2009-11-29, 14:11
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaha, det säger väl mer om deras läsförståelse än om SD:s politik.

Dessutom förutsätter jag att de är svenska medborgare.

Kan du berätta hur du menar nu?

Jag har ett par invandrarvänner som tycker att Sveriges flyktingspolitik/invandringspolitik är helt åt helvete och bara förvärrar. Dessa sympatiserar också med SD.

De är också smarta och utbildade och faktiskt kan läsa, så de ropar inte ut rasist så fort de hör SD då det faktiskt är pålästa.
2009-11-29, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jo, jag förstår att det är en bild enligt din melodi.

Det är leosundberg här på FB som har gjort den.
Jag tycker att den ser bara roligt ut Men snälla, byt ut din bild mot den
2009-11-29, 15:46
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Inte veta ett skit? Vad snackar du om? Jag har studerat
Sverigedemokraterna sedan nazistperioden var som starkast.
Idag är jag medlem i SD och vet nog mer om dem än vad de
flesta vet.
Jag har träffat många aktiva och i 90% av fallen så är de
aktiva rena rasister. Rätt många av dem är nära på nazister

Sen heter det som vanligt att en person inte gör partiet, men
det börjar bli många som inte gör partiet nu. Så jag undrar vem
som gör partiet? Det finns snart inga kvar.

Om lögner så har jag tagit det tusen gånger vid det här laget
men visst. Åkezzon tog upp vad gäller terrorister i sverige. Det
visar sig att det inte stämmer ett skit och det visste Å hela tiden.
Hur visste han det? Jo det var han som hittade på lögnen. Men
han säger det ändå just för att det fastnar i skallen på några även
om det sen kommer fram som lögn. Precis enligt 30-talets nazist retorik.

Jag föreslår att du läser på i ämnet.

Jag kan ju säga att du avslöjar dig själv när du pratar så mycket skitsnack. De flesta i SD är helt vanliga ungdomar som är emot massinvandring och ofta också islamifisering, främst pojkar.
2009-11-29, 16:10
Medlem
TengilKatos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ZgxQiNwZ3kU

SD i NRK. Dom kallar Åkesson för politisk stjärna.
Senast redigerad av TengilKato 2009-11-29 kl. 16:16.
2009-11-29, 16:19
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato

"Allt är viktigare än att någonsin ge sverigedemokraterna inflytande." - Mona Sahlin
Ridå.
2009-11-29, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato

Varför verkar det som att andra länder håller med SD, men inte Sverige håller med SD?
2009-11-29, 17:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Varför verkar det som att andra länder håller med SD, men inte Sverige håller med SD?

Svenskar är relativt sett ganska välutbildade -- det hänger nog på det.
2009-11-29, 17:14
Bannlyst
Citat:

Joo. Men dom är väldigt lättpåverkade av media. Skriver AB att SD är rasister. Då tror dom som läser tidningen att SD är rasister.
2009-11-29, 17:17
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
"Allt är viktigare än att någonsin ge sverigedemokraterna inflytande." - Mona Sahlin
Ridå.

Ja, det är bra att hon är stenhård. Det måste man vara i arbetet mot SD
2009-11-29, 17:23
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Joo. Men dom är väldigt lättpåverkade av media. Skriver AB att SD är rasister. Då tror dom som läser tidningen att SD är rasister.

Det är just det som det handlar om med utbildningen. Aftonbladet behöver inte skriva det. Vi svenskar känner lögnerna ändå.

Men när däremot Aftonbladet går SD's väg och pubbar Åkezzons artikel så får de skit av just det svenska folket. Kanske just för att vi är... ja just det, utbildade.
persson121 du kanske skulle försöka komma in i den gruppen som kallas utbildade i sverige.
Jag lovar dig, det är kul med utbildning
2009-11-29, 17:48
Medlem
Citat:

Det första är sant. Med det hänger inte på det. Bara för att du är välutbildad inom IT så förstår du inte invandring för det. Läs 180 i statsvetenskap som någon smart person sa, sen så ska vi se om du tycker att situationen är hållbar på sikt. Invandring är en fundamental byggsten i ett samhälle, som påverkar nästan allting annat via balansgång. Inte många förstår sig på detta.

Jag har definitivt stött på fler klipska rasister, än klipska antirasister. Dessa är enligt min erfarenhet inte särskilt smarta, när det gäller Sveriges invandring dvs. Man brukar ofta köra med flosker om att SD bara är för outbildade bönder osv, de som har en ogrundad rasism. Vad bönderna är för dumma för att förstå är att de indirekt har en poäng; Sveriges invandring är inte särskilt framgångsrik så som den ser ut idag.

Alla mörda svartskallar och andra invandrare är bara idioti, men vad kan man egentligen förvänta sig hitta hos många av SDs väljare? Om det bara finns 2 alternativ för en person i Sverige som är rasist så är det endast naturligt att han hamnar hos något utav dem. Om det fanns 10 alternativ skulle SD förmodligen inte ha lika många rasistväljare.
Vad SD fortfarande skulle ha är just klipska invandringskritiker; människor som förstår dagsläget och vet att någonting måste ändras. Och som inte är intresserade av att rösta på något random rasistparti som hatar människor baserat på vilken hudfärg de föddes med.

Sen är det det vanliga snacket om att Sverige har en vänstermedia som indirekt tvingar alla att älska invandring osv. Andra länder befinner sig inte i samma situation. Många grannländer ser mycket riktigt ned på Sveriges invandringspolitik. Används ofta som skräckexempel.

Men du är ju förmodligen utbildad så du har väl redan listat ut det här?

Citat:
Ja, det är bra att hon är stenhård. Det måste man vara i arbetet mot SD

Du arbetar mot invandring om du röstar på S. Glöm inte det. Mona Sahlin skapar segregation och utanförskap.

Citat:

En halv miljon blattar håller inte med dig. (Siffrorna har antagligen stigit by now)
Senast redigerad av juanteres 2009-11-29 kl. 17:50.
2009-11-29, 17:51
Medlem
Citat:
Det är just det som det handlar om med utbildningen. Aftonbladet behöver inte skriva det. Vi svenskar känner lögnerna ändå.

Men när däremot Aftonbladet går SD's väg och pubbar Åkezzons artikel så får de skit av just det svenska folket. Kanske just för att vi är... ja just det, utbildade.
persson121 du kanske skulle försöka komma in i den gruppen som kallas utbildade i sverige.

Ahh jag älskar oprovocerade personliga påhopp. Utbildad sa du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in