Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Svenskar är relativt sett ganska välutbildade -- det hänger nog på det.
Det första är sant. Med det hänger inte på det. Bara för att du är välutbildad inom IT så förstår du inte invandring för det. Läs 180 i statsvetenskap som någon smart person sa, sen så ska vi se om du tycker att situationen är hållbar på sikt. Invandring är en fundamental byggsten i ett samhälle, som påverkar nästan allting annat via balansgång. Inte många förstår sig på detta.
Jag har definitivt stött på fler klipska rasister, än klipska antirasister. Dessa är enligt min erfarenhet inte särskilt smarta, när det gäller Sveriges invandring dvs. Man brukar ofta köra med flosker om att SD bara är för outbildade bönder osv, de som har en ogrundad rasism. Vad bönderna är för dumma för att förstå är att de indirekt har en poäng; Sveriges invandring är inte särskilt framgångsrik så som den ser ut idag.
Alla mörda svartskallar och andra invandrare är bara idioti, men vad kan man egentligen förvänta sig hitta hos många av SDs väljare? Om det bara finns 2 alternativ för en person i Sverige som är rasist så är det endast naturligt att han hamnar hos något utav dem. Om det fanns 10 alternativ skulle SD förmodligen inte ha lika många rasistväljare.
Vad SD fortfarande skulle ha är just klipska invandringskritiker; människor som förstår dagsläget och vet att någonting måste ändras. Och som inte är intresserade av att rösta på något random rasistparti som hatar människor baserat på vilken hudfärg de föddes med.
Sen är det det vanliga snacket om att Sverige har en vänstermedia som indirekt tvingar alla att älska invandring osv. Andra länder befinner sig inte i samma situation. Många grannländer ser mycket riktigt ned på Sveriges invandringspolitik. Används ofta som skräckexempel.
Men du är ju förmodligen utbildad så du har väl redan listat ut det här?
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ja, det är bra att hon är stenhård. Det måste man vara i arbetet mot SD
Du arbetar
mot invandring om du röstar på S. Glöm inte det. Mona Sahlin skapar segregation och utanförskap.
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag lovar dig, det är kul med utbildning
En halv miljon blattar håller inte med dig. (Siffrorna har antagligen stigit by now)