2009-10-27, 15:26
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Enastående löjlig artikel av Stefan Jonsson i DN:

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/stefan-jonsson-sverigedemokraterna-jimmie-akesson-1.983229
We have always been at war with Eastasia.
2009-10-27, 15:37
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är ju helt underbart att ni i en tråd om svergiedemokraterna talar om vad för typ av avlivning ni tycker olika människor är värda.

Fast det var ju inget nytt för mig. Jag vet ju att ni sverigedemokrater är sådarna.

Här är artikeln om en sann SD'are. Kan ju vara intressant i tråden mellan era utlägg om halshuggning och hängning.

www.aftonbladet.se/nyheter/article6025255.ab

Han tog pengarna och stack... sicken lirare
Artikeln i Aftonbladet är skräddarsydd för just okritiska och lättpåverkade mähän som du. Gör nu ett försök att vara lite smartare än förväntat och genomskåda att detta ingår i en desperat kampanj från media och politiker att berätta "sanningen" om SD. Man försöker med billiga knep att flytta fokus från Åkessons obekväma och ej ännu vederlagda uppgifter till för debatten helt irrelevanta ämnen.

Hur många avslöjade fifflare och skumraskfigurer bland såväl sossar, kommunister, fackpampar som moderater har vi inte läst om tidigare?
Senast redigerad av Månsan 2009-10-27 kl. 15:43.
2009-10-27, 16:45
Medlem
BrB_DnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag förstår fortfarande inte hur precis alla politiska partier gör detta varje dag?
Alla miljötalibaner t.ex. som uttalar sig om hur Jorden kommer att gå under om vi inte slutar köra bil, såvitt jag vet har de inte byggt en tidsmaskin och kan se in i framtiden? Nej de spekulerar och spelar såklart på folks rädslor för att få fram ett budskap och få röster och inflytande. Såssarna med sitt prat om "förmögenhetsskatten" som är totalt missvisande och benämns så enbart för att spela på arbetarföraktet mot de borgerliga, EMU-valet var särskilt speciellt i det att politiker plötsligt i detalj kunde räkna ut hur mycket mer varje barnfamilj skulle tjäna per månad på att vara med, osv osv

Och här har Åkesson mage att komma och påstå att islam är ett hot, enbart för att ett par tusen västerlänningar de senaste 8-9 åren mördats i islams namn, för att extremismen breder ut sig i hela Europa och för att vi ser en anpassning av det svenska samhället till en religion som vi inte sett sen kristendomen gjorde sitt intrång. Nej han är ute och seglar såklart.
För att direkt citera SAOL: Populism= "rörelse som bygger på utbredd politisk missnöjesopinion utan helhetsprogram".
Med denna definition så kan du inte likställa SD populism med de s.k etablerade partierna. Inget av de andra partierna söker spela på människors känslor och rädslor som SD.

Citat:
Nu är det så att det är skillnad på att hjälpa svenskar på andra svenskars bekostnad, och att hjälpa någon som inte bidragit med något på andra svenskars bekostnad. Man har vissa rättigheter som medborgare av ett land där man vuxit upp och där ens släkt i generationer slitit för att göra samhället till vad det är idag. Förstår inte du den dimensionen så tycker jag faktiskt synd om dig, men visst det är mer ett ställningstagande och en stolthet som etnisk svensk som inte alla besitter.
Den alkoholiserade svensken som slår sin älskarinna är en bättre medborgare än en arbetande invandrare? Visst att svensken har rättigheter men jag går inte med på att HA medlemmen skulle ha någon sorts automatisk förtur tack vare historia.
"Sysselsättningsintensiteten för inrikes födda, 20-64 år, var första halvan av 2007 82 procent, vilket kan jämföras med 66 procent för utrikes födda och 60 procent för utomeuropeiskt födda. För utomeuropeiskt födda kvinnor är sysselsättningsintensiteten endast 55 procent."
http://www.temaasyl.se/Templates/Page.aspx?id=2005
Vad säger siffrorna? De säger att 60% av den s.k problemgruppen arbetar. Mer än hälften betalar skatt och försöker bidra till samhället. Visst att det är fler som arbetar bland svenskar men för att få rättvisa bland siffrorna så måste du även väga talen mot:
1. social standard
2. Tid sedan de anlänt
Jag räknar inte med att du läst sociologi. Men där försöker man reda ut vilka sociala omständigheter som gör att en människa går en väg. Folk med lägre utbildning har högre arbetslöshet. Folk med sämre social standard har högre arbetslöshet. Om man inte väger invandrarnas arbetslöshet mot faktorer som de inte kan påverka så får vi inget riktigt svar. Sedan som parentes tycker jag att det är trist att gemene SD supporten inte nämner något om alla de problem som mött muslimer/invandrare i sina hemländer. Hur de sökt en fristad mot våld, hunger, förtryck och krig. Och samtidigt hur vi faktiskt har möjlighet att hjälpa. Det finns en sak som kallas humanism.
Frågan är också vad som är din lösning. Massdeportation av invandrare (eller kanske bara muslimer?)
Citat:
Att ta upp könskvotering var dessutom illa genomtänkt, det är ingen som är för detta.
En stor bunt universitetsstuderande svenska ungdomar skulle inte hålla med dig. De skulle även framhäva norsk könskvotering som en positiv erfarenhet.
Citat:
Typisk att du tilldela mig åsikter som skinheadsrassar på 90-talet använde sig av för att diskutera. Jag är inte intresserad av invandraren som individ, det är ett alldeles för abstrakt begrepp i vilket fall. Däremot är jag mycket mån om att man som etnisk svensk inte diskrimineras på arbetsmarknaden, eller att man diskrimineras i lagen(vilket också sker).

