2009-01-07, 13:51
Medlem
FuckedUpHences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Lustigt men föga förvånande att du väljer att göra din uddlösa jämförelse med just rasism. Men, det är väl enklare att vinna några politiska poänger där antar jag. Vem är det nu som är pinsam egentligen..?

Min bedömning av de klotterförespråkare jag mött härinne baserar jag på alla de olika hjärndöda uttalanden som jag blivit bemött med, samt givetvis att jag har kikat närmare på mina motdebattörers inläggshistorik. Påfallande ofta så är nämligen dessa klotternollor även frekventa skribenter i drogforumet. Begåvningsreserven? Tjenare...

Alla människor har fördomar, så även jag. Men den stora skillnaden mellan mig och de flesta andra i detta forumet är att jag har fog för mina fördomar när det gäller klottrare. De flesta klottrare är en samling egoistiska och gravt empatistörda as. Kladdar man på platser där majoriteten blir ledsna så skiter man också i sina medmänniskor. Ja, klottrare ser till och med ned på dem som inte vill ha klotter i sin omgivning. Bara en sådan sak!

Alltså, jag förbannar inte dem som väljer att framföra sin konst på legala forum. Jag kan till och med gilla vissa målares verk, men vad jag gillar och inte gillar är helt irrelevant i det här sammanhanget. Exempel på detta: Jag älskar chokladpudding med vispgrädde, men inte fan går jag runt och smetar in hela samhället med marängswiss. DET vore ju riktigt sjukt om något...

Avslutningsvis så behöver jag inte måla upp någon negativ bild av några sketna klottrare. Detta klarar de nämligen av alldeles utmärkt själva. Det räcker bara med att gå ut på närmaste gata för att se vilket skit denna samling empatilösa klotterpellejönsar tvingar på alla oss andra.

PS. Säg vart du bor, så skall jag komma med chokladpuddingen!

.

Du kan iallafall räkna bort mig från "egoistiska och gravt empatistörda as"..
Citera
2009-01-07, 15:47
Medlem
En fruktpizzas avatar
... .. . .. ... .. . .. ... .. . .. ...

Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
No offense men, orka sitta timmar efter timmar och skriva hur mycket du hatar "klottrare" på flashback

Inga problem, jag tar inte illa upp.

För min del så tar det inte några timmar att skriva några antiklotter-inlägg. Nej, det är lite småkul att få flera att tänka till en gång extra medan mina ägg kokar. Jag ser det som ett slags allmännyttigt tidsfördriv i den mån jag hinner.

Med tanke på alla de välmenande kommentarer och PM som jag tar emot, så får jag också en hel del energi positiv tillbaka av mina "putslustiga" inlägg som uppenbarligen väcker en del reaktioner. Självklart förstår jag att många härinne inte kan/vill förstå det jag torgför. Det hör lite tillsakens natur.

En obstinat elev som får kvarsittning av sin lärare vill ju självklart inte fira sin jul med denne lärare. Det hör ju till, om vi säger så...

PS. Detta inlägg tog ungefär 3 minuter att sammanställa, så känn dig värdefull!!!

.
Citera
2009-01-07, 15:57
Medlem
En fruktpizzas avatar
....

Citat:
Ursprungligen postat av klabben
Tror det ligger mycket i det faktiskt.
Han går väll hemma som arbetslös hela dagarna så han längtar tills han får komma ut på natten och jaga "alla sjuka klottrare" för då känner han sig plötsligt menings full vilket är raka motsatsen till sanningen om man läser alla hans tankar och argument om personer som håller på med konsten graffiti. Man kan nästan likna det vid Hitler när han klankade ner allt på judarna fast i en inte lika allvarlig form då.

Mina fördomar stämmer alltså fortfarande. Jag ser att du är en frekvent skribent i drogforumet. Vilken överraskning!!! Då är jag knappast ute och cyklar i mina inlägg. Klart som sjutton att du då inte kan bemöta mina argument på ett bättre sätt än du nyss gjorde.

Fram med bra argument som kan demontera mitt påstående att klottrare inte har rätt att förpesta omgivningen och göra oss andra nedstämda!

Kasta haschpipan och kom in i matchen istället!

(2 minuter)

.
Citera
2009-01-07, 16:01
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Mina fördomar stämmer alltså fortfarande. Jag ser att du är en frekvent skribent i drogforumet. Vilken överraskning!!! Då är jag knappast ute och cyklar i mina inlägg. Klart som sjutton att du då inte kan bemöta mina argument på ett bättre sätt än du nyss gjorde.

Fram med bra argument som kan demontera mitt påstående att klottrare inte har rätt att förpesta omgivningen och göra oss andra nedstämda!

Kasta haschpipan och kom in i matchen istället!

(2 minuter)

.

Då kan jag ju säga grattis! Du måste ha missat svenska lektionerna för jag har inte skrivit en rad i drogforumet.
Det är synd om vissa personer.

