2009-03-04, 18:07
Medlem
apansapiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trizak
Dem kom lite lindrigt undan tycker jag.
Om man ska hålla på med vandalism som en "fritidshobby" får man väl förstå konsekvenserna av det? De får helt enkelt skylla sig själva. Men håller med föregående talare, de borde betala hela summan.
Precis, det var alldeles för lite böter! De var ändå så pass gamla att de borde veta vad som är rätt och fel. Fruktansvärt onödigt med vandalism som skattebetalarna får stå för.
Jag hoppas att de som håller på med sådant ofog blir skrämde och slutar upp med dessa dumheter!
Citera
2009-03-04, 18:13
Medlem
Disembowlers avatar
Örebro gillar att dömma ut enorma skadestånd.
Citera
2009-03-04, 18:13
Medlem
faixers avatar
Kul att alla medelsvenssons kommenterar. Ni är så jävla töntiga.
Citera
2009-03-04, 18:17
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faixer

Och det är coolt att heta Muhammed, ha en svart munkjacka, luvan på och hålla en sprayburk i handen medan man skriver "Fuck The System" på en grundskolas tegelvägg?

För jag antar att "medelsvensson" i dina ögon är de som tycker klotter är dumt.
Citera
2009-03-04, 18:20
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Och det är coolt att heta Muhammed, ha en svart munkjacka, luvan på och hålla en sprayburk i handen medan man skriver "Fuck The System" på en grundskolas tegelvägg?

Skämtar du eller? Nej det är inte särskillt coolt det heller.
Citera
2009-03-04, 18:23
Medlem
faixers avatar
Citat:
Och det är coolt att heta Muhammed, ha en svart munkjacka, luvan på och hålla en sprayburk i handen medan man skriver "Fuck The Police" på en grundskolas tegelvägg?

Det är inte coolt med rasism.

Medelsvensson.. "Fan vad jag hatar graffiti!! Jag kan inte läsa vad det står på den där skiten så jag hatar det! Och alla färgerna skadar mina ögon! " Är vad dom flesta skriver/säger. Dom hatar något dom inte förstår sig på. Men men, det är så det är här. Ingen är öppen.

Ta den där wannabe-polisen "Enfruktpizza". Det går inte att argumentera med honom då han är inställd till att hata klotter och inte ens försöka förstå sig på det.
Senast redigerad av faixer 2009-03-04 kl. 18:25.
Citera
2009-03-04, 18:28
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Det är inte coolt med rasism.

Medelsvensson.. "Fan vad jag hatar graffiti!! Jag kan inte läsa vad det står på den där skiten så jag hatar det! Och alla färgerna skadar mina ögon! " Är vad dom flesta skriver/säger. Dom hatar något dom inte förstår sig på. Men men, det är så det är här. Ingen är öppen.

Ta den där wannabe-polisen "Enfruktpizza". Det går inte att argumentera med honom då han är inställd till att hata klotter och inte ens försöka förstå sig på det.

Okej, jag erkänner, jag är inte insatt i graffiti och dylikt, ser det mest som onödigt/tonårsrevolt.

Kan du/ni upplysa mig kort om vad som är så fantastiskt med det hela?

Efter mina personliga erfarenheter så är "klottrare" alltsomoftast relativt omogna killar i åldern 15-17, de kommer ifrån fina hem med mycket pengar samt dricker folköl ofta.
Citera
2009-03-04, 18:34
Bannlyst
Synd för dom men thats the game
Citera
2009-03-04, 18:35
Medlem
poven-xds avatar
Varför är det sådanna löjligt höga skadestånd? Ja jag vet att saneringen kostade skattebetalarna en massa pengar men det finns det väll andra brott som också gör, där sådanna här böter inte delas ut?
Citera
2009-03-04, 18:36
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Okej, jag erkänner, jag är inte insatt i graffiti och dylikt, ser det mest som onödigt/tonårsrevolt.

Kan du/ni upplysa mig kort om vad som är så fantastiskt med det hela?

Efter mina personliga erfarenheter så är "klottrare" alltsomoftast relativt omogna killar i åldern 15-17, de kommer ifrån fina hem med mycket pengar samt dricker folköl ofta.

Jag trodde att det var 18 åldersgräns här? Hur som helst, man behöver inte vara omogen eller 15-17 år gammal för att vara målare.. Det som du beskrev att målare var tycker jag låter som vem som helst här i lilla Sverige.
Citera
2009-03-04, 18:39
Bannlyst
Citat:

Finns det något töntigare än att springa omkring med sprayburkar efter mörkrets utbrott och kludda på väggar? Du måste liksom förstå att det inte stör enbart "medelsvensson" utan de allra flesta av landets medborgare. Det är inte "coolt" att förstöra egendom - det är bara jävligt omoget.

Om man nu är så ledsen över att vuxenvärlden inte förstår sig på ens tonårsångest - kila iväg till en terapeut då för faan....
Citera
2009-03-04, 18:41
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Jag trodde att det var 18 åldersgräns här? Hur som helst, man behöver inte vara omogen eller 15-17 år gammal för att vara målare.. Det som du beskrev att målare var tycker jag låter som vem som helst här i lilla Sverige.

18årsgräns vet jag mycket väl att det är ?

Vad jag menade var att de jag har sett samt folk som jag vet målar/klottrar/sprayar eller vadfan ni vill kalla det är oftast sådär. Hänger mycket utomhus, förslagsvis vid skateboardramper med ett sexpack folköl och jag har en svag känsla av att det är vanligt att man "passar" runt en eller två brudar i kompisgänget.

Har jag fel? Hur skulle ni beskriva er själva ni som målar? Lite kort om utseende, fritidssysslor och tankar kring livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in