Citat:
Ursprungligen postat av Alexelva
Vadå två helt olika plattformer? Vad ska vi hederliga människor göra för att slippa se eran spraykonst i våra tunnlar och på våra elskåp?
Vad är en möjlig lösning då? Jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till den föregående talaren; vad ska vi hederliga medborgare göra för att slippa ha grafitti på väggarna?
han syftar på att papper och betong är helt olika underlag och finns i olika miljöer.
det finns ingen lösning, kanske ha polis och klottersanerare i varje vrå 24/7? då menar jag överallt på allmänna platser. fast nu vet både du, jag och övriga att detta aldrig kommer hända eller fungera.
sen en möjlig lösning, ja, lagliga väggar? har inte hittills hört om någon stad som fått ökad skadegörelse p.g.a lagliga väggar, det är bara något alliansen hittat på (de har trots allt inte givit ut någon statistik som är gjord av en säker källa).
sen det här med hederliga medborgare, tror du att alla som inte sysslar med graffiti, betalar för sig etc (vilket jag gör), inte vill ha graffiti på väggarna? tror du det endast är graffitimålare som gör det? varför ska vi andra som gärna vill ha graffiti på vissa platser (gångtunnlar, elcentraler etc) inte få se det? nu tänker du säkert "förbannade jävla vänsterklottrare, ska du nu klottra ner dagiset som jag inte bryr mig ett skit om????!?!?!?". svar nej, jag vill inte se slarvig graffiti på dagisbyggnader, inte välgjord heller om den sitter på fel yta. är inte för graffiti på precis varje plats, det ska vara på vissa platser endast, där går gångtunnlar in perfekt.