2008-07-10, 21:39
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Jag rättfärdigar inte mitt klottrande, och det har jag aldrig gjort.
Well, det är ju det den här tråden handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Däremot så tycker jag att det är konstigt att vi är bland de mer hatade grupperingarna i samhället. Det finns betydligt värre saker än klotter.
Folk gillar nog helt enkelt inte att få sin egendom förstörd...
Citera
2008-07-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Well, det är ju det den här tråden handlar om.

Nej, tråden handlar om hur man ska förklara att man gillar klotter för utomstående. Inte rättfärdiga den kriminella delen. Läs om läs rätt.
Citera
2008-07-12, 01:46
Moderator
evilhoneys avatar
Inlägg infogade från andra trådar.
//mod
Citera
2008-07-14, 21:55
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ska alla slags brott få en egen stad? Stan för skattefuskare, stan för plankare, stan för småsnattare osv osv? Eller är det bara klottrare som gör att du sitter och skiter på dig framför datorn av vrede?
Du har så rätt, ett längre fänglesestraff vore ett rimligare straff även för klotter.
Citera
2008-07-14, 22:44
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas

Vad menar du med "sin" egendom? Den allmänna egendomen, eller privatägd egendom?
Citera
2008-07-17, 01:25
Medlem
noreones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Vad menar du med "sin" egendom? Den allmänna egendomen, eller privatägd egendom?

du behöver inte märka ord, det är en dålig argumentering.
om du skulle ogilla klotter (menar klotter alltså inte graffiti) skulle du nog inte gilla att t ex hyreshuset där din lägenhet finns är nedklottrat.
själv skulle inte jag gilla det men jag gillar graff självfallet och klotter kan skapa en viss sjyst känsla om det ligger på rätt ställe t ex elskåp som brukar vara längs gågator. men självfallet så kan man inte rättfärdiga klotter liksom missbruk, våldsbrott, stöld osv. nu jämför jag inte klotter med att någon blir misshandlad eller rånad och sånt men ett brott är ju ett brott.
Citera
2008-07-17, 01:53
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreone
du behöver inte märka ord, det är en dålig argumentering.
om du skulle ogilla klotter (menar klotter alltså inte graffiti) skulle du nog inte gilla att t ex hyreshuset där din lägenhet finns är nedklottrat.
själv skulle inte jag gilla det men jag gillar graff självfallet och klotter kan skapa en viss sjyst känsla om det ligger på rätt ställe t ex elskåp som brukar vara längs gågator. men självfallet så kan man inte rättfärdiga klotter liksom missbruk, våldsbrott, stöld osv. nu jämför jag inte klotter med att någon blir misshandlad eller rånad och sånt men ett brott är ju ett brott.

Vet inte riktigt om man kan kalla det för ordmärkning, jag undrade för att förstå vad han menade. Det är skillnad på allmän och privat egendom, och det sprayas mycket sällan på det senare alternativet.
Citera
2008-07-17, 06:38
Medlem
gosns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreone
[..] men ett brott är ju ett brott.

Asg! Innebär det att alla brott är likvärdiga? Hur är det med brott som inte är brott under en annan tid eller på en annan plats och tvärtom? Är dessa handlingar då moraliskt riktiga så länge man är på den plats där de inte är lagstadgade emot, eller är en handling som en gång räknats som ett brott alltid fel? Vad är det som definierar handlingens moraliska värde, och hur hänger detta ihop med vad lagen säger?
Citera
2008-07-25, 21:21
Medlem
antagonistens avatar
Jag har absolut ingenting emot folk som klottrar ned gamla, övergivna lagerlokaler, tunnelväggar m.m., men jag blir uppriktigt förbannad när de klottrar ned saker enbart i syfte att förstöra (t.ex. när de täcker hela tåg (inkl. fönster) i en färg).

Jag blev ursinning när jag hade laddat ned en graffvid för ett tag sedan och de små glinen skrek åt och förolämpade en god medborgare med civilkurage som sade åt dem att de inte fick klottra ned tåget.
Jag blev (om möjligt) ännu argare när de dessutom hade klippt in filmsnuttar där de krossade rutor i busskurer.

Det är sådana personer som ger de riktiga "konstnärerna" ett oförtjänt dåligt rykte.
Citera
2008-07-25, 21:29
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag har absolut ingenting emot folk som klottrar ned gamla, övergivna lagerlokaler, tunnelväggar m.m., men jag blir uppriktigt förbannad när de klottrar ned saker enbart i syfte att förstöra (t.ex. när de täcker hela tåg (inkl. fönster) i en färg).

Jag blev ursinning när jag hade laddat ned en graffvid för ett tag sedan och de små glinen skrek åt och förolämpade en god medborgare med civilkurage som sade åt dem att de inte fick klottra ned tåget.
Jag blev (om möjligt) ännu argare när de dessutom hade klippt in filmsnuttar där de krossade rutor i busskurer.

Det är sådana personer som ger de riktiga "konstnärerna" ett oförtjänt dåligt rykte.

Att det är onödigt att krossa rutor håller jag absolut med om. Känns som att det endast är små töntar som inte har annat för sig som sysslar med det.

En wholecar (en heltäckt vagn) gör man ju inte för att förstöra vagnen, utan för att det är så jävla najs att ha sitt namn/sitt crews namn på en hel vagn. Sedan är det ofta väldigt snyggt.
Citera
2008-07-26, 00:39
Bannlyst
Det som är fult ska buffas och det som är fint ska få vara kvar!
Graffiti är oftast mkt vackert tkr jak =D
Citera
2008-07-26, 17:10
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag blev (om möjligt) ännu argare när de dessutom hade klippt in filmsnuttar där de krossade rutor i busskurer. .

Måste ha varit Transit Rapetape du laddade ner. Jo, den filmen är ganska känd för dom scenerna. Pröva ladda ner någon annan så blir du antagligen inte lika upprörd, eftersom att splitta fönster och skrika på folk är inget vanligt beteende bland graffare. Kanske graffare som Bäver, men inte vanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in