2012-03-13, 20:52
Medlem
vandalares avatar
jag bryr mig inte om folk inte tycker om graffiti, för att alla får tycka som dom vill men hellre lite färg på ett fult grått öresundståg eller en vägg, gillar man det inte kan man lika gärna blunda för de för de är ju människor idag endå så bra på att göra
Citera
2012-03-19, 13:45
Medlem
DanOstmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Men din dumma jävel. Om det sprejades där det får sprejas så skulle ingen bry sig i att sanera. Men ni sprejar ju på skit som inte tillhör er, eller där ni inte har lov att spreja.

Du är nog den dumma jäveln här, det finns en enda laglig jävla vägg i hela jävla Stockholm så det så!
Och hur tusan tror du det skulle funka om alla skulle försöka att hålla sig till just den väggen? Det skulle aldrig någonsin gå att måla.

Jag menar tänk dig om det bara fanns en fotbollsplan i hela Stockholm län, skulle väl bli lite samma sak?
Citera
2012-03-19, 14:09
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOstmannen
Du är nog den dumma jäveln här, det finns en enda laglig jävla vägg i hela jävla Stockholm så det så!
Och hur tusan tror du det skulle funka om alla skulle försöka att hålla sig till just den väggen? Det skulle aldrig någonsin gå att måla.

Jag menar tänk dig om det bara fanns en fotbollsplan i hela Stockholm län, skulle väl bli lite samma sak?
Helt rätt!
Citera
2012-03-20, 16:05
Medlem
popcorn.mannens avatar
just sånt här jävla pack i denna tråd (dom som e emot graffiti) som gör så att jag håller mig ifrån detta forum för jag blir så jävla sne på idioter som ska komma o klaga o hålla på o dryga sig o tro dom e några jävla underbarn bara för dom inte målar eller liknande. samt ska dom förstöra varenda tråd som startas o säg att man e dum i huvet eller liknande för man målar, dumma jävla kuk sugare gå o dö bara.
Citera
2012-03-20, 18:11
Medlem
Alla som snackar om privategendom kan bara vara tysta. jag har målat ganska länge och jag kan säga direkt att alla som målar på t.ex bilar, villor, privata fönsterrutor m.m är inte graffare men efterblivna råttor. Det finns som en oskriven regel/norm att man inte ska måla på folks egendom som bilar m.m.
Citera
2012-03-25, 17:54
Medlem
HighHitlers avatar
det finns ju folk som tycker att det är konst och enligt mig finns det grafitti som inte är fult som stryk men det är ju synd att varenda ytjävel i varenda jävla stad som inte är villor och personbilar ska vara täckta av grafitti för att några få personer tycker att släta ytor är fula

edit: det var väl en överdrift att allt utom villor och personbilar har grafitti på sig, det finns ju några andra byggnader och kanske nån enstaka buss utan det också. och såklart vägarna
Senast redigerad av HighHitler 2012-03-25 kl. 18:03.
Citera
2012-03-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubbafett
Alla som snackar om privategendom kan bara vara tysta. jag har målat ganska länge och jag kan säga direkt att alla som målar på t.ex bilar, villor, privata fönsterrutor m.m är inte graffare men efterblivna råttor. Det finns som en oskriven regel/norm att man inte ska måla på folks egendom som bilar m.m.
Helt rätt. Målar aldrig på andras egendom då det helt enkelt inte känns rätt. Skulle själv inte velat att någon skulle göra det mot mig.
Citera
2012-03-28, 11:17
Medlem
Varför skapas inte bara "Graffiti-parker" eller Skate-parker där graffiti är lagligt? T.ex:
Hitta ett stort område, där det finns övergiva hus, lite murar här och där, el skåp, och lägg till extra väggar. Bygg även en skatepark runtom hela området. Gör så att man får måla lagligt överallt på detta område. Lägg t.ex staket runt så att man vet gränserna.. Det räcker med ETT sådant ställe i några storstäder, t.ex. en park i Stockholm, en i Göteborg osv osv.. Men då ska det vara rejält också, ingen jävla lekparks area.

Och var inte så sträng med graffiti, många blir arga av att ni gnäller och därför bara målar för att jäklas eller så. Om det blir mera lagligt, så målar alla snyggare och tar mera tid på sig, och det blir bättre.
Citera
2012-03-28, 12:45
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordaxx
Varför skapas inte bara "Graffiti-parker" eller Skate-parker där graffiti är lagligt? T.ex:
Hitta ett stort område, där det finns övergiva hus, lite murar här och där, el skåp, och lägg till extra väggar. Bygg även en skatepark runtom hela området. Gör så att man får måla lagligt överallt på detta område. Lägg t.ex staket runt så att man vet gränserna.. Det räcker med ETT sådant ställe i några storstäder, t.ex. en park i Stockholm, en i Göteborg osv osv.. Men då ska det vara rejält också, ingen jävla lekparks area.

Och var inte så sträng med graffiti, många blir arga av att ni gnäller och därför bara målar för att jäklas eller så. Om det blir mera lagligt, så målar alla snyggare och tar mera tid på sig, och det blir bättre.
Det där har jag läst förut, på någon youtube kommentar. Det låter iaf som en jävligt bra idé!
Citera
2012-03-28, 13:35
Medlem
LexFus avatar
Men hur många "seriösa" graffiti-målare är det procentuellt som färglägger sin omgivning? Kan inte ni seriösa målare ta det på erat ansvar att med övervåld och dödsmord läxa upp klotterligisterna?
Där jag bor finns det enbart förbannade klottermongon som skriver oläsligt skit utan några krusiduller på folks bostadshus, bilar, trottoarer, skyltfönster och fan vet allt. Nej, jag bor definitivt inte i Rosengård eller annat någon plats av den kalibern, tvärsom.

Vidare har jag en fråga till de som bedriver mer seriös verksamhet inom samhällsfärgläggeri.
Händer det att ni råkar på oseriösa skitungar som är på väggar och klottrar under era eskapader och hur bär ni er åt för att tillrättavisa dessa kriminella element? Skulle det händelsevis inte kunna falla på er lott att dödsmörda vederbörande på plats?
Citera
2012-03-28, 13:59
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexFu
Men hur många "seriösa" graffiti-målare är det procentuellt som färglägger sin omgivning? Kan inte ni seriösa målare ta det på erat ansvar att med övervåld och dödsmord läxa upp klotterligisterna?
Där jag bor finns det enbart förbannade klottermongon som skriver oläsligt skit utan några krusiduller på folks bostadshus, bilar, trottoarer, skyltfönster och fan vet allt. Nej, jag bor definitivt inte i Rosengård eller annat någon plats av den kalibern, tvärsom.

Vidare har jag en fråga till de som bedriver mer seriös verksamhet inom samhällsfärgläggeri.
Händer det att ni råkar på oseriösa skitungar som är på väggar och klottrar under era eskapader och hur bär ni er åt för att tillrättavisa dessa kriminella element? Skulle det händelsevis inte kunna falla på er lott att dödsmörda vederbörande på plats?

Det låga antalet procentuella utövare av seriös samhällsfärgläggeri avhandlar som oftast problematiken med minderåriga deklarationsmissbrukande odågor med aerosolburkar i presens genom att aga dessa i psykisk bemärkelse tills det att odågan kapitulerat med men som följd.

När denna Ritual äro utförd skålar dessa i all välmening.
Senast redigerad av alaskapolloc 2012-03-28 kl. 14:04.
Citera
2012-03-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Det där har jag läst förut, på någon youtube kommentar. Det låter iaf som en jävligt bra idé!

Det stämmer!
Några ungar som gjorde en dokumentär film någon gång för sin skola.
Tyckte det lät väldigt intressant hursomhelst och utvecklade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in