte verkar så insatt i ämnet undrar jag var du grundar det på?

Vem är det som inte är insatt i ämnet..? Menar du att det skulle vara en ointressant faktor att majoriteten av klotternollorna faktiskt förstör för att de finner både spänning i sin strävan om att vara värst, och vinner en respekt från sina kluddar-gelikar för att de vågat skita ner de mest vågade och mest exponerade platserna, som deras tragiska skit kan synas av så många som möjligt..?

Om du säger att det ovanstående är skitsnack, så vet i allafall JAG att du är full av det!

.
Citera
2009-03-05, 15:52
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Jag hörde talas om en schyst och briljant idé som en vän kom med nu i helgen. Idén är att man skaffar sig ett paintballgevär fulladdat med färgglada kulor. När man ser några tragiska kluddar-as som pysslar med sin skit, så höj geväret och...smatt..smatt..smatt..smatt!!!

Hur jag försvarar detta tilltag? Ja, det får väl bli i samma korkade stil som klottrarna själva reflexmässigt brukar svara: "Dåmm ser ju så fula och trissta ut, så ja ville färg lägga och göra dåmm snyggare att kålla på.. sen åmm nånn innte gillar de så skiter jag väll i de..?"

Den nya sporten - klottrarpaintball...

Till er andra som försöker att få dessa kluddarnollor att tänka om, och med en massa goda och vettiga argument få dem att upphöra med sitt skit: All heder åt er!

Men tyvärr så tror - vet - jag tyvärr att ni oftast talar för döva öron...

Nej, nu blir det nog till att logga in på Teknikmagasinet och skaffa sig en färgglad puffra!

Klottrarpaintball!!!

.

Men då tar vi fram våra brandsläckare fyllda med färg så har vi lite kul

Vilka hänger på? Tycker vi ska ha lite roligt tillsammans ibland också.
Citera
2009-03-06, 00:33
Bannlyst
Inte skrivet av mig men värt att läsa.

Jag har i hela mitt liv bott i stockholm och åkt kollektivt näst intill varje dag, då oftast flera gånger om dagen. Jag har sett graffitin komma, gå, öka och minska men det har egentligen aldrig stört mig själva målandet. Jag tycker själv inte att dom flesta sk. "Tags" Är varken snygga eller glädjer mig på väg till jobbet men det har gått för långt. Sanering kostar flera hundra miljoner om året enligt SL och ett par hundra miljoner utöver det också i övriga stockholm.

Allt detta på grund utav ett tunt, tunt lager färg på en vägg eller tunnelbana som egentligen inte stör någons resa, det tar inte längre tid att komma fram med tåget bara för att det är lite graffiti på det, det som tar tid är när SL ställer in avgångar enbart för att ett par ungdomar har varit framme och sprayat. Hur sjukt är inte det egentligen? Jag tror nog att dom flesta människor föredrar att komma i tid till jobbet, eller vart dom nu är på väg, med ett nedklottrat tåg än att komma 30 minuter försent med ett tåg som inte är i den vanliga färgskalan. Jag anser inte att man på något som helst sätt skulle börja acceptera graffitin men alla dessa skattepengar som går till sanering skulle, som dom flesta redan säger. Kunna gå till något bättre. Det är inte graffitin som kostar pengar, det är saneringen och folks attityd måste förändras kring detta milda brott.

Frågan är huruvida tex. pensionärer på äldreboendena prioriterar. Rena väggar och dålig vård eller tvärtom? Så som jag ser det är det nu och dom senaste 10-15 åren har det varit en sådan häxjakt på graffitimålare och klottrare att man nästan skulle kunna tro att vi var tillbaka på 1600-talet.

