2010-08-28, 02:02
Medlem
Om man söker på "sd valfilm" kommer nu överst en sponsrad länk med texten:

SD:s stoppade reklamfilm
sverigedemokraterna.se – Se Sverigedemokraternas reklamfilm som stoppades av TV4.

Nu har jag aldrig dealat med Google men jag tror inte man fixar det där på en eftermiddag, det måste ha varit planerat sedan tidigare.
2010-08-28, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det har talats om filmer, i plural... det är okänt om det handlar om ett par filmer eller en hel serie. Men det är inte billigt att producera en reklamfilm. Reklambyrån ska ha sitt arvode, det ska hyras en studio, rekvisita, kostymer, skådespelare/statister, ljussättare, kameraoperatörer, sminkörer, alla ska ha sina resor betalda, sedan vidtar postproduktion för både ljud och video. Jag kan tänka mig att de har fått 1-3 filmer för pengarna, det beror lite på om reklambyrån är en liten uppstickare eller en med kö utanför dörren.

Varje reklamfilm för Ica kostar c:a 400.000, men då ska man beakta att dessa produceras löpande och att man får 'mängdrabatt' från i princip alla inblandade, samt att dekor och kostymer kan återanvändas.

På SDs hemsida står det bara om att "valfilmen har lanserats". Jag är rädd för att denna enda film är vad de har, och att det inte blir någon TV-reklam. Klantigt av SD, de borde förutsatt detta och gjort en snällare film. Hoppas de har fler filmer på lager, men jag tror det inte.
2010-08-28, 02:28
Medlem
Tmïnas avatar
ber först om ursäkt för eventuellt upprepande, men jag orkade verkligen inte kolla 40 sidor som handlade om gårdagen

såg just detta på GP.se. låg precis under artikeln om reklamfilmen och Tv4:

http://a.imageshack.us/img340/5818/vadihelvete.jpg

mycket märkligt. kan det vara en halvfärdig ledare (utan namn och allt)? hackers? ett enkelt misstag från GP:s sida?
Senast redigerad av Tmïna 2010-08-28 kl. 02:31.
2010-08-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om man söker på "sd valfilm" kommer nu överst en sponsrad länk med texten:

SD:s stoppade reklamfilm
sverigedemokraterna.se – Se Sverigedemokraternas reklamfilm som stoppades av TV4.

Nu har jag aldrig dealat med Google men jag tror inte man fixar det där på en eftermiddag, det måste ha varit planerat sedan tidigare.

Man kan ordna det omgående, men det är nog ändå planerat.
2010-08-28, 02:44
Bannlyst
Reklamen var ju ett skämt. Hur fan kan man ta kvinnor i Burqa som representanter för invandrare när:

1: De flesta invandrare inte ens är muslimer.

2: Knappt någon av muslimerna bär Burqa i Sverige, om ens någon. Jag har då aldrig sett det under alla mina år i diverse muslim-täta förorter.

Nä, denna pajasreklam förtjänade inte att visas på tv. Rätt beslut av TV4. Men bra att SD visade sitt rätta ansikte med denna patetiska valfilm, det är exakt samma propaganda som nazisterna hade förutom att det är en annan grupp man hetsar mot, reklamen ska försöka sprida bilden att det formligen väller in tusentals Burqa-klädda kvinnor till Sverige varje år när sanningen är att typ ingen bär Burqa i Sverige.

Senast redigerad av Saturos 2010-08-28 kl. 02:48.
2010-08-28, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Reklamen var ju ett skämt. Hur fan kan man ta kvinnor i Burqa som representanter för invandrare när:

2: Knappt någon av muslimerna bär Burqa i Sverige, om ens någon. Jag ahr då aldrig sett det under alla mina år i diverse muslim-täta förorter.

Nä, denna pajasreklam förtjänade inte att visas på tv. Rätt beslut av TV4. Men bra att SD visade sitt rätta ansikte med denna patetiska valfilm, det är exakt samma propaganda som nazisterna hade förutom att det är en annan grupp man hetsar mot, reklamen ska försöka sprida bilden att det formligen väller in tusentals Burqa-klädda kvinnor till Sverige varje år när sanningen är att typ ingen bär Burqa i Sverige.

Hade herrn föredragit en reklam som visat att det väller in tonvis med kriminella analfabeter, krigsförbrytare, våldtäktsmän och jihadister varje år?
2010-08-28, 02:53
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:

2: Knappt någon av muslimerna bär Burqa i Sverige, om ens någon. Jag har då aldrig sett det under alla mina år i diverse muslim-täta förorter.

Du har missuppfattat det hela. Meningen var inte att burqakvinnorna skulle representera invandrarnas sammansättning utan något helt annat. Dessutom så är en stor majoritet av all utom-europeisk invandring islamisk, och vi har idag ca 400.000 muslimer. De beräknas vara majoritet runt 2030-2040.

På vilket sett hetsar SD mot en folkgrupp?
2010-08-28, 02:55
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hade herrn föredragit en reklam som visat att det väller in tonvis med kriminella analfabeter, krigsförbrytare, våldtäktsmän och jihadister varje år?
Saturos har en annan benämning på dem: utländska experter.
2010-08-28, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Alla SDs valfilmer skulle varit värdelösa eftersom de bygger på generaliseringar och fördomar. De flesta invandrare är inte något av det du rabbla upp och det backar statisktiken upp. Visserligen råder det en överrepresentation i vissa brott men den stora majoriteten är laglydig.

Jag förstår verkligen inte den här muslimskräcken. jag har levt bredvid muslimer hela mitt liv utan problem och har inte sett en kvinna bära Burqa så det blir ju enbart parodi när SD kommer in och försöker få oss att tro att de 500 000 muslimer som bor i Sverige idag är ett gäng Jihadistiska Burqa kvinnor utan någon IQ alls. Någon måtta får det väl lov att vara. Detta var inte en seriös reklamfilm för ett parti som satsat på att nå riksdagen och det håller majoriteten nog med mig om.

SD förvånar till och med mig med denna valfilm, jag trodde att SD hade nått längre och att deras partiledning bestod av smarta (dock onda) människor men jag hade fel. SDs ledning består av sinnesförvirrade nollor som på allvar trodde att TV4 skulle sända en sådan här reklamfilm.

SD kommer inte nå riksdagen i alla fall, den saken är säker.
2010-08-28, 03:11
Medlem
osiriz88s avatar
OM Sverigedemokraterna gör ett jordskredsval och får 10 - 12 % av rösterna, hur tror ni media kommer att reagera? Kommer Aftonhoran m.fl att tona ner sina intensiva smutskatsningskampanjer mot partiet, eller kommer de att stiga till högre nivåer?

Jag tror och hoppas att det svenska folket börjar se igenom medias lögner och smutskastning mot SD. Kanske media kommer att fatta det en vacker dag.

SD är ju faktiskt det näst största partiet i Facebookvalet. http://frianyheter.wordpress.com/2010/06/12/facebookvalet/
Senast redigerad av osiriz88 2010-08-28 kl. 03:13.
2010-08-28, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Du har missuppfattat det hela. Meningen var inte att burqakvinnorna skulle representera invandrarnas sammansättning utan något helt annat. Dessutom så är en stor majoritet av all utom-europeisk invandring islamisk, och vi har idag ca 400.000 muslimer. De beräknas vara majoritet runt 2030-2040.

På vilket sett hetsar SD mot en folkgrupp?
Än en gång, de flesta invandrare är icke muslimer. Även idag kommer det väldigt många invandrare från Europa, Kina, Indien, Sydamerika och Afrika som inte är muslimer.

Att vi har 400 000 muslimer har heller inget med Burqakvinnorna att göra då nästintill alla muslimer i Sverige på sin höjd bär sjal medan de flesta inte ens gör det.

Muslimer kommer aldrig bli majoritet i Sverige, De flesta som invandrar till Sverige är som sagt inte muslimer, enda sättet att muslimer blir majoritet i framtiden är om svenskar skulle masskonvertera till Islam och jag tror den chansen är relativt liten.

Sedan är det inte bara invandrare som bär Burqa. Undersökningar i Danmark och Frankrike har visat att de flesta som bär Burqa där är konvertiter, alltså handlar det om att konvertiter vill bli mer dynamiska i sin tro och bär därför Burqa. SD har som vanligt ingen koll på verkligheten.
Senast redigerad av Saturos 2010-08-28 kl. 03:18.
2010-08-28, 03:30
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Än en gång, de flesta invandrare är icke muslimer. Även idag kommer det väldigt många invandrare från Europa, Kina, Indien, Sydamerika och Afrika som inte är muslimer.

Att vi har 400 000 muslimer har heller inget med Burqakvinnorna att göra då nästintill alla muslimer i Sverige på sin höjd bär sjal medan de flesta inte ens gör det.

Muslimer kommer aldrig bli majoritet i Sverige, De flesta som invandrar till Sverige är som sagt inte muslimer, enda sättet att muslimer blir majoritet i framtiden är om svenskar skulle masskonvertera till Islam och jag tror den chansen är relativt liten.

Sedan är det inte bara invandrare som bär Burqa. Undersökningar i Danmark och Frankrike har visat att de flesta som bär Burqa där är konvertiter, alltså handlar det om att konvertiter vill bli mer dynamiska i sin tro och bär därför Burqa. SD har som vanligt ingen koll på verkligheten.
Från Latinamerika har det kommit 24.000 alltsammans sedan 80-talet. Från Kina 791. Indien är inte ens med på Migrationsverkets lista. Från Europa har det kommit ca 120 000, Turkiet inkluderat, vilket är mindre än från Asien (ca 155 000).

Från Irak och Iran har det kommit mer än 110 000. Från Somalia och Etiopien, 20 000 och 10 000. Från Lebanon och Afghanistan ca 15 000.

http://www.migrationsverket.se/download/18.78fcf371269cd4cda980004205/tabs3.pdf

Jag undrar vem det är som inte har någon koll på verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in