2009-11-29, 08:19
  #1321
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Så du tycker det är ok att invandrare behandlas bättre än svenskar? Du medger ju själv att så är fallet verkar det som.

SD är inte emot religionsfrihet. De är emot en långtgående islamisering och anpassning till religiösa lagar. Vad man gör i sitt eget hem lägger de sig inte i. Om de ser det som omöjligt att leva i Sverige utan att kräva särlagstiftning ja då är SD inget parti för dem.

Tror du inte att de bättre lär sig sitt språk i hemlandet? Menar du att vi skall utbilda dem i flera år bara för att de skall kunna klara sig lättare där? På samma tid skulle de vara igång och ha lärt sig mycket mer på plats där de möter språket hela tiden. Om de nu vill flytta tillbaka dvs, SD är inte för att tvinga någon. Vill de ha kvar sin hemspråksundervisning i Sverige så får de bekosta det själva. Att de lär sig svenska i Sverige är mycket viktigare för dem.

De skulle ha samma villkor som svenskar, vilket är det enda rättvisa. Positiv särbehandling av nyinkomna invandrare är inte rättvist mot arbetslösa svenskar. Vilket förstås blir en non-issue eftersom SD vill kraftigt minska invandringen.

SD är emot religionsfrihet eftersom de enda godkända traditionerna skall vara kristna eller judiska -- jag anser inte att det är okej att staten går in och förbjuder och styr på det sättet, nej.

Hemspråk är viktigt för att kunna lära sig och ta in det nya språket. Dessutom anser jag inte att det är rätt att de skall släppa förankringen med sitt ursprung, ej heller att det skall vara en kostnadsfråga.

När det gäller övriga förändringar innebär det fortfarande försämringar, och man måste vara bra korkad om man röstar på något som försämrar de egna förutsättningarna.
2009-11-29, 08:22
  #1322
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
SD är emot religionsfrihet eftersom de enda godkända traditionerna skall vara kristna eller judiska -- jag anser inte att det är okej att staten går in och förbjuder och styr på det sättet, nej.
Alla får enligt Sd tycka och tro vad de vill samt utöva denna religion så du har än en gång fel. De är dock emot storskaliga och fula moskéer runt om i landet.
2009-11-29, 08:25
  #1323
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Alla får enligt Sd tycka och tro vad de vill samt utöva denna religion så du har än en gång fel. De är dock emot storskaliga och fula moskéer runt om i landet.

Om man tar bort alla förutsättningar för andra samfund att fungera, då har man i praktiken förbjudit dem -- även om man inte uttryckligen vågat göra det i lag -än.
2009-11-29, 08:25
  #1324
Medlem
De flesta invandrarna i Sverige skulle tjäna på Sverigedemokraternas politik.

De flesta invandrare i Sverige är nämligen skötsamma och hederliga invandrare, framförallt från länder som Finland, Polen och Kroatien. Dessa invandrare hatar de kriminella och lata invandrarna som lever på socialbidrag och bara ställer krav. Dessa dåliga invandrare får även de bra invandrarna att verka dåliga. Alla dras så att säga över en kam.

När Sverigedemokraterna stoppar invandringen av dåliga invandrare (Läs MENA) gynnar detta de invandrare som vill anpassa sig eftersom resurser och jobb kan satsas på dessa istället för de khattuggande odågorna.

När svenskarna ser att de flesta invandrare som ett resultat av Sverigedemokraternas politik faktiskt är duktiga minskar även främlingsfientligheten allmänt i samhället och de kvarvarande duktiga invandrarna gynnas och mår bättre.

Skötsamma invandrare tycker det är jättebra att invandrare som begår brott utvisas på stubben.
2009-11-29, 08:28
  #1325
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
De flesta invandrarna i Sverige skulle tjäna på Sverigedemokraternas politik.

De flesta invandrare i Sverige är nämligen skötsamma och hederliga invandrare, framförallt från länder som Finland, Polen och Kroatien. Dessa invandrare hatar de kriminella och lata invandrarna som lever på socialbidrag och bara ställer krav. Dessa dåliga invandrare får även de bra invandrarna att verka dåliga. Alla dras så att säga över en kam.

När Sverigedemokraterna stoppar invandringen av dåliga invandrare (Läs MENA) gynnar detta de invandrare som vill anpassa sig eftersom resurser och jobb kan satsas på dessa istället för de khattuggande odågorna.

När svenskarna ser att de flesta invandrare som ett resultat av Sverigedemokraternas politik faktiskt är duktiga minskar även främlingsfientligheten allmänt i samhället och de kvarvarande duktiga invandrarna gynnas och mår bättre.

Skötsamma invandrare tycker det är jättebra att invandrare som begår brott utvisas på stubben.

Och nu hamnade du på första plats på floskeltoppen -- Grattis!
2009-11-29, 08:32
  #1326
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man tar bort alla förutsättningar för andra samfund att fungera, då har man i praktiken förbjudit dem -- även om man inte uttryckligen vågat göra det i lag -än.
Du skrev att de är emot religionsfriheten och jag hävdade att så inte är fallet då jag anser att man fritt har sin tro kvar ändå. Men Sd är ända ganska liberala här då jag har för mig att små moskéer som smälter in i mängden och är acceptabla (man får inte bygga hur och vad som helst) ska få förekomma. Isåfall betyder det ju att musslor kan gå till moskéer och be. Och då ser jag inget problem (ur din synvikel)
2009-11-29, 08:37
  #1327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och nu hamnade du på första plats på floskeltoppen -- Grattis!

Till skillnad mot dig umgås jag mycket med invandrare, skötsamma invandrare från icke-MENA-länder. Dessa invandrare är överlag mycket mer "rasistiska" än svenskar när det gäller muslimer och integration. Många av dessa invandrare röstar på SD. Faktum är att Sverigedemokraterna vid senaste riksdagsvalet hade större andel invandrare än centerpartiet på sina kandidatlistor.
2009-11-29, 08:40
  #1328
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Till skillnad mot dig umgås jag mycket med invandrare, skötsamma invandrare från icke-MENA-länder. Dessa invandrare är överlag mycket mer "rasistiska" än svenskar när det gäller muslimer och integration. Många av dessa invandrare röstar på SD. Faktum är att Sverigedemokraterna vid senaste riksdagsvalet hade större andel invandrare än centerpartiet på sina kandidatlistor.

Jaha, det säger väl mer om deras läsförståelse än om SD:s politik.

Dessutom förutsätter jag att de är svenska medborgare.
2009-11-29, 12:48
  #1329
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Kan du komma med EN av alla dessa lögner och överdrivna sanningar till att börja med? Intressant att du har Åkesson i din avatar och således visar att du tagit ställning, utan att veta ett skit om nånting

Inte veta ett skit? Vad snackar du om? Jag har studerat
Sverigedemokraterna sedan nazistperioden var som starkast.
Idag är jag medlem i SD och vet nog mer om dem än vad de
flesta vet.
Jag har träffat många aktiva och i 90% av fallen så är de
aktiva rena rasister. Rätt många av dem är nära på nazister

Sen heter det som vanligt att en person inte gör partiet, men
det börjar bli många som inte gör partiet nu. Så jag undrar vem
som gör partiet? Det finns snart inga kvar.

Om lögner så har jag tagit det tusen gånger vid det här laget
men visst. Åkezzon tog upp vad gäller terrorister i sverige. Det
visar sig att det inte stämmer ett skit och det visste Å hela tiden.
Hur visste han det? Jo det var han som hittade på lögnen. Men
han säger det ändå just för att det fastnar i skallen på några även
om det sen kommer fram som lögn. Precis enligt 30-talets nazist retorik.

Jag föreslår att du läser på i ämnet.
2009-11-29, 13:37
  #1330
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Inte veta ett skit? Vad snackar du om? Jag har studerat
Sverigedemokraterna sedan nazistperioden var som starkast.
Idag är jag medlem i SD och vet nog mer om dem än vad de
flesta vet.
Jag har träffat många aktiva och i 90% av fallen så är de
aktiva rena rasister. Rätt många av dem är nära på nazister

Sen heter det som vanligt att en person inte gör partiet, men
det börjar bli många som inte gör partiet nu. Så jag undrar vem
som gör partiet? Det finns snart inga kvar.

Om lögner så har jag tagit det tusen gånger vid det här laget
men visst. Åkezzon tog upp vad gäller terrorister i sverige. Det
visar sig att det inte stämmer ett skit och det visste Å hela tiden.
Hur visste han det? Jo det var han som hittade på lögnen. Men
han säger det ändå just för att det fastnar i skallen på några även
om det sen kommer fram som lögn. Precis enligt 30-talets nazist retorik.

Jag föreslår att du läser på i ämnet.

Som sagt för läge sedan. Har SD rasistisk politik så är det ett rasistiskt parti.
Om du säger att SD är rasister så kan du lika gärna säga att Sossarna eller Vänsterpartiet eller Moderaterna är rasister.

Sydsvenska rapporterade 2001-09-18 att Svenska Säpo. Det sägs det att Säpos terroristrotel såg under 90-talet hur ett tiotal militanta muslimska rörelser, alla med stark koppling till internationell terrorism etablerade sig i Sverige. Vidare sägs det att SÄPO nu ska ha delat med sig av sina kunskaper till sina amerikanska kollegor. Som exempel på grupperna nämns också att: Hizbollah, GIA, Al-Gamaa al-Islamiya. Al-Jihad, den egyptiska grenen av Islamiska Jihad.

OT: Byt ut din bild på åkesson. Jag kan annars ge dej en bild som "passar"
__________________
Senast redigerad av persson121 2009-11-29 kl. 13:39.
2009-11-29, 13:58
  #1331
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121

Jo, jag förstår att det är en bild enligt din melodi.
2009-11-29, 14:07
  #1332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Inte veta ett skit? Vad snackar du om? Jag har studerat
Sverigedemokraterna sedan nazistperioden var som starkast.
Idag är jag medlem i SD och vet nog mer om dem än vad de
flesta vet.
Jag har träffat många aktiva och i 90% av fallen så är de
aktiva rena rasister. Rätt många av dem är nära på nazister

Sen heter det som vanligt att en person inte gör partiet, men
det börjar bli många som inte gör partiet nu. Så jag undrar vem
som gör partiet? Det finns snart inga kvar.

Om lögner så har jag tagit det tusen gånger vid det här laget
men visst. Åkezzon tog upp vad gäller terrorister i sverige. Det
visar sig att det inte stämmer ett skit och det visste Å hela tiden.
Hur visste han det? Jo det var han som hittade på lögnen. Men
han säger det ändå just för att det fastnar i skallen på några även
om det sen kommer fram som lögn. Precis enligt 30-talets nazist retorik.

Jag föreslår att du läser på i ämnet.

Vi har ju gått igenom det här förut nedboy...

Varför valde du just terroristgrupperna i Sverige? Och det är förresten inte en lögn, SÄPO har hittat många extremistiska grupper i Sverige, och ännu fler med hjälp av USA. Efter 9/11 började USA kartlägga terroristgrupper ordentligt och man hittade några i Sverige. Muslimska extremistiska grupper. Välj en annan lögn av Åkesson nu, du som har så många att välja mellan.

Jag tror inte ett skit på att du är medlem i SD, du försöker bara sprida lögner om dem. Jag tror inte heller på att du har studerat SD sedan "nazisttiden". Du verkar vara i 20-års åldern med tanke på hur du formulerar dig. Ljuger gör du också, väldigt mycket. Och du är helt oförmögen till att förstå fakta, som vanligt. Vilket säger en hel del om dig som person.

Jag föreslår att du läser på i ämnet. Dock lär du inte göra det eftersom du redan har bestämt dig hur det skall vara, eller så är du för dum för att förstå. Och jag tycker att du borde sluta dyka upp i diverse trådar med rent skitsnack och lögner, för att sedan inte besvara användarna som motbevisar och dumförklarar dig. Det ger dig lite av ett hit n run och troll rykte.
__________________
Senast redigerad av juanteres 2009-11-29 kl. 14:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in