Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Jag, precis som de flesta andra på detta forum håller säkert med om att demokrati är det rätta tillvägagångssättet när det kommer till politik (trots vissa anarkistiska uttalanden). Däremot tycker jag att det vissa gånger kan vara ett smått överskattat system där det är lätt att stirra sig blind på vad majoriteten anser, tycker och tänker. Jorden var inte platt trots allt (vare sig den stora massan ansåg det eller ej). Nu säger jag inte att klottrarnas åsikter är de rätta, snarare tvärtom, men man bör ändå vara försiktig med att ha en sak klar för sig och inte lyssna på saker som går emot sina egna påståenden. Är det inte så att just klottrare är auktoriserade i klotterfrågan?
Problemet är bara att jag inte finner några åsikter hos er. Några har skrivit att det är en jävligt go kick, någon skrev att det saknades lagliga väggar, men det är lite svårt att hitta riktiga argument.
Vad vill ni egentligen? Legalisera? Mindre straff? Mer respekt för klottrare?
Såg t.ex idag att någon hade kladdat ner Torgny Segerstedts-monumentet i Vasa (gbg). Tror ni inte att sån meningslös idioti hade eskalerat om några av de ovanstående förslagen gått igenom?