Om min 16 åriga dotter skulle råka illa ut någon kväll så ser jag hellre att polisen lägger ner sin tid och sitt arbete på att fånga dom riktiga brottslingarna och inte på att jaga ner dessa ungdomar, men även vuxna som, tro't eller ej kan vara vem som helst. Klottrare äter inte småbarn, dom rånar inte gamlingar och dom förtjänar absolut inte samma fängelsestraff som pedofiler och annat drägg, graffitimålaren kan vara vem som helst, din arbetskamrat, ditt barn eller din kamrat. Människan har blivit på tok för giriga, för i slutändan handlar allting bara om pengar, inte om medborgares egentliga trygghet.
Citera
2009-03-06, 00:35
Medlem
Ni som målar olagligt kan väl pma er adress (fast ni bor väl alla i hyresrätter?) så ska jag fylla några brandsläckare och titta förbi, så ska ni får se hur "enkelt" det är att sanera?
Senast redigerad av Ljunghusen 2009-03-06 kl. 00:38.
Citera
2009-03-06, 11:22
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljunghusen
Ni som målar olagligt kan väl pma er adress (fast ni bor väl alla i hyresrätter?) så ska jag fylla några brandsläckare och titta förbi, så ska ni får se hur "enkelt" det är att sanera?

Nope, jag bor i villa
Citera
2009-03-06, 17:15
Medlem
Criles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclaaas
Inte skrivet av mig men värt att läsa.

Jag har i hela mitt liv bott i stockholm och åkt kollektivt näst intill varje dag, då oftast flera gånger om dagen. Jag har sett graffitin komma, gå, öka och minska men det har egentligen aldrig stört mig själva målandet. Jag tycker själv inte att dom flesta sk. "Tags" Är varken snygga eller glädjer mig på väg till jobbet men det har gått för långt. Sanering kostar flera hundra miljoner om året enligt SL och ett par hundra miljoner utöver det också i övriga stockholm.

Allt detta på grund utav ett tunt, tunt lager färg på en vägg eller tunnelbana som egentligen inte stör någons resa, det tar inte längre tid att komma fram med tåget bara för att det är lite graffiti på det, det som tar tid är när SL ställer in avgångar enbart för att ett par ungdomar har varit framme och sprayat. Hur sjukt är inte det egentligen? Jag tror nog att dom flesta människor föredrar att komma i tid till jobbet, eller vart dom nu är på väg, med ett nedklottrat tåg än att komma 30 minuter försent med ett tåg som inte är i den vanliga färgskalan. Jag anser inte att man på något som helst sätt skulle börja acceptera graffitin men alla dessa skattepengar som går till sanering skulle, som dom flesta redan säger. Kunna gå till något bättre. Det är inte graffitin som kostar pengar, det är saneringen och folks attityd måste förändras kring detta milda brott.

Frågan är huruvida tex. pensionärer på äldreboendena prioriterar. Rena väggar och dålig vård eller tvärtom? Så som jag ser det är det nu och dom senaste 10-15 åren har det varit en sådan häxjakt på graffitimålare och klottrare att man nästan skulle kunna tro att vi var tillbaka på 1600-talet.

Om min 16 åriga dotter skulle råka illa ut någon kväll så ser jag hellre att polisen lägger ner sin tid och sitt arbete på att fånga dom riktiga brottslingarna och inte på att jaga ner dessa ungdomar, men även vuxna som, tro't eller ej kan vara vem som helst. Klottrare äter inte småbarn, dom rånar inte gamlingar och dom förtjänar absolut inte samma fängelsestraff som pedofiler och annat drägg, graffitimålaren kan vara vem som helst, din arbetskamrat, ditt barn eller din kamrat. Människan har blivit på tok för giriga, för i slutändan handlar allting bara om pengar, inte om medborgares egentliga trygghet.

Nogfan var det värt att läsa, glädjande att höra lite bra förstående argument från en som inte målar. Dock ligger han ju fortfarande på ytan och skrapar med vissa saker som skulle kunna förklaras bättre, av just målare själva. Men som sagt så tycker jag hans poäng i texten var en bra analys om både hur "farliga" målare är och vilka som egentligen är idioter. Sl eller målarna..

Sen var hans notering att vem som helst kan vara målare , din arbetskamrat m.m. Vilket hatarna verkligen inte kan förstå och envisas istället med 15 åriga snorungar. De roliga är att alla som har saker uppe i innerstan är de stora målarna och där många är en bra bit över 25
Citera
2009-03-06, 21:21
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av Crile
Nogfan var det värt att läsa, glädjande att höra lite bra förstående argument från en som inte målar. Dock ligger han ju fortfarande på ytan och skrapar med vissa saker som skulle kunna förklaras bättre, av just målare själva. Men som sagt så tycker jag hans poäng i texten var en bra analys om både hur "farliga" målare är och vilka som egentligen är idioter. Sl eller målarna..

Sen var hans notering att vem som helst kan vara målare , din arbetskamrat m.m. Vilket hatarna verkligen inte kan förstå och envisas istället med 15 åriga snorungar. De roliga är att alla som har saker uppe i innerstan är de stora målarna och där många är en bra bit över 25

Om nu många målare kan blåsa ut flera än 25 ljus på sin födelsedagstårta, så beter de sig inte som om de vore en dag äldre än just 15 år.

Enligt min uppfattning så är de flesta klottrare som blir gripna av polisen runt just 25 år gamla, med ett spann på plus eller minus 10 år. Det är ännu mera tragiskt att se hur en klottrande 35-plusare fortfarande har ett sjukligt bekräftelsebehov där den åldersstigna klottraren måste få sin dos av uppskattning och respekt från andra likasinnade empatilösa kluddarnollor...

.
Citera
2009-03-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En frukt i röven
Om nu många målare kan blåsa ut flera än 25 ljus på sin födelsedagstårta, så beter de sig inte som om de vore en dag äldre än just 15 år.

Enligt min uppfattning så är de flesta klottrare som blir gripna av polisen runt just 25 år gamla, med ett spann på plus eller minus 10 år. Det är ännu mera tragiskt att se hur en klottrande 35-plusare fortfarande har ett sjukligt bekräftelsebehov där den åldersstigna klottraren måste få sin dos av uppskattning och respekt från andra likasinnade empatilösa kluddarnollor...

.
ungefär som en misslyckad centrumvakt sitter med aussie red framför datorn och tror han kan göra nån skillnad här, få oss att ändra oss.. haha du är lika patetisk som din ex fru säger att du är. knullar hon din kollega nu kanske?
Citera
2009-03-06, 21:50
Medlem
Linkerts avatar
Kan inte alla klottrare öva riktigt jävla ordentligt innan de drar ut och klottrar på offentliga väggar!? Tycker fan att ni får köpa spånskivor och dra ut i skogen och kladda tills det ser vackert ut!
Ser förjävligt ut med nybörjarmålningar. Rackiga linjer och noll tanke på att få konstverket att se snyggt ut med omgivningen.

Ingen annan som tycker att man inte alltid måste använda omgivningen som träningsplank?

Fin fint:
http://streetfiles.org/img/user/22778/L/PyKvAPpXA8QdIVEkChgi1236339247.jpg
http://streetfiles.org/img/user/21569/L/yeaNrnaemqpqbqVVNuq71236239435.jpg

Nybörjarkladd:
http://i33.tinypic.com/2hnaook.jpg
http://img174.imageshack.us/img174/3528/dsc00601mv8.jpg
Senast redigerad av Linkert 2009-03-06 kl. 21:56.
Citera
2009-03-06, 22:12
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkert
Kan inte alla klottrare öva riktigt jävla ordentligt innan de drar ut och klottrar på offentliga väggar!? Tycker fan att ni får köpa spånskivor och dra ut i skogen och kladda tills det ser vackert ut!
Ser förjävligt ut med nybörjarmålningar. Rackiga linjer och noll tanke på att få konstverket att se snyggt ut med omgivningen.

Ingen annan som tycker att man inte alltid måste använda omgivningen som träningsplank?

Fin fint:
http://streetfiles.org/img/user/22778/L/PyKvAPpXA8QdIVEkChgi1236339247.jpg
http://streetfiles.org/img/user/21569/L/yeaNrnaemqpqbqVVNuq71236239435.jpg

Nybörjarkladd:
http://i33.tinypic.com/2hnaook.jpg
http://img174.imageshack.us/img174/3528/dsc00601mv8.jpg

Du tror inte att alla tycker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto