2008-12-14, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Min slutsats: klotter-nollorna är, i mångt och mycket, fullblodsegoister utan vare sig empati, ånger eller hjärna. Så fruktansvärt sorgligt att se...

.

Med andra ord skulle dessa klotter-nollor ha passat UTMÄRKT i 80-talets yuppie-miljö (visserligen skulle hjärnbiten kunna ha lagt en del krokben men det var rätt acceptabelt på den tiden det med).

Kan det månne vara så att "klotterboomen" i början av 90-talet var en produkt av frustrationen över att inte ha klippt sin första miljon under 80-talets glansdagar (för att sedan investera och förlora massa år senare i samband med IT-bubblan)?
Citera
2008-12-14, 18:21
Medlem
En fruktpizzas avatar
.. . ... . .. . ... . .. . ... . .. . .. . ...

Citat:
Ursprungligen postat av rabiatex
Med andra ord skulle dessa klotter-nollor ha passat UTMÄRKT i 80-talets yuppie-miljö (visserligen skulle hjärnbiten kunna ha lagt en del krokben men det var rätt acceptabelt på den tiden det med).

Kan det månne vara så att "klotterboomen" i början av 90-talet var en produkt av frustrationen över att inte ha klippt sin första miljon under 80-talets glansdagar (för att sedan investera och förlora massa år senare i samband med IT-bubblan)?

Thihi...

Jodå, det är nog samma sorts mekanismer som styr där också. Egoismen!

Samma skit alltså...

.
Citera
2008-12-16, 22:03
Medlem
Bäver_s avatar
http://spioneri.blogspot.com/2008/12/maffia-lobby-och-klottersanering.html

Här får ni alla något att bita i.
Citera
2008-12-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
http://spioneri.blogspot.com/2008/12/maffia-lobby-och-klottersanering.html

Här får ni alla något att bita i.

Vem kunde ana....
Citera
2008-12-26, 21:01
Medlem
antonivanssons avatar
Den som tycker det är ok att måla, klottra, göra konst eller va fan som helst på offentliga väggar eller andras väggar överlag, ska nu skriva sin adress här:

-------------

Sedan kommer vi alla dit och ritar valfria motiv eller skit på dina saker och dina väggar.

Det här är inget att diskutera, självklart respekterar man andras egendom och varken förstör dem eller målar vackra saker på utan att fråga.

Om ni tycker att era motiv eller fula ord ska pryda det offentliga rummet får ni göra som alla andra och betala för reklamplatser.
Citera
2008-12-26, 21:37
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Den som tycker det är ok att måla, klottra, göra konst eller va fan som helst på offentliga väggar eller andras väggar överlag, ska nu skriva sin adress här:

-------------

Sedan kommer vi alla dit och ritar valfria motiv eller skit på dina saker och dina väggar.

Det här är inget att diskutera, självklart respekterar man andras egendom och varken förstör dem eller målar vackra saker på utan att fråga.

Om ni tycker att era motiv eller fula ord ska pryda det offentliga rummet får ni göra som alla andra och betala för reklamplatser.

Varför ska du måla på mina väggar? När målade jag på dina?
Citera
2008-12-27, 02:32
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Varför ska du måla på mina väggar? När målade jag på dina?

jag vet inte vem du är eller var du målar men många kladdar, klottrar och målar på husväggar, på tåg och diverse offentliga platser och privata byggnader och saker. De målar alltså på någon annans saker, det kan vara mitt hus ibland eller så är det ett tåg jag åker på som jag är med och betalar en liten del av och det påverkar min miljö. Dessa personer skulle naturligtvis inte tycka om att jag eller ägaren till ett hus som blir klottrat på kommer hem till dem och gör vad vi vill med deras saker. Men det tänker de aldrig på förstås.
Citera
2008-12-27, 13:22
Medlem
Latedawns avatar
Citat:
blablabla..

Kanske har du kommit på anledningen till klotter i allmänhet, den stora konspirationen. Det du pratar om är hämnd, hur allmänheten ska hämnas på klottrare - låta dem smaka på deras egna medicin. Men kanske är din geniala plan redan i full fart, kanske är allt klotter en hämndaktion som sträcker sig flera tusen år bakåt i tiden.

Med andra ord; "du målade på mitt pendeltåg, nu ska jag måla på ditt pendeltåg."

Citera
2008-12-27, 14:30
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
jag vet inte vem du är eller var du målar men många kladdar, klottrar och målar på husväggar, på tåg och diverse offentliga platser och privata byggnader och saker. De målar alltså på någon annans saker, det kan vara mitt hus ibland eller så är det ett tåg jag åker på som jag är med och betalar en liten del av och det påverkar min miljö. Dessa personer skulle naturligtvis inte tycka om att jag eller ägaren till ett hus som blir klottrat på kommer hem till dem och gör vad vi vill med deras saker. Men det tänker de aldrig på förstås.

Så du menar att om jag bor i en villa och du bor i ett hyreshus och jag klottrar på ditt hyreshus då är det ok för dig att klottra på min villa?
Citera
2008-12-27, 17:26
Bannlyst
Nu gör vi som så, DU som har klottrat på offentlig plats alternativt på en tågvagn - skriv ner den offentliga platsen alternativt vagnsnumret här

så tar vi andra och ser till att klottra ner samma offentliga plats alternativt vagn så mycket som möjligt efter förmåga så får vi se hur kul du tycker att det är!
Citera
2008-12-27, 19:33
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latedawn
Kanske har du kommit på anledningen till klotter i allmänhet, den stora konspirationen. Det du pratar om är hämnd, hur allmänheten ska hämnas på klottrare - låta dem smaka på deras egna medicin. Men kanske är din geniala plan redan i full fart, kanske är allt klotter en hämndaktion som sträcker sig flera tusen år bakåt i tiden.

Med andra ord; "du målade på mitt pendeltåg, nu ska jag måla på ditt pendeltåg."

Nej bara den tokige tror på hämnd. Jag tar exempel som de obildade förstår. Naturligtvis ska ingen av oss måla på eller på annat sätt förstöra varandras tillhörigheter.
Citera
2008-12-28, 18:04
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Nej bara den tokige tror på hämnd. Jag tar exempel som de obildade förstår. Naturligtvis ska ingen av oss måla på eller på annat sätt förstöra varandras tillhörigheter.

Det offentliga rummet är lika mycket mitt som ditt, så med andra ord målar jag på "min" vägg också. Åtminstone målar jag på en vägg som är lika mycket min som din. Och förstå, något sketet inlägg på flashback kommer inte få någon att sluta. Gör som alla andra moralkackor, ring snuten när du ser någon klottra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in