För att gå tillbaka till diskrimineringsfrågan: Diskriminationsombudsmannen i Sverige har hand om grupper som har lätt att diskrimineras i samhället. De tar upp frågor för:
1.könsdiskriminering
2. etnisk diskriminering
3. Handikappombudsmannen
4. diskriminering på grund av sexuell läggning
Enligt forskning så finns flera typer av diskriminering mot stora grupper i samhället. Oavsett din åsikt så är etnisk diskriminering en av dessa. Etnisk diskriminering är ett problem i att nå ett rättvisare samhälle. Förslaget att ge stöd till invandrare så de kommer in i samhället är en åtgärd som syftar till att få fler i en svagare grupp på arbetsmarknaden att få jobb. Det är ett konstruktivt förslag som försöker lösa några av de problem som finns. Inte förvärra dem som ett visst SD söker göra.

Vad är din lösning på problemet?
2009-10-27, 17:00
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Artikeln i Aftonbladet är skräddarsydd för just okritiska och lättpåverkade mähän som du.

Ehhh..en kassör förskingar pengar från SD´s partikassa. Det handlar om
betydande belopp.

Det vore intressant på hur du kommer fram till att den är skräddarsydd?

Likaså vore intressant att veta vilka tricks man har använts sig av för
den skall påverka okritisk och lättpåverkade människor...?

Kom igen nu....visa oss nu hur smart du är och svara på frågorna?
2009-10-27, 17:10
Medlem
BrB_DnDs avatar
Citat:
Den etniska identiteten, som våra vanstyrande inkompetenta lallarpolitiker och den "vänsterliberala" journalistkåren gjort allt för att förneka vad gäller just etniska svenskar, är en ytterst viktig aspekt. Det går inte att byta ut befolkningen i ett land och inbilla andra än de mest flumförstörda att det "blir ungefär samma sak, fast mycket bättre och mer spännande".
Sverige är i första hand ett land för etniska svenskar, germaner. I andra hand är våra nordiska broderfolk, dvs. dugliga och redliga individer därifrån, välkomna. I tredje hand européer av god kvalitet, som kan tillföra nationen något. Sedan ser jag personligen inga problem med att på svenskt territorium inhysa mindre etniska grupper från exempelvis Asien, inklusive Mellanöstern, så länge dessa är skötsamma och verkligen har något värdefullt att erbjuda den svenska staten och det svenska folket (exempelvis vad gäller kulturella prestationer).
Så jag kommer få behålla min indiska restaurang (driven av pakistanier), min närlivs med perser (iranier?), min kiosk med en turk, min grosshandlarbutik med några konstiga människor
Etnicitet har förvånansvärt lite att göra med kvaliteten på människan. Jag är starkt influerad av tidiga liberaler och tänkare som Martin Luther king. Men självklart måste det finnas sysselsättning för personerna ifråga, det måste finnas möjligheter att komma in i samhället. Kunna göra sig förstådda på språket som talas osv. I detta skyller jag inte på svenska samhället i att vi inte lyckats assimilera "dem". Jag säger att det finns mer positivt än negativt. Och det negativa måste bemötas genom straff, utbildning, åtgärder och i yttersta fall förvisning om de ej har medborgarskap.
SD är bra på att måla upp problemet. Och de är bra på att hitta nackdelar i andra partiers förslag. Än har jag inte sett lösningarna. Inte heller läst dem på FB. Så fritt fram, vad vill du?

