2009-10-26, 15:47
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Soran är ju inte politiker smartass men han borde kanske bli det.

Ring eller maila till lille jimmy och mana honom eller något annat geni
från SD att ta upp debatten med Soran.

Eller fegar SD ur?......

Aha, trodde parlamentet var på riktigt!

Nej, men seriöst, du verkar inte förstå vad jag skriver. Jag menar på att det finns gott om exempel på personer som inte är politiker som säger sig våga debattera med SD. Debatt är ett sådant program där de brukar synas till, dock ofta utan att SD finns i samma lokal. Soran borde i varje fall följa upp vad han säger, och ta debatten på riktigt om han nu verkligen vill visa på att SD är rasister.
2009-10-26, 15:48
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Då ska du få veta nåt som kommer att vända upponer på din tillvaro. "Parlamentet" är inte en politisk debatt, det är ett humorprogram med komiker...

Nu hoppas vi alla att det kommer upp nåt roligt Åkezzon-skämt i parlamentet
från Soran.

Citat:
Ursprungligen postat av servus
SAOB om debatt:
Någon måste alltså svara på videon för att det skall vara debatt. Soran för alltså ingen debatt. Han för en monolog.

Aha..Soran har ju svarat på lille Jimmy rasseartikel i AB.

Fatta att tekniken medfört att det går alldeles utmärkt att föra en debatt
på ett helt annat sätt än förr.

Den som har koll på sin franska vet mycket väl att "debatt" innebär att
man slår sönder motpartens argument.

Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
och ta debatten på riktigt om han nu verkligen vill visa på att SD är rasister.

Hur menar du det skulle gå till?
2009-10-26, 15:54
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Soran borde i varje fall följa upp vad han säger, och ta debatten på riktigt om han nu verkligen vill visa på att SD är rasister.
Nej men vänta nu, var alla som röstade på hitler rasister och ville se alla judar nakna i en grop? Du behöver inte kissa i byxan bara för att en person som soran går ut och säger sina åsikter. Håll i hatten, jag och flera hundra tusen till tycker precis som honom!
2009-10-26, 15:58
Medlem
BrB_DnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaac_A
1. Svensk kultur utvecklas ändå i dagens globala klimat
Tydligen utvecklas vi oavsett om vi har muslimer i Sverige eller inte. Men SD tycks tro att det är bättre att jag köper soja på Ica (då de ej klagar på kineser) än halaslaktat kött eller att jag äter på min libanesiska restaurang i huset. Är det gott, äter jag det. Därmed punkt.
Citat:
2. Kristendomen har varit dominerande så länge att man kan hävda en skolavslutning i kyrkan med en blomstertid nu kommer är mer kultur än religion.
"De skola oss påminna
Guds godhets rikedom,
Att vi den nåd besinna,
Som räcker året om."
Jag konfirmerades aldrig och finner gudspredikningarn vid giftermål och dödsfall som jobbigt. Varför inte tvinga mig att gifta mig i kyrkan och konfirmeras då det har en lika stor del i svensk kultur som psalmen "den blomstertid nu kommer".
Citat:
3. Tror inte judarna som du syftade på omskärs i samma utsträckning och finns det ens i närheten lika många praktiserande judar i Sverige som muslimer? Finns ens Koshermat på Ica?
Detta har jag ingen aning om. Men judarna har funnits i sverige i kanske 1500år längre än muslimerna. Men de har FORTFARANDE inte anpassat sig!
Citat:
4. Brå visade ju en klar överrepresentation i vissa brott av invandrare från muslimska länder så där hade ju Jimmy rätt eftersom muslimer och invandrare från muslimskt land är en hårfin skillnad.
Självklart skall detta uppmärksammas. Jag har själv kollat igenom BRÅ:s siffror och det är oroväckande stor andel av ex. våldtäkter som begås av invandrare eller med invandrarursprung. Däremot är kriminalitet inom detta område inte det ända som bestämmer om muslimer/invandring är en tillgång eller belastning.
Citat:
Det konstigaste är ju i alla fall varför den här debatten är så stor just nu? Har antalet invandringsfientliga ökat av sig själv eller har samhället tvingat fram dessa åsikter hos många på grund av en total havererad invandringspolitik?
SD har profiterat på en underliggande rädsla för invandrare hos svenskar. Tack och lov förstår de flesta att SD:s recept är dömt att misslyckas och att det är ett enfrågeparti med udden riktad mot muslimer. Oavsett om de är troende eller ej. Oavsett om de arbetslösa eller ej. Oavsett om de är kriminella eller ej. Oavsett om de bott här i 40år eller 1år.
2009-10-26, 15:58
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Är Soran en offentlig person i politiska kretsar?

Då ska du få veta nåt som kommer att vända upponer på din tillvaro. "Parlamentet" är inte en politisk debatt, det är ett humorprogram med komiker...

Nej, offentlig i den meningen att han är en känd person. Men visst, inte helt rätt.

Citat:
Hur menar du det skulle gå till?

Prova att läsa meningen innan den du citerar.

Soran är en känd person som säger sig vilja krossa SD genom debatt. Självklart ska han få chansen. I nästa Debatt (programmet där alla får komma till tals) där SD är välkomna så räknar jag kallt med att Soran kommer vara där.
2009-10-26, 16:05
Medlem
servuss avatar
Citat:
Aha..Soran har ju svarat på lille Jimmy rasseartikel i AB.

Fatta att tekniken medfört att det går alldeles utmärkt att föra en debatt
på ett helt annat sätt än förr.

Den som har koll på sin franska vet mycket väl att "debatt" innebär att
man slår sönder motpartens argument.
Debatt betyder "avvärja, avslå" snarare. Vilket ju inte Soran har gjort. Han har gjort ett misslyckat försök till att vara rolig med klatschiga liknelser med bajs (ett återkommande fenomen i hans videor). Möjligen kan man säga att han försökte debattera men misslyckades.
2009-10-26, 16:07
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Prova att läsa meningen innan den du citerar.

Soran är en känd person som säger sig vilja krossa SD genom debatt. Självklart ska han få chansen. I nästa Debatt (programmet där alla får komma till tals) där SD är välkomna så räknar jag kallt med att Soran kommer vara där.

Prova med att tänka innan du skriver. Soran har gjort sitt utspel på
Youtube. Så det är väl Åkezzon som är en fegis som inte har svarat.

Tror du man kan bjuda in alla kändisar som gör ett utspel mot SD till
programmet "Debatt"?

Soran har utmanat lille Jimmy så det är ju bara för Jimmy att antigen
hålla käften eller svara Soran.

Du gnäller på fel person på fel sätt...men det är inte märkligt med tanke
på hur du tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av servus
Debatt betyder "avvärja, avslå" snarare. Vilket ju inte Soran har gjort. Han har gjort ett misslyckat försök till att vara rolig med klatschiga liknelser med bajs (ett återkommande fenomen i hans videor). Möjligen kan man säga att han försökte debattera men misslyckades.

Det kan det också betyda. Läs på en gång till.

Det är ett tämligen lyckat inlägg från Soran och även om liknelsen med
"bajskorven" kan tyckas barnslig så är den tyvärr extremt passande i
detta fallet.

Men är man en JimmyÅkezzon-fanboy så kan man ju subjektivt tycka
att Soran misslyckades men det är ju tyvärr en felaktig slutsats och
Soran lyckas bättre än t ex Maud och Mona.
Senast redigerad av Mihailovic 2009-10-26 kl. 16:11.
2009-10-26, 16:08
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrB_DnD
Tydligen utvecklas vi oavsett om vi har muslimer i Sverige etc etc

Du frågade vad som var fel och radade upp 4 frågor. Jag svarade på dom i tron att du skulle bli glad att få svar. Men tydligen ville du ställa åsikter mot åsikter och det är väl ok, men jag tänker inte ge mig in i något jättelångt åsiktskrig med dig så GL HF m8
2009-10-26, 16:08
Medlem
Raouls avatar
Det är bra att Soran tar bladet från munnen och tar avstånd från sådana udda individer i det svenska samhället som vågar yppa ett knyst av kritik mot islam, den upplevda islamiseringen av landet och det dödsdömda mångkulturella experimentet. Givetvis är det bra att Soran tar avstånd från alla former av försök att bygga ett samhälle med trygghet och framtidstro samt kritik av positiva särbehandlingar av Apartheids proportioner. Alla såna tankar är bara Auschwitz liksom.

Ännu en kurd som visat sig vara värsta sortens intoleranta hycklare. Om mångkultur är så jävla bra varför är Soran inte på plats och njuter av tillvaron som en av etniciteterna i de mångkulturella paradisen Turkiet eller Irak?
Citat:
Självklart. Men då SD för fram en speciell svensk kultur så ställer han sig på en sida i frågan. Jag förespråkar en öppenhet där vi inte är rädda för de som förändrar sätten att vara och utöva s.k svensk kultur. Söndagspizza är för ungdomar en del i den svenska kulturen.
1. Hur fick du in det kulinariska argumentet i detta sammanhang? Är pizzan, som maträtt som togs in i landet av en svensk, något du associerar med arabisk (eller för den delen muslimsk) kosthållning?
2. Är att, som du ser det, våga framföra berättigad (eller för den delen oberättigad) kritik mot ett totalitärt politiskt system en del av en kultur som du associerar med vilseledda själar inom SD? Ett kritiskt förhållningssätt till samtiden som inte skulle vara bra?
2009-10-26, 16:14
Medlem
servuss avatar
Citat:
Självklart. Men då SD för fram en speciell svensk kultur så ställer han sig på en sida i frågan. Jag förespråkar en öppenhet där vi inte är rädda för de som förändrar sätten att vara och utöva s.k svensk kultur. Söndagspizza är för ungdomar en del i den svenska kulturen.
Förespråkar du öppenhet mot tvångsgifte, könsympning, våldtäkter, balkongflickor, etniska motsättningar, rasism osv också? Man kan inte bara ta russinen ur kakan. Man får hela soppan. Pizza och Zlatan eller inte.

Citat:
...kristna...
Samma sak gäller för muslimer. Därför är det helt fel att börja peka ut muslimer som grupp.

Det är ju just den här frågan som berörs ganska grundligt med varierande kvalitet i I&I. Andelen subversiva muslimer är mycket större än den kristna dito. Därmed kan man peka ut muslimer som grupp som subversiv.
2009-10-26, 16:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Lotta Gröning och Marie Söderqvist på Sexpressen har fattat betydligt mer än de flesta journalister som hitintills blandat sig i diskussionen om hur etablissemanget smidigast ska sabotera den "representativa demokratin":

http://www.expressen.se/kronikorer/lottagroning/1.1757550/mona-har-fattat-att-sd-debatten-ar-nodvandig

Citat:
"Sverigedemokraterna har med största sannolikhet säkrat en plats i riksdagen. Inte av egen kapacitet, Jimmie Åkesson kan lugnt luta sig tillbaka medan de etablerade partierna och media gör jobbet. De fixar gräddfilen till maktens centrum och ju mer de skäller och förbannar desto fler röster lär Sverigedemokraterna få.
De etablerade partierna är livrädda för Sverigedemokraterna. Så rädda att de inte kan tänka klart. I stället för att ta sakdebatten talar de med gråtmilda ögon om alla människors lika värde och nyttan av det mångkulturella samhället. Men vad betyder deras ord egentligen? För de allra flesta ingenting. Deras utspel blir som att spotta i motvind.---"

http://www.expressen.se/kronikorer/mariesoderqvist/1.1757581/ursakta-maud-det-ar-fel-saker-att-diskutera-emd-sd

Citat:
"---Det är inte bara Maud Olofsson som saknar en genomtänkt strategi för hur Sverigedemokraterna ska bemötas. Inget parti har det eftersom SD aktivt har ignorerats och dess väljare felaktigt avskrivits som rasistiska dumskallar. Men så är det inte. Svenskar är inte särskilt rasistiska. Inte ens de som kan tänka sig att rösta på SD. Ett stort antal svenskar har emellertid sett delar av sina liv försämras i takt med att invandringen ökat och integrationen misslyckats. Dessa människor säger inte ”släng ut dem”, inte heller att alla muslimer borde skickas hem. De säger bara att de inte gillar sin situation och att de tycker att mångkulturalism, islam och brottslighet måste kunna diskuteras.-.--"
Senast redigerad av Ezzelino 2009-10-26 kl. 16:23.
2009-10-26, 16:26
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Lotta Gröning på Sexpressen har fattat betydligt mer än de flesta journalister som hitintills blandat sig i diskussionen om hur etablissemanget smidigast ska sabotera den "representativa demokratin":

http://www.expressen.se/kronikorer/lottagroning/1.1757550/mona-har-fattat-att-sd-debatten-ar-nodvandig
Citat:

Jag gråter inombords över att media och partietablissemang underskattar människor. Folk är inte idioter, men de är trötta på tomma fraser.

Bra artikel.

Att hon hoppas på Mååna är ju dock komiskt, med tanke på Måånas kapacitet och hur det gick för henne senast när hon "tog debatten".

Att presentera en positiv bild av senaste 30 årens massinvandring är något jag också välkomnar. Självklart ska man både lyfta fram de negativa och de positiva aspekterna och sen får svenska folket ta ställning till om detta på det stora hela varit bra eller dåligt för Sverige och om vi ska fortsätta med experimentet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in