2014-06-27, 00:43
Medlem
Jag älskar graffiti. Men jag vet också att det är fel, fast det är liksom det som är charmen med det. Jag finner det ganska ointressant att se en asgrym målare måla på en laglig vägg. Ser hellre en video eller någon live som målar något ''fult'' olagligt.

Däremot så tycker jag att det faktum att det inte finns några lagliga väggar i Stockholm är efterblivet, eftersom att för de som är graffitikonstnärer inte får någon chans att få leva ut och utveckla sin konst på ett lagligt sätt. Man kan inte måla på papper hemma då graffiti är en konstform som tar för mycket plats helt enkelt. Man måste få ha stora ytor för att göra sina verk helt enkelt.

Sen tycker inte jag att en grå/vit vägg speglar städerna vi bor i. Vi människor är inte felfria och rena. Så därför tycker jag att tags och graffiti målningar passar väldigt bra in på väggarna.
Citera
2014-07-26, 15:24
Medlem
Går inte att försvara olaglig graffiti, det enda man kan säga är att folk som stör sig på det så mycket att man skriver att dom borde hängas, misshandlas eller åka in på livstid är bra patetiska. Finns viktigare saker i världen än pengar och utseende.
Citera
2014-07-26, 15:34
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobba911
Går inte att försvara olaglig graffiti, det enda man kan säga är att folk som stör sig på det så mycket att man skriver att dom borde hängas, misshandlas eller åka in på livstid är bra patetiska. Finns viktigare saker i världen än pengar och utseende.

Det går inte att försvara juridiskt.
Citera
2014-07-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Det går inte att försvara juridiskt.

Det var det jag syftade på.
Citera
2014-08-07, 02:36
Medlem
5os avatar
Har tränat kampsport (Judo, jiu jitsu) i 5 år samt tränat självförsvar i 5 år och boxning i 7 år. Tränar även på gym 5 dagar i veckan. Har sänkt folk som är 3ggr större än mig både i och utanför ringen.

Har varit med om ett oräkneligt antal gånger att patetiska små kräk försöker med våld ta tag i en/ sparka en bara för man klottrar. Brukar alltid sluta lika dant när tuffingar försöker spela hjältar, ett brutet näsben och tårar som rinner, en underbar syn.

Kommer ihåg när jag såg en grabb på runt 15 bast drog en kråka på ett elskåp och en vältränad stolt herre i 25 års åldern ville visa sin bästa sida av sig själv. Han tog tag i pojken och sade "Hörru din äckliga vandal fitta tycker du det är kul att kosta mig skattepengar??!". Gick fram till mannen, tog tag i hans tröja, fällde honom och gav han ett par rejäla smällar, sedan knep han igen som det fega kräk han var.
Senast redigerad av 5o 2014-08-07 kl. 02:54.
Citera
2014-08-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5o
Har tränat kampsport (Judo, jiu jitsu) i 5 år samt tränat självförsvar i 5 år och boxning i 7 år. Tränar även på gym 5 dagar i veckan. Har sänkt folk som är 3ggr större än mig både i och utanför ringen [...]
Tales from Detroit. Jag antar att du för graffiti men emot att om majoritet av befolkningen var för graffiti?
Citera
2014-10-11, 00:55
Medlem
praps avatar
Jag är för graffiti av den enkla anledningen att grått är fult och onaturligt.
Citera
2014-10-14, 12:12
Medlem
V.Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Jag är för graffiti av den enkla anledningen att grått är fult och onaturligt.
Jag är emot klotter, oavsett kvalitet, för att jag som husägare/väggägare inte tillfrågats om jag vill ha väggarna nerklottrade o det kostar att sanera. Är det bilar nästa??
Jag är för att ge klottrarna möjlighet att klottra - på andra ställen än byggnader, murar etc.
Jag är för att undvika (nästan förbjuda, ställ krav i byggloven!) gråa tråkiga husfärger.
Citera
2014-10-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.Putler
Jag är emot klotter, oavsett kvalitet, för att jag som husägare/väggägare inte tillfrågats om jag vill ha väggarna nerklottrade o det kostar att sanera. Är det bilar nästa??
Bilar kommer aldrig vara nästa. Graffiti har existerat som en kultur i närmare 50 år och någon invasion av bil-bombning har inte skett under den tiden och då är ändå inte steget ifrån bil till tåg, tunnelbana, spårvagn eller buss särskilt långt - och det hela beror inte på någon saknad av innovation.

Citat:
Jag är för att ge klottrarna möjlighet att klottra - på andra ställen än byggnader, murar etc.
Jag är för att undvika (nästan förbjuda, ställ krav i byggloven!) gråa tråkiga husfärger.
Dagens arkitekter går inte alls i en skola av samma kaliber som de gjorde för 100 år sedan och innan det. Fokusen har flyttats från konsten att skapa och utsmycka en byggnad du sätter ditt namn på till att nu istället hålla sig till en strikt budget och göra det inom en snar tidsram. Nu är det nödvändigtvis inte från ett graffitiperspektiv jag anser att man inte bör dekorera ett hus i grå betong utan snarare för allas trevnad.
Citera
2014-10-15, 10:14
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V.Putler
Bra, då är vi nästan på samma sida.

Citera
2015-06-30, 20:20
Medlem
Yoshi.crews avatar
Jag älskar verkligen graffiti, det är jätte fint och coolt. Jag gillar när man ser graffiti på så många ställen, det passar bara bra, de piffar upp väggarna så mycket och gör det trevligare. Även samma sak med graffiti på tågvagnar, iallafall på de tågvagnarna som inte ser så bra ut.
Sen är graffiti väggar också sjukt snygga platser att fota på.
Senast redigerad av Yoshi.crew 2015-06-30 kl. 20:31.
Citera
2015-07-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5o
Har tränat kampsport (Judo, jiu jitsu) i 5 år samt tränat självförsvar i 5 år och boxning i 7 år. Tränar även på gym 5 dagar i veckan. Har sänkt folk som är 3ggr större än mig både i och utanför ringen.

Har varit med om ett oräkneligt antal gånger att patetiska små kräk försöker med våld ta tag i en/ sparka en bara för man klottrar. Brukar alltid sluta lika dant när tuffingar försöker spela hjältar, ett brutet näsben och tårar som rinner, en underbar syn.

Kommer ihåg när jag såg en grabb på runt 15 bast drog en kråka på ett elskåp och en vältränad stolt herre i 25 års åldern ville visa sin bästa sida av sig själv. Han tog tag i pojken och sade "Hörru din äckliga vandal fitta tycker du det är kul att kosta mig skattepengar??!". Gick fram till mannen, tog tag i hans tröja, fällde honom och gav han ett par rejäla smällar, sedan knep han igen som det fega kräk han var.
Nämen oj va tuff ghettokrigare du är. Words before violence.
Senast redigerad av DuHarSneat 2015-07-29 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in