2009-10-22, 20:58
  #229
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Jävla mes, svikare och svin. otroligt onödigt att grina ut i aftonbladet, mutad? aja Hejdå och dra åt helvette!
+1

Riktig mes. Bra att han avgick så SD slipper mesen. För övrigt stödjer jag Åkesson till 100%.
2009-10-22, 20:58
  #230
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Du menar som massinvandring, mångkultur och Islam?

Nej, jag menar att Sd är ett populistiskt parti i alla frågor som inte rör massinvandring.
I den frågan är de definitivt ett främlingsfientligt parti.
2009-10-22, 20:59
  #231
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ditt inlägg skulle jag definitivt definiera som rasistiskt.
Du är ett troll eller har Wikipedia fel på http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism för där näms det ingenting om att begränsad eller stoppad invandring är rasism! Isf är bl.a Australien en rasistisk stat för dom tillämpar väldigt hårda regler för immigration se http://www.beyderwellen.com/immigrate-australia/immigrate_to_australia.htm som bl.a kräver följande för att du ska få vara välkommen:


Kan ju nämna för dig att Australien gör rätt som kräver att invandrare kan något som är till nytta för landet vilket jag också tycker Sverige ska kräva dvs ta in dom 1900 som hade skyddsbehov enligt FN 2008 osv.

Väldigt OT ovanför men troll är troll och det tror jag nog även denne SD-orförande i Falkenberg var för så dåligt påläst om den politik som SD för kan man bara inte vara!
2009-10-22, 21:02
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej, jag menar att Sd är ett populistiskt parti i alla frågor som inte rör massinvandring.
I den frågan är de definitivt ett främlingsfientligt parti.

Att vilja begränsa en massinvandring på 100k/år till ett land med knappt 10 miljoner, mitt i en finanskris dessutom, är själva definitionen på "främligsfientlig" tycker du?
2009-10-22, 21:03
  #233
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej, jag menar att Sd är ett populistiskt parti i alla frågor som inte rör massinvandring.
I den frågan är de definitivt ett främlingsfientligt parti.

Jag kan, om jag är snäll köpa ditt argument att SD är ett främlingsfientligt parti (och det på grunden att dom drar en hel grupp människor (muslimer) över samma kam). Men, frågan är, kan en politiskt obunden person enligt dig ha en åsikt om att man borde minska invandringen något, utan att denna person ska stämplas som främlingsfientlig?
__________________
Senast redigerad av Ingetval 2009-10-22 kl. 21:06.
2009-10-22, 21:04
  #234
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Du är ett troll eller har Wikipedia fel på http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism för där näms det ingenting om att begränsad eller stoppad invandring är rasism! Isf är bl.a Australien en rasistisk stat för dom tillämpar väldigt hårda regler för immigration se http://www.beyderwellen.com/immigrate-australia/immigrate_to_australia.htm som bl.a kräver följande för att du ska få vara välkommen:


Kan ju nämna för dig att Australien gör rätt som kräver att invandrare kan något som är till nytta för landet vilket jag också tycker Sverige ska kräva dvs ta in dom 1900 som hade skyddsbehov enligt FN 2008 osv.

Väldigt OT ovanför men troll är troll och det tror jag nog även denne SD-orförande i Falkenberg var för så dåligt påläst om den politik som SD för kan man bara inte vara!

Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.
2009-10-22, 21:06
  #235
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej, jag menar att Sd är ett populistiskt parti i alla frågor som inte rör massinvandring.
I den frågan är de definitivt ett främlingsfientligt parti.
Bra, så i huvudtaget är de långt ifrån populistiska, men främlingsfientliga som alla andra partier.
2009-10-22, 21:07
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.


Förklara mer ingående hur muslimer kan betraktas som en biologisk ras.
2009-10-22, 21:08
  #237
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Du menar som massinvandring, mångkultur och Islam?

Nej, men i princip alla andra frågor. Läs intervjun med JÅ i Expressen, det är "nja", "kanske" och "det har vi inte tagit ställning till än" på varenda fråga.

För drygt tre år sedan, när det blåste högervindar i Sverige och Alliansen var på väg mot makten då hette det att facket hade allt för mycket makt i Sverige, att MBL borde avskaffas och att LAS skulle rivas upp. Idag, när finanskrisen har förändrat det politiska landskapet så springer Sd benen av sig för att visa hur positiva de är till den svenska modellen, som fungerar jättebra och lagstiftningen behöver alls inte ändras, förutom kanske något litet undantag till i turordningsreglerna i LAS.
2009-10-22, 21:08
  #238
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej, jag menar att Sd är ett populistiskt parti i alla frågor som inte rör massinvandring.
I den frågan är de definitivt ett främlingsfientligt parti.

Korrekt analys! Man har ingen ideologisk grund eller liknande, det enda man har är invandringsfrågan.
Se bara på hur de gick från höger till vänster i många frågor för att väljarstödet skulle öka.

Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.

Du är väl medveten om att muhammedaner är ett öknamn på muslimer?
2009-10-22, 21:09
  #239
Medlem
1:aHjälpens avatar
Det måste vara svårt för S"D"s övriga företrädare att stå för rasismen i det sociala livet. Sverige står ändå fast mot rasismen. Det är skönt. Hoppas det blir flera sådana här uppvaknanden. Alla ut ur sekten S"D"!
2009-10-22, 21:09
  #240
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu var det väl så att Jimmy Åkesson utpekade en viss grupp, muhammedaner, och det är då det blir rasistiskt.

För det första. NEJ det gjorde han inte. Läs om och läs rätt. Han pratade om islam och den svenska anpassningen till islam. Islam är en religon, inte en ras.

Men sen var det ju så att du påstod att Flashen1961 skrev ett rasistiskt inlägg, vi är några som frågat dig vad som var rasistiskt i hans inlägg, kan du vara snäll att svara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in