Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Så du tycker det är ok att invandrare behandlas bättre än svenskar? Du medger ju själv att så är fallet verkar det som.
SD är inte emot religionsfrihet. De är emot en långtgående islamisering och anpassning till religiösa lagar. Vad man gör i sitt eget hem lägger de sig inte i. Om de ser det som omöjligt att leva i Sverige utan att kräva särlagstiftning ja då är SD inget parti för dem.
Tror du inte att de bättre lär sig sitt språk i hemlandet? Menar du att vi skall utbilda dem i flera år bara för att de skall kunna klara sig lättare där? På samma tid skulle de vara igång och ha lärt sig mycket mer på plats där de möter språket hela tiden. Om de nu vill flytta tillbaka dvs, SD är inte för att tvinga någon. Vill de ha kvar sin hemspråksundervisning i Sverige så får de bekosta det själva. Att de lär sig svenska i Sverige är mycket viktigare för dem.
De skulle ha samma villkor som svenskar, vilket är det enda rättvisa. Positiv särbehandling av nyinkomna invandrare är inte rättvist mot arbetslösa svenskar. Vilket förstås blir en non-issue eftersom SD vill kraftigt minska invandringen.
SD är inte emot religionsfrihet. De är emot en långtgående islamisering och anpassning till religiösa lagar. Vad man gör i sitt eget hem lägger de sig inte i. Om de ser det som omöjligt att leva i Sverige utan att kräva särlagstiftning ja då är SD inget parti för dem.
Tror du inte att de bättre lär sig sitt språk i hemlandet? Menar du att vi skall utbilda dem i flera år bara för att de skall kunna klara sig lättare där? På samma tid skulle de vara igång och ha lärt sig mycket mer på plats där de möter språket hela tiden. Om de nu vill flytta tillbaka dvs, SD är inte för att tvinga någon. Vill de ha kvar sin hemspråksundervisning i Sverige så får de bekosta det själva. Att de lär sig svenska i Sverige är mycket viktigare för dem.
De skulle ha samma villkor som svenskar, vilket är det enda rättvisa. Positiv särbehandling av nyinkomna invandrare är inte rättvist mot arbetslösa svenskar. Vilket förstås blir en non-issue eftersom SD vill kraftigt minska invandringen.
SD är emot religionsfrihet eftersom de enda godkända traditionerna skall vara kristna eller judiska -- jag anser inte att det är okej att staten går in och förbjuder och styr på det sättet, nej.
Hemspråk är viktigt för att kunna lära sig och ta in det nya språket. Dessutom anser jag inte att det är rätt att de skall släppa förankringen med sitt ursprung, ej heller att det skall vara en kostnadsfråga.
När det gäller övriga förändringar innebär det fortfarande försämringar, och man måste vara bra korkad om man röstar på något som försämrar de egna förutsättningarna.
