2008-06-21, 21:09
Medlem
Zellboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qurry
Grafitti borde totalförbjudas! All konstnärlig målning bör ske på papper! Grafitti-ligister borde låsas in någonstans. Ingen nytta!

troll <3
Citera
2008-06-21, 22:27
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zellbom
troll <3
Edit: Anne frank med rosa hår <3

Jag tycker att simpla målningar med rollers är sjukt snyggt (typ en hus vägg full rollad med gul/Silver färg
Senast redigerad av satur 2008-06-21 kl. 22:30.
Citera
2008-06-21, 23:06
Medlem
Zellboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Edit: Anne frank med rosa hår <3

Jag tycker att simpla målningar med rollers är sjukt snyggt (typ en hus vägg full rollad med gul/Silver färg

Det kan jag hålla med om, två stiliga färger bara pårollade fräshar verkligen upp.

Dock kan ett snitsigt wildstyle-piece också vara mycket trevligt.
Citera
2008-06-21, 23:11
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zellbom
Det kan jag hålla med om, två stiliga färger bara pårollade fräshar verkligen upp.

Dock kan ett snitsigt wildstyle-piece också vara mycket trevligt.
tbh, skulle föredra ett stort jävla roll-up ist för en sjuk wildstyle som gör att man tror man blir blind
Citera
2008-06-27, 22:00
Medlem
LiKaShings avatar
En bra idé vore att piska äckel-klottrarna. Eller i alla fall göra dem fredlösa på nåt sätt. Kanske kan de få en egen inhängnad stad i norra Sverige där de kan få klottra precis hur mycket de vill. En stad de på inga villkor får lämna.
Citera
2008-06-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiKaShing
En bra idé vore att piska äckel-klottrarna. Eller i alla fall göra dem fredlösa på nåt sätt. Kanske kan de få en egen inhängnad stad i norra Sverige där de kan få klottra precis hur mycket de vill. En stad de på inga villkor får lämna.

Ska alla slags brott få en egen stad? Stan för skattefuskare, stan för plankare, stan för småsnattare osv osv? Eller är det bara klottrare som gör att du sitter och skiter på dig framför datorn av vrede?
Citera
2008-06-28, 01:30
Medlem
Relevants avatar
Det känns som om 50% utav de som skriver här som är emot är troll, de kan varken lägga fram argument utan alla ska bara dö. Visst graffiti / klotter är fel, enligt lagen. Frågan är hur samhället skulle se på saker och ting om inte graffiti ansågs som det grövsta man kan göra enligt media.
När jag var ung och satt och målade på bilden så var min lärare jätte glad för min kreativa sida och gav mig en graffiti bok. Min syster berättade att hennes barn hade gjort samma sak, målat graffiti på bilden. Men det vart ingen uppmuntran så som jag fick utan det vart ett samtal hem om min systers barns idioti, ja läraren sa att det var idioti.

Klotter kan jag förstå att ni inte tycker om som är emot det, men graffiti? Ska vi dö om vi står och målar lagligt också?
De som är emot måste lära sig skillnaden på klotter och graffiti, gör de inte det så går det inte att argumentera.
Citera
2008-06-28, 20:44
Bannlyst
Citat:

haha man riktigt märker hur ni tömmer kroppen på allt hat mot klottrarna. underhållande att läsa!
Citera
2008-06-29, 05:09
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
haha man riktigt märker hur ni tömmer kroppen på allt hat mot klottrarna. underhållande att läsa!

Haha, jag vet, det är därför denna tråden finns, även klottrare behöver sig ett gott skratt ibland.
Citera
2008-06-29, 12:43
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

Segregering kommer det aldrig något gott med.
För dem av oss som åker fast väntar det oftast böter eller fängelse sen är det bara ut och börja köra igen duger inte det?

Vill du som SMA undrade stänga in alla sorters kriminella i olika "städer" eller bara "äckelklottrarna"
Citera
2008-06-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ska alla slags brott få en egen stad? Stan för skattefuskare, stan för plankare, stan för småsnattare osv osv? Eller är det bara klottrare som gör att du sitter och skiter på dig framför datorn av vrede?

Det skulle förmodligen stoppa ganska många brott. T.ex. Hustrumisshandel!
Citera
2008-06-30, 12:24
Medlem
Luminares avatar
Jag hatar dess jävla klottrare!!

Vi äger ett hyreshus som konstant blir nerklottrat av dessa idioter.
När man står där och skrubbar bort någon ful jävla tag så fantiserar man ofta om vad man skulle gjort om man fick tag på de jävlar som gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in