Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Satt på tåget idag vid Södertälje Hamn när några börjar måla precis utanför där jag sitter. Fotade ett gäng bilder där man såg ansiktet på en av de som målade och gick sedan genast till polisen och lämnade bilderna. Det är inte direkt så att jag stör mig på klotter men eftersom det är olagligt och jag indirekt tvingas betala för saneringen det klart jag gör mitt för att minska skadegörelsen.
Mycket bra gjort. Rätt åt dem!
De kan gott känna hur det känns när de åker fast. Men det värsta är att de inte ångrar sig, nej, de kommer att bli ännu mera klotteraktiva. Motstånd sporrar dem att trotsa det demokratiska samhällets normer ännu hårdare - genom att kladda sig bananas. Visst är det sjukt?! Men, i det långa loppet så kommer rättvisan ikapp även de små fåniga killarna med deras fjantiga stulna sprayburkar...
Se bara hur korkade inlägg klottervurmarna gör så får du se vilka "tunga argument" de har för att moraliskt kunna fortsätta med sitt fula trams på väggarna...
Dagens bästa är nog den sinnessvaga jämförelsen mellan att sno eller att köpa sig en bil! Puh...
PS. Jag är alltså EMOT klotter!
.