2009-11-29, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är just det som det handlar om med utbildningen. Aftonbladet behöver inte skriva det. Vi svenskar känner lögnerna ändå.

Men när däremot Aftonbladet går SD's väg och pubbar Åkezzons artikel så får de skit av just det svenska folket. Kanske just för att vi är... ja just det, utbildade.
persson121 du kanske skulle försöka komma in i den gruppen som kallas utbildade i sverige.
Jag lovar dig, det är kul med utbildning

Om vi svenskar känner lögnerna ändå? Varför ökar SD då?
Det är snarare att när SD gick ut ur grottan och började visa sej inför allmänheten, då har dom ökat. Vad skulle du gjöra om SD kom in som 4:e eller 3:e största partiet?

Utbildning är väll kul, beroende på vad man lär sej. Jag gick ju bara industri. Det räcker nog. Jag tjänar bra och har ett bra trevligt bekvämt jobb
2009-11-29, 18:07
Medlem
Citat:
Åkezzons

Helt seriöst, varför stavar du med zz? Tycker du att det är roligt?
2009-11-29, 18:15
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Det första är sant. Med det hänger inte på det. Bara för att du är välutbildad inom IT så förstår du inte invandring för det. Läs 180 i statsvetenskap som någon smart person sa, sen så ska vi se om du tycker att situationen är hållbar på sikt. Invandring är en fundamental byggsten i ett samhälle, som påverkar nästan allting annat via balansgång. Inte många förstår sig på detta.

Jag har definitivt stött på fler klipska rasister, än klipska antirasister. Dessa är enligt min erfarenhet inte särskilt smarta, när det gäller Sveriges invandring dvs. Man brukar ofta köra med flosker om att SD bara är för outbildade bönder osv, de som har en ogrundad rasism. Vad bönderna är för dumma för att förstå är att de indirekt har en poäng; Sveriges invandring är inte särskilt framgångsrik så som den ser ut idag.

Sen är det det vanliga snacket om att Sverige har en vänstermedia som indirekt tvingar alla att älska invandring osv. Andra länder befinner sig inte i samma situation. Många grannländer ser mycket riktigt ned på Sveriges invandringspolitik. Används ofta som skräckexempel.

Ett vanligt retoriskt trick från marxistiskt skolade vänsterdebattörer.
Har du ingen utbildning i ämnet och du inte dyrkar deras hokuspokusvetenskaper, så är du enligt deras sociala koder inte acceptabel.

I grunden en odemokratisk hållning som många från den demokratiska högern finner oaccepabelt.

En domstol består även av nämndemän som är lekmän,som har att lyssna och ställa fackvetenskapen till svars innan dom avkunnas.

Även i andra frågor underkastar vi de demokratiska spelregler och inte till fackmän. Riksdagen består av lekmän.

Detta gäller inte marxistiska hjärefrågor. Kan du inte deras retorik och argument så har du inte rätt att yttra dej.
De anser sej ha rätt, ty deras argumentation har vetenskaplig grund. Detta är orsaken till varför de alltid vill veta huruvida deras motdebattör har "utbildning".

I grunden föraktar marxister "arbetarklassen" och andra svaga grupper de helt odemokratiskt gör anspråk att företräda.
Nu faller masken.
Senast redigerad av Rektangel 2009-11-29 kl. 18:38.
2009-11-29, 18:15
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Om vi svenskar känner lögnerna ändå? Varför ökar SD då?
Det är snarare att när SD gick ut ur grottan och började visa sej inför allmänheten, då har dom ökat. Vad skulle du gjöra om SD kom in som 4:e eller 3:e största partiet?

Utbildning är väll kul, beroende på vad man lär sej. Jag gick ju bara industri. Det räcker nog. Jag tjänar bra och har ett bra trevligt bekvämt jobb

Om du uppfattar mitt inlägg som "Sanyogo" menade
(ett personligt påhopp) så var det inte så jag menade det.

SD's Ökning ligger ändå i ett intervall där jag inte tror att de kommer så mycket högre.
Just nu tror jag att de kommer upp sig beroende på det
politiska kaos som råder.
Vi har en Alliansregering som blåser arbetarna så det ryker om det.
Vidare så vanställer de arbetarklassens rättigheter fullständigt.
Sen har vi sveriges största parti sossarna som just nu får kalle
å knattarna att framstå som ett bättre alternativ.

När vi får ordning på detta så kommer SD att sjunka ner på tryggare nivåer
under 4%.
Det farliga som jag ser just nu är att Mona & Co hjälper SD att ettablera sig
hos människor som aldrig annars skulle ens blinka åt SD.

Hur sossarna skall bära sig åt för att ta sig ur skiten vet jag fan inte.
Det verkar rejält ruttet där inne i kärnan just nu.
Ingen av de som befinner sig i kärnan verkar vara berädda att
erkänna problemen så det kanske måste rasa totalt först.
Det finns många i toppen som gärna sitter och kasserar in sina sköna
stålar en månad till och en månad till osv. Mona S tjänar ju trots allt
närmare 130 000 / mån.
En månad till en månad till en månad till.....

EDIT: Ja vad skall man säga... undrar om inte måna bluff arbetar hemligt
med SD.
www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3817561.svd
Senast redigerad av nedboy 2009-11-29 kl. 18:26.
2009-11-29, 18:23
Bannlyst
När jag utbildade mig fick vi även lära oss att stava. Lärde dom inte dig det, eller det fastnade helt enkelt inte?
Citat:
Jag lovar dig, det är kul med utbildning
Och jag lovar dig att det blir ännu roligare när man tar till sig informationen från utbildningen!
Senast redigerad av Megaballen 2009-11-29 kl. 18:25.
2009-11-29, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Helt seriöst, varför stavar du med zz? Tycker du att det är roligt?

Hon är bara ett troll
2009-11-29, 18:36
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
När jag utbildade mig fick vi även lära oss att stava. Lärde dom inte dig det, eller det fastnade helt enkelt inte?

Och jag lovar dig att det blir ännu roligare när man tar till sig informationen från utbildningen!

2009-11-29, 18:48
Bannlyst
Citat:
ehhh...ja. Du hade hellre sett ett "de"?
Det hade också gått bra, men du kan byta ut "de" och "dem" mot "dom".
2009-11-29, 19:01
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
ehhh...ja. Du hade hellre sett ett "de"?
Det hade också gått bra, men du kan byta ut "de" och "dem" mot "dom".

Normal sett så tar jag aldrig upp när folk "skriver fel". Det finns många olika orsaker till varför det blir felstavat och liknande.
Det intressanta är väl att du förstår vad folk skriver. Om du inte gör det så kan du ta upp onödig tid och plats för att snällt fråga igen, just bara för att du vill förstå.
Lägg ner det här nu, det är onödigt och ointressant!
2009-11-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Normal sett så tar jag aldrig upp när folk "skriver fel". Det finns många olika orsaker till varför det blir felstavat och liknande.
Det intressanta är väl att du förstår vad folk skriver. Om du inte gör det så kan du ta upp onödig tid och plats för att snällt fråga igen, just bara för att du vill förstå.
Lägg ner det här nu, det är onödigt och ointressant!
Inte jag heller, men när du beskyller dina meningsmotståndare för att vara outbildade och du själv använder ett språk som innehåller "ettablera" och "berädda", så kunde jag inte låta bli. Sorry.
2009-11-29, 19:08
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Tex brist på utbildning och självkritik. Normalt sett alltså.
2009-11-29, 19:25
Medlem
Rektangels avatar
Det finns ett pris att betala om man hävdar att man är högt utbildad.

Fattar doo..

Själv har jag sju år i folkskolan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in