2009-12-24, 23:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Vadå? Tro det eller ej, men massor av gräsplättar förstörs utav alla jävla idioter som spelar fotboll på dom. Tänk på alla som ramlar och bryter benet pga alla små gropar som görs utav de som spelar fotboll på allmän yta (kan jämföras med färg på kläder pga klotter).

*suck*

I regel är det inte förbjudet att spela boll på en gräsplätt på allmän mark såvida man inte förstör marken fullständigt. Man får t.e.x spela boll i Rålambshovsparken (folk har t.o.m spelat rugby där) trots att parken används flitigt av flanörer, folk som solbadar etc, men det är förstås inte tillåtet att förstöra marken. Det är hänsyn som gäller.

Din jämförelse med klotter på kläder är så dum så det är pinsamt.
Citera
2009-12-25, 00:18
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
*suck*

I regel är det inte förbjudet att spela boll på en gräsplätt på allmän mark såvida man inte förstör marken fullständigt. Man får t.e.x spela boll i Rålambshovsparken (folk har t.o.m spelat rugby där) trots att parken används flitigt av flanörer, folk som solbadar etc, men det är förstås inte tillåtet att förstöra marken. Det är hänsyn som gäller.

Din jämförelse med klotter på kläder är så dum så det är pinsamt.

Jaha? Jag förstör inte heller väggen fullständigt om jag lägger lite färg på den?
Citera
2009-12-25, 00:19
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Jaha? Jag förstör inte heller väggen fullständigt om jag lägger lite färg på den?

Roller top 2 bottom?
Citera
2009-12-25, 07:06
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
JA! Enligt den överväldigande majoriteten av folk. Att Du inte tycker det är bara egoistiskt och omoget.
Citera
2009-12-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Men läs rätt förbaskade pannbiff. OM folk håller sig till lagliga väggar struntar jag väl fullkomligt i det men när de klottrar ned t-banor, mitt hyreshus, skyltar, fönster osv blir jag irriterad. Det är bara onödig förstörelse som inte tjänar något syfte.

Min poäng var att alla dem som målat på ställen som lika gärna kunde vara lagliga då de ligger avsides och inte stör någon blir kriminaliserade när staten känner att det är en bra idé att låta polisen hänga i buskarna i skogen och fånga folk som målar på en ruin.

Om man riskerar att åka fast när man målar mitt i skogen på en jävla ruin bara för att Stockholms politiker fått dille om att man ska döööö bara för man håller i en sprayburk så kan man lika gärna måla på ställen där fler ser. Straffet blir detsamma när man torskar och eftersom lugna ställen inte längre finns spelar det ingen roll var man målar.

Eller tycker du inte att det vore bättre om de som faktiskt kände att det var tillräckligt att måla på den där ruinen kunde göra det ifred där? Eller måste de kriminaliseras bara för sakens skull? Samhället tjänar på att poliser ligger och spanar i skogen efter kids? Jag tycker inte det och jag känner ingen ånger när jag "förstör" ett samhälle som prioriterar på detta sätt.

Öka bevakningen kring lokaltrafiken (fast hur ska man då kunna gråta om att klottret kostar 100 miljoner år in och år ut?), höj straffen men tillåt lagliga alternativ. Idag finns vad jag vet en laglig vägg i närheten av stockholm men om politikerna fick bestämma så skulle den ryka. Polisen vill att den ska ryka. Varför?
Citera
2009-12-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
JA! Enligt den överväldigande majoriteten av folk. Att Du inte tycker det är bara egoistiskt och omoget.

vad folk tycker och vad som är sant är två olika saker. SL tar ut förstörda tåg ur trafik och lagar dem genom att måla en blå blaffa över det förstörda. Sedan fungerar de förstörda tågen igen. Försök då motivera för en klottrare att han/hon förstör tåget med sin färg.
Citera
2009-12-26, 18:55
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:

Väggen blir förändrad, inte förstörd.
Citera
2009-12-26, 20:57
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Väggen blir förändrad, inte förstörd.
Din åsikt är inte min, eller majoriteten av folks för den delen. Hell, om jag är en husdemolerare och tycker detta är något vackert och ett sätt att uttrycka sin konst kan jag på lika grunder påstå att jag inte förstör en vägg, utan bara "förändrar" den. Den finns trots allt kvar, bara i delar. Det är konst!

Eller så skiter jag i andras egendom bara pga. nån norm i en utdöende kulturform från 80-talets USA och inser att jag gör mer skada än nytta.
Citera
2009-12-26, 21:00
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Din åsikt är inte min, eller majoriteten av folks för den delen. Hell, om jag är en husdemolerare och tycker detta är något vackert och ett sätt att uttrycka sin konst kan jag på lika grunder påstå att jag inte förstör en vägg, utan bara "förändrar" den. Den finns trots allt kvar, bara i delar. Det är konst!

Eller så skiter jag i andras egendom bara pga. nån norm i en utdöende kulturform från 80-talets USA och inser att jag gör mer skada än nytta.

Trams.
Citera
2009-12-26, 21:05
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Trams.
Må så vara, men vi lever i en demokrati, och här är vad majoriteten tycker sanning. Hårdare lagar kommer införas, och ni kommer klaga i oändlighet, tills ni lägger er ner och lyder som dom hundar ni är.

Önskar bara att Flashback kunde blockas i Sverige så att tramsforum som detta och en del av drogforumen inte var så jävla tillgängliga för alla. Vi är flockdjur som uppmuntras av flockbeteende trots allt.

Visst, enkelt att kringgå med proxy, men det skulle ändå ge både drogkulturen och graffitikulturen en smäll.
Citera
2009-12-26, 21:07
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:

Man kan inte tycka någonting i denna fråga, det bara är så. En vägg som blir slagen i bitar fyller inte längre sin funktion som vägg och är inte längre en vägg, medan en vägg med färg på fortfarande är en vägg.
Citera
2009-12-26, 21:17
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Må så vara, men vi lever i en demokrati, och här är vad majoriteten tycker sanning. Hårdare lagar kommer införas, och ni kommer klaga i oändlighet, tills ni lägger er ner och lyder som dom hundar ni är.

Önskar bara att Flashback kunde blockas i Sverige så att tramsforum som detta och en del av drogforumen inte var så jävla tillgängliga för alla. Vi är flockdjur som uppmuntras av flockbeteende trots allt.

Visst, enkelt att kringgå med proxy, men det skulle ändå ge både drogkulturen och graffitikulturen en smäll.

Det spelar ingen roll hur hårda straffen är.
I staterna så är skadegörelse igenom graffiti ett felony, 3 stycken domar och du sitter på livstid och det finns writers som gör det.
Du kan ju gissa hur graffitiscenen ser ut.

Vi målar inte på internet och vi tar inga droger på internet så jag förstår inte hur du tänker om forumen. Att stänga ner forumen vore bara bra för då skulle folk fokusera på att verkligen måla istället för att sitta och myta på nätet.

Du är bara en i mängden av alla som har åsikter och tror att du kan förändra något. Varför ens lägga dig i när det gäller något du inte förstår och du inte vet någonting om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in