Edit: antar att du menar han över mig men varför dömma någon som hänger i drogforumet?
Man behöver inte vara en sämre person för det.
Senast redigerad av klabben 2009-01-07 kl. 16:08.
Citera
2009-01-07, 16:01
Medlem
Bäver_s avatar
Hellre fruktpizzan än den där shunnen som nu är bannad men som satt i denna tråd och tyckte att alla som skvätte lite färg på en vägg skulle hängas men själv tyckte han att det var OK att förgripa sig på 6åringar.
Citera
2009-01-07, 16:10
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Hellre fruktpizzan än den där shunnen som nu är bannad men som satt i denna tråd och tyckte att alla som skvätte lite färg på en vägg skulle hängas men själv tyckte han att det var OK att förgripa sig på 6åringar.

Hahah! Vad hette han nu? Caine777 eller något!
Citera
2009-01-07, 16:25
Medlem
En fruktpizzas avatar
..

Citat:
Ursprungligen postat av klabben
Då kan jag ju säga grattis! Du måste ha missat svenska lektionerna för jag har inte skrivit en rad i drogforumet.
Det är synd om vissa personer.

Edit: antar att du menar han över mig men varför dömma någon som hänger i drogforumet?
Man behöver inte vara en sämre person för det.

Mitt fel. Utan undantag. Pinsamt... Sorry!

Men, min poäng är att många klottrare även har en förkärlek till knark. Och droger är något som påfallande ofta är synonymt med att man skiter i allt och alla, inklusive sig själv.

En än gång, sorry!

.
Citera
2009-01-07, 18:20
Medlem
Citat:
Mitt fel. Utan undantag. Pinsamt... Sorry!

Men, min poäng är att många klottrare även har en förkärlek till knark. Och droger är något som påfallande ofta är synonymt med att man skiter i allt och alla, inklusive sig själv.

En än gång, sorry!

.

Men stackars liten.. kan inte ens svara på rätt inlägg..

förslag: ansök särvux

De har bättre resurser för sådana som du

Det ordnar sig även för dig lilla gubben.. bara du får rätt vård och behandling..

vidhåller följande: du är en alkoholiserad arbetslös nolla med komplex för ditt misslyckande i livet..

få se nu.. polis e uteslutet för din del.. ordningsvakt och lapplisa likaså.. hmm vad återstår då...
jo kustbevakningen!! (det vore väl häftigt) ansök min herre ansök.. antar att du följer serien på femman lika frekvent som cops och "newshunter"..

tror att f.ö. "stor och liten" tillhandahåller såväl hölster som knallpulverpistoler..
spring ner och köp gamle man.. sedan ut och jaga..

att jag läser en universitetsutbildning med 19,6 i intagningspoäng får ditt argument att krackelera något i sömmarna..

kontakta mig via pm så kan min far skriva in dig på psyk.. jag lovar att han fixa detta åt dig.. skäms inte över ditt handikapp.. var stolt istället.. håll huvudet högt när folk garvar bakom din rygg..

sedan e det här med droger ett relativt begrepp.. (japp skriver en del på benzo tråden ja..
förslagsvis får du väl ge dig på läkarkåren som skriver ut detta.. eftersom det via recept e helt lagligt att inneha.)

eller om du vill kan vi träffas live och diskutera saken närmare..
ta bara kontakt via pm.. bjuder gärna på fika..

Kontentan:

allting e relativt såväl vad det gäller konst som droger och intelligens.

Nu ska mina polare ut och pynta din kåk och jag förmår icke hindra dem..
Citera
2009-01-07, 18:24
Medlem
Latedawns avatar
Citat:
.

Jag förstår fortfarande inte innebörden av din poäng (ja visst, jag bjuder på den - släng iväg någon listig kommentar om hur stenad jag måste vara just nu eftersom jag inte förstår din idioti)

Försöker du få fram att graffitiscenen skulle vara mycket mer moralisk om alla klottrare skulle pissa rent?..
Citera
2009-01-07, 21:07
Medlem
Att kalla en människa odemokratisk för att han inte tycker att gemene man får gå ut och klottra på andras egendom är bara löjligt. Mycket möjligt att han inte är anarkist dock, men det tror jag att de flesta skulle vara ganska nöjda med.

Ang. hela drogdebatten tycker jag att tråden har spårat lite, själv tycker jag inte att droger är närapå så fel som illegalt klotter. Fruktpizza och east london har visat att fördomar finns på båda sidorna så det kan vi släppa.

Jag håller dock med fruktpizza om att många klottrare visar brister på empatiområdet och är väldigt egoistiska. Min enda information kommer ju då förstås ifrån denna tråden så om jag drar alla över en kam är det helt enkelt erat eget fel.
Jag såg en skoldokumänter om graffiti i göteborg på youtube och det fick mig att inse hur lite argument klottrare har egentligen. Någon maskerad pojke sa att det var "idiotiskt att ha 24-timmars saneringsregeln" eftersom "många tycker det är snyggt på vissa ställen"

Nåja, det är möjligt att det bara var en ovanligt stor idiot, även för att vara klottrare.
Citera
2009-01-07, 21:27
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Min enda information kommer ju då förstås ifrån denna tråden så om jag drar alla över en kam är det helt enkelt erat eget fel.

Eller så har du som jag redan valt vilken sida du står på så allt annat kvittar.
Citera
2009-01-07, 22:28
Medlem
albostyles avatar
Men alla ni som hatar klotter, tror ni att ni vinner något på att hänga läpp på nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in