Citat:
Nonsens. Om man strävar efter att skapa ett folkhem eller en folkgemenskap är det självklart att olika regioners invånare, genom en nationell stats försorg, med glädje hjälper folkfränder i andra regioner av landet. Man kanske huvudsakligen har sitt hjärta och sina känslor i det egna landskapet, men det ena utesluter förstås inte det andra.
Hur många sthlm:are är inte trötta på utjämningspolitiken mellan kommunerna? Hur många norrlandsbor är inte trötta på att besluten tas från stockholm? Handlar det om omfördelningspolitik så blir folk mer än lovligt förbannade då de anser, med rätta, att alla måste kunna bära sina kostnader.

Citat:
Nonsens. Oändligt mycket finns förvisso att göra för att omvälva själva konceptet "arbete" - i vår liberalkapitalistiskt urspårade distraktionscivilisation finns mängder av helt överflödiga och direkt skadliga "yrken", som genererar höga inkomster till de som utövar dem. En gudförbannad mängd konsulter och lobbyister och reklambyråfolk och massinvandringsprofitörer osv. kan man med fördel, enligt statliga direktiv, sätta i annan sysselsättning.
Så du skall bestämma vilka yrken som behövs respektive inte behövs? Vi har en något sånär fungerande arbetsmarknad där lön sätts efter behov av personal och där företag själva får välja om de skall anställa eller inte.

Citat:
Nonsens. Svensk arbetarklass ska helt enkelt ha ordentliga löner och stort inflytande över hur arbetet organiseras och bedrivs. Enligt min mening borde en nationell stat för övrigt expropriera hela eller delar av de svinrikas tillgångar och låta det tillfalla statskassan för att tillgångarna ska kunna brukas på ett ansvarstagande sätt. Exempelvis är det inte rimligt att en liten grupp judiska familjer äger omkring 80% av media i Sverige - den monopolliknande ställning de tillskansat sig borde radikalt diversifieras genom politiska åtgärder.
Är du överens med andra SD anhängare att Sverige borde nationaliseras? Expropriera egendomar gillar Chavez, och tydligen även Ezzelino. Synd bara att SD är ett enfrågeparti där de ännu inte presterat en gott svar på hur frågan skall lösas.
2009-10-27, 17:12
Medlem
BrB_DnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Sverige
Jag är svensk, och jag håller inte med dig. Står du för "det svenska folkets åsikter?".
2009-10-27, 17:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Någon bloggare anlitas av Aftonblaskan för att rabbla lite ovidkommande siffror som ska "bevisa att media är främlingsfientliga hetsare"...eller nåt sånt.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6022695.ab

Citat:
"---Det är lätt att dra billiga politiska poäng på invandrares bekostnad. Vi som lever i helt eller delvis invandrade familjer kan bara vädja till er politiker, medier och myndigheter att besinna er och sluta medverka till den hets mot våra familjer som Sverigedemokraterna sysslar med. Annars har vi snart ett samhälle som inte många vill ha."
2009-10-27, 17:32
Bannlyst
Citat:
Artikeln i Aftonbladet är skräddarsydd för just okritiska och lättpåverkade mähän som du. Gör nu ett försök att vara lite smartare än förväntat och genomskåda att detta ingår i en desperat kampanj från media och politiker att berätta "sanningen" om SD. Man försöker med billiga knep att flytta fokus från Åkessons obekväma och ej ännu vederlagda uppgifter till för debatten helt irrelevanta ämnen.

Hur många avslöjade fifflare och skumraskfigurer bland såväl sossar, kommunister, fackpampar som moderater har vi inte läst om tidigare?
Hej foliehatt!

Var AB "desperata" när de publicerade Åkessons artikel också? Nej, så här tänker du och andra "nationella":
Tidning som släpper in pro-Sd-artiklar=objektivt
Tidning som kritiserar Sd = köpta och korrumperade

Vad händer när samma tidning gör bådadera? Vi andra kallar det objektivitet medan ni ser konspirationer här och där.
2009-10-27, 17:38
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag önskar faktiskt att jag var en "bonde" och hade massa "bondkompisar". Tyvärr är jag storstadsbo och sedan länge klarvaken i 2000-talet.

Jaja...det kan man inte tro.

AB´s länk till Henrik Oscarsson kartläggning av SD´s väljare...

"SD-väljarna skiljer sig dramatiskt från övriga partiers väljare när det
gäller politiskt förtroende, intresse, kunskap och utbildning. Det politiska förtroendet är mycket lågt." (Aftonhoran citering)

http://www.henrikoscarsson.com/2008/11/sd-vljarna-kartlagda.html

Finns det nåt belägg för att väljarna är lågutblidade arbetarbönder som
är missnöjda med tillvaron och etablissemanget?
2009-10-27, 17:50
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jaja...det kan man inte tro.

AB´s länk till Henrik Oscarsson kartläggning av SD´s väljare...

"SD-väljarna skiljer sig dramatiskt från övriga partiers väljare när det
gäller politiskt förtroende, intresse, kunskap och utbildning. Det politiska förtroendet är mycket lågt." (Aftonhoran citering)

http://www.henrikoscarsson.com/2008/11/sd-vljarna-kartlagda.html

Finns det nåt belägg för att väljarna är lågutblidade arbetarbönder som
är missnöjda med tillvaron och etablissemanget?

En liten fråga bara..ska man inte ta outbildade arbetarbönder på allvar då? Deras röster är väl lika mycket värda som akademikers? Sen att du och andra kanske skulle vilja ändra på det är en annan sak. Politikerna och övriga etablissemanget har misslyckats med att föra en politik som alla är nöjda med. Och som det ser ut nu så går och fler över till SD. Det betyda nåt eller hur? Då är inte allt bra i landet Sverige om ett sådant parti vinner mark.

Och det är där ni borde lägga er energi på än att sitta och hitta diverse löjliga skitartiklar i en pissblaska som aftonbladet som endast går ut på att svärta ned SD och deras väljare.

Se till att kräv en politik som vi alla kan vara nöjda med så slipper ni SD på sikt.
2009-10-27, 17:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ehhh..en kassör förskingar pengar från SD´s partikassa. Det handlar om
betydande belopp.

Det vore intressant på hur du kommer fram till att den är skräddarsydd?

Likaså vore intressant att veta vilka tricks man har använts sig av för
den skall påverka okritisk och lättpåverkade människor...?

Kom igen nu....visa oss nu hur smart du är och svara på frågorna?
Du tycker inte "nyheten" förefaller vara en aning gammal?

"Under en vecka i februari och mars"... "Han har själv erkänt"... "Mannen lämnade då kassörsposten"...

Tror du åtal väcks i samma sekund som brottet kommer till medias kännedom?

Hade företrädare för media- och politikerkollektivet i lugn och saklig ton bemött innehållet i Åkessons artikel, istället för att i falsett övertrumfa varandra i termer av "rasism", "nazism", "lögner mot skyddslös minoritet", "förstadie till ny förintelse" etc, hade det inte varit lika anmärkningsvärt att denna artikel publiceras just idag. Nu däremot inser alla normalbegåvade att den är en i raden av försök att smita från ämnet, dvs muslimer i Sverige och det elände de åsamkar vårt fosterland.
2009-10-27, 18:08
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Du tycker inte "nyheten" förefaller vara en aning gammal?

Du borde ju veta bättre att politikers synder "aldrig" är gamla nyheter
och att sånt plockas fram vid behov.

Noterar att du saknade argument för att artikeln skulle vara skräddarsydd
och utformad för att påverka svagbegåvade.

Citat:
Tror du åtal väcks i samma sekund som brottet kommer till medias kännedom?

Ehh..jag har inte påstått detta?

Citat:
Hade företrädare för media- och politikerkollektivet i lugn och saklig ton bemött innehållet i Åkessons artikel, istället för att i falsett övertrumfa varandra i termer av "rasism", "nazism", "lögner mot skyddslös minoritet", "förstadie till ny förintelse" etc, hade det inte varit lika anmärkningsvärt att denna artikel publiceras just idag. Nu däremot inser alla normalbegåvade att den är en i raden av försök att smita från ämnet, dvs muslimer i Sverige och det elände de åsamkar vårt fosterland.

Lille jimmy´s skitartikel är jävligt osaklig så vad förväntar du dig?

Kanske inte läge att börja lipa när man får smaka på lite av sin
egna medicin i media.

Sakargumenten kommer att komma längre fram. Just nu håller man på
att försöka döda döda SD och lille jimmy politiskt....inte inför väljare utan
inför det övriga etablissemanget.
Senast redigerad av Mihailovic 2009-10-27 kl. 18:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in