Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-01, 04:25
  #2113
Medlem
bralesss avatar
Nej! Byggnader och material vittjar sönder p gr av sprayfärgernas inverkan. Utöver att det kostar pengar kan det inte vara så kul att leva kriminellt heller.
Citera
2015-08-04, 10:08
  #2114
Medlem
Neonights avatar
Emot: Det verkar även ingå i graffiti-kulturen att stjäla lite allt möjligt. Färger, kläder och mat. Tattigt.
Citera
2015-08-21, 16:59
  #2115
Medlem
Förseningar på en timme en fredagseftermiddag för det är obehöriga på spårområdet. Era jävla graffitifittor håll er borta från spåren det är ingen jävla konst att göra flera tiotusentals människor sena hem från jobbet

Iqbefriade är vad ni är. Slöddermännsikor som ägnar sig åt klotter och graffiti.
Citera
2015-08-21, 17:15
  #2116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Förseningar på en timme en fredagseftermiddag för det är obehöriga på spårområdet. Era jävla graffitifittor håll er borta från spåren det är ingen jävla konst att göra flera tiotusentals människor sena hem från jobbet

Iqbefriade är vad ni är. Slöddermännsikor som ägnar sig åt klotter och graffiti.
Isåfall älskar jag slöddermänniskor.


Citat:
Ursprungligen postat av braless
Utöver att det kostar pengar kan det inte vara så kul att leva kriminellt heller.
Det är långt från alla klottrare som lever på att vara kriminell, de flesta lever helt vanliga liv bara det att de far ut och klottrar ibland.
__________________
Senast redigerad av SwagYolo1337cool 2015-08-21 kl. 17:17.
Citera
2015-08-23, 18:23
  #2117
Medlem
UncleMiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Emot: Det verkar även ingå i graffiti-kulturen att stjäla lite allt möjligt. Färger, kläder och mat. Tattigt.
Det där var ju när graffiti startade då de inte hade råd med sprayfärg, så e det inte nuförtiden
Citera
2015-10-11, 12:02
  #2118
Medlem
Neltets avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...v-skadegorelse

bra nyheter. jag hoppas de får stå för rengörings och nymålningsnota. kan man gissa på hundra tusen för dessa lokala förmågor?
Citera
2015-10-15, 01:09
  #2119
Medlem
Jävla klottrare jag säger då det!!! Hela femmanhuset vandaliserat! Ned sprejat med ''taggar'' VR och gud vet vad det stod!! Hela väggar täckta från tak till golv! Från Brunnsparken till Centralstationen. Jag blir ju förbannad på dessa småglin, nåväl måla ni på era egna fasader i er förort. Det är nästan så att man vill genomföra aga för dessa gossar. Tvi.
Citera
2015-10-15, 01:13
  #2120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thds
Jävla klottrare jag säger då det!!! Hela femmanhuset vandaliserat! Ned sprejat med ''taggar'' VR och gud vet vad det stod!! Hela väggar täckta från tak till golv! Från Brunnsparken till Centralstationen. Jag blir ju förbannad på dessa småglin, nåväl måla ni på era egna fasader i er förort. Det är nästan så att man vill genomföra aga för dessa gossar. Tvi.
Jag har mycket svårt att se att hela femmanhuset var vandaliserat. Varför tror du att alla graffare bor i förorter för?

Edit: uppenbar troll
__________________
Senast redigerad av kimjongill 2015-10-15 kl. 01:17.
Citera
2016-11-13, 14:48
  #2121
Medlem
telepatis avatar
Orkar inte läsa mer än ett par inlägg då det är samma trötta argumentation som alltid.
Kan vi inte bara fastslå att den här diskussionen är onödig då klotter och graffiti alltid, oavsett din personliga inställning till företeelsen, kommer att existera.
Citera
2017-04-25, 13:04
  #2122
Medlem
För den mesta graffitin, street-art:en och även en hel del klotter. Det som avgör är hur kreativt det är, hur mycket frihetslängtan och trots det uttrycker, och ibland hur estetiskt tilltalande det är.

Graffiti i typ naturområden, på stenhällar, eller fult och meningslöst klotter och tags inne i trappuppgångar och liknande är jag lite mer emot.

Jag får inte osällan en upplyftande känsla av att se klotter/målningar och annat. Som illegal gärning ställer det också en massa andra galenskaper i världen/samhället i kontrast på ett sätt som gör att man kan betrakta mycket av det som konst.
__________________
Senast redigerad av funderande 2017-04-25 kl. 13:05. Anledning: stavar som en lobotomerad
Citera
2017-07-06, 12:31
  #2123
Medlem
Det finns skillnad på konst och kladd men eftersom det skulle bli ohållbart att säga att vissa får uttrycka sin konst och andra inte får kladda så är jag emot all form av grafitti.
Inför långa fängelsestraff för alla som sysslar med detta och registrering av alla spraburkar som säljs så man slipper mötas av meningslöst kladd i det offentliga rummet.
Citera
2017-07-06, 17:16
  #2124
Medlem
Graffiti föddes på gatan och kommer stanna där för alltid oavsett om ni vill eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback