2009-10-02, 08:30
Medlem
Künst für alles?

Av vilken anledning/ar målar s.k. graffitikonstnärer dessa "budskap" på alla möjliga och omöjliga platser? Jag antar att det är i rent privat egoistiskt syfte, kanske i tävlan med andra graffitikluddare - för det kan väl knappast vara riktat till den större allmänheten?

Om så är fallet undrar jag varför?
Citera
2009-10-02, 08:39
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Ohlsson
Av vilken anledning/ar målar s.k. graffitikonstnärer dessa "budskap" på alla möjliga och omöjliga platser? Jag antar att det är i rent privat egoistiskt syfte, kanske i tävlan med andra graffitikluddare - för det kan väl knappast vara riktat till den större allmänheten?

Om så är fallet undrar jag varför?

Jag har inget budskap med det jag gör.
Jag tävlar inte med någon.
Citera
2009-10-02, 10:27
Medlem
Tell me!

Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag har inget budskap med det jag gör.
Jag tävlar inte med någon.

Nähä. Berätta vad som motiverar dig!
Citera
2009-10-02, 10:47
Medlem
Vad motiverar folk att spela Boule på amatörnivå?
Är det utmaningen (personlig utveckling av en färdighet du inte behöver i övriga livet), sällskapet, sporten eller allt på samma gång?
Citera
2009-10-02, 12:10
Medlem
KlUTTER

Citat:
Ursprungligen postat av Utter.
Vad motiverar folk att spela Boule på amatörnivå?
Är det utmaningen (personlig utveckling av en färdighet du inte behöver i övriga livet), sällskapet, sporten eller allt på samma gång?

Det är du som ska svara - varför klottrar du?
Om du inte är intresserad av att visa upp för andra vad du gör - och särskilt som dessa tycker att det är jävligt fult - varför gör du det då på allmänna platser?
Citera
2009-10-02, 13:34
Medlem
LeifLoketx40s avatar
Citat:

Att förstöra så mycket som möjligt såklart!
Citera
2009-10-02, 13:54
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Det är du som ska svara - varför klottrar du?
Om du inte är intresserad av att visa upp för andra vad du gör - och särskilt som dessa tycker att det är jävligt fult - varför gör du det då på allmänna platser?

Olika sysselsättningar har olika spelplaner. Klotter är inte klotter om det är gjort på en sanktionerad plats.

Det behöver inte vara; Titta det här har jag gjort. visst är det fint?

Utan skulle t.ex. kunna vara; Jag tror inte på den här lådan du vill att jag ska bo i. Det uttrycker jag genom att slå sönder en vägg. Om jag då tar mig ut genom lådan genom att gå över en gräns som du ser kanske du också börjar fundera över hur bra du trivs i lådan.

Att inte tycka något är fint är subjektivt. Men det kanske inte alltid är målet att göra något fint. Du reagerar ju till exempel av något du tycker är fult. Då har ju det fula du såg på något sätt talat till dig.

Om du från början haft en positiv inställning till uttrycksformen hade du säkerligen tittat lite närmre och sett mer.

Jag är medveten om att det är långt från alla som klottrar som har just den här inställningen men några har den. Vilket leder mig in på något som tagits upp otaliga gånger tidigare. Att klottrare är individer och inte en homogen grupp. Därför har såklart alla sin egen inställning till det hela. Som i sin tur gör det omöjligt att ge en enda förklaring till varför det förekommer.
Citera
2009-10-02, 16:55
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

Jag tycker om att förstöra för andra och att se mitt namn vart jag än befinner mig.

Jag tycker om att röra mig ibland folk jag vet att jag kan lita på direkt och som tänker som mig.

Jag tycker om att inte ha några gränser för vad jag kan göra inom målandet eller i mitt övriga liv samt för hur jag ska nå mina mål i livet, tillämpar man graffititänket i övriga livet kan man komma långt enbart på motivationen.

Jag tycker om att tänka utanför lådan hela tiden och att en del av mig alltid lever utanför samhället utan att dem flesta personerna i min närhet som inte är en del av den världen inte vet om det.

Jag kan inte sluta.
Citera
2009-10-02, 16:58
Bannlyst
Rockrecensenter är grabbar som aldrig lyckades bli musiker.

Graffare är fjuniga tonåringar som aldrig blev sedda i plugget.
Citera
2009-10-02, 17:05
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Rockrecensenter är grabbar som aldrig lyckades bli musiker.

Graffare är fjuniga tonåringar som aldrig blev sedda i plugget.

EDIT: Graffare är en blandning av folk som insåg att det vore roligare att göra vad man vill i livet som gör en glad istället för att göra något som man blir tillsagd att göra som är riktigt tråkigt.

Dock kombinerar de flesta sitt målande med det tråkiga..
Citera
2009-10-02, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
EDIT: Graffare är en blandning av folk som insåg att det vore roligare att göra vad man vill i livet som gör en glad istället för att göra något som man blir tillsagd att göra som är riktigt tråkigt.

Dock kombinerar de flesta sitt målande med det tråkiga..

Sorgligt i så fall att det finns grabbar som inte har högre ambitioner när det gäller att njuta av livet än att spraya ner andras egendom. Varför inte prova på t ex sex? Jag lovar - det är härligt!
Citera
2009-10-02, 17:12
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Sorgligt i så fall att det finns grabbar som inte har högre ambitioner när det gäller att njuta av livet än att spraya ner andras egendom. Varför inte prova på t ex sex? Jag lovar - det är härligt!

Har du någonsin sprayat på en väg olagligt?

EDIT: Klart att det går att gör flera olika saker som får en njuta, tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in