2010-06-06, 15:25
Medlem
victor.bs avatar
Tillägnat thetoyboy.

Det här med att folk köper det håller inte riktigt.

Dom enda ja ser på gymmet är folk lika stora som mig som inte har den blekaste om vad en gainer utan dom köper den för viktuppgångens skull.

Dom köper en 4kgs gainer burk, dricker en portion på 300kcal två gånger om dagen och går upp 5kg på en månad och tycker den funkar suveränt.

Dom har inte tänkt så långt att det kanske är dom extra kalorierna jag får i mig via träning som gör att jag hamnar på ett kