Citat:
Ursprungligen postat av BrB_DnD
MENA-folket?
Hela ditt inlägg går ut på "sanningen". Jag tar av min hatt för sanningens apostel. Han som uttyder sanningen och gör den lätt och fattlig så att folket kan ta sanningen till sig. Budbäraren har kommit och med honom kommer folket bli upplyst och lyckligt. Vik häda tvivlare, för sanningen har kommit!
OT: Att smutskasta SD för rubriken som inte sätts av dem är patetiskt på gränsen till komiskt. Sen håller jag fortfarande inte med honom i det han skriver. Jag finner det komiskt att han försöker gå hand i hand med kyrkan i utmålandet av muslimer som det farliga. Det har gjorts, gjorts igen, och görs igen nu. Snart kommer han börja citera påven (finns mkt att hämta).

Populism = förenkling av frågor för att spela på massornas rädsla/förhoppning. Populism handlar inte om upplysning. Populister skärskådar inte problemen. Populister försöker ompaketera en svår fråga till att bli lätt. Som när Ian Wachtmeister skulle förklara det ekonomiska systemet med hjälp av 8 ölbackar.
MENA=Mellanöstern och Nordafrika.
Varför kommenterar du inte i sak överrepresentationen? Det är trots allt den som är viktig.
Kristendomen har funnits i Sverige i 1000 år, det har blivit en del av vår kultur och den har genomgått stora reformeringar för att passa vårt samhälle, till skillnad från muselmanerna som anpassar samhället efter religionen. Ser du inga som helst nyansskillnader mellan islam och kristendom så behöver vi inte diskutera den frågan.
Citat:
Populism = förenkling av frågor för att spela på massornas rädsla/förhoppning.
Jag förstår fortfarande inte hur precis alla politiska partier gör detta varje dag?
Alla miljötalibaner t.ex. som uttalar sig om hur Jorden kommer att gå under om vi inte slutar köra bil, såvitt jag vet har de inte byggt en tidsmaskin och kan se in i framtiden? Nej de spekulerar och spelar såklart på folks rädslor för att få fram ett budskap och få röster och inflytande. Såssarna med sitt prat om "förmögenhetsskatten" som är totalt missvisande och benämns så enbart för att spela på arbetarföraktet mot de borgerliga, EMU-valet var särskilt speciellt i det att politiker plötsligt i detalj kunde räkna ut hur mycket mer varje barnfamilj skulle tjäna per månad på att vara med, osv osv
Och här har Åkesson mage att komma och påstå att islam är ett hot, enbart för att ett par tusen västerlänningar de senaste 8-9 åren mördats i islams namn, för att extremismen breder ut sig i hela Europa och för att vi ser en anpassning av det svenska samhället till en religion som vi inte sett sen kristendomen gjorde sitt intrång. Nej han är ute och seglar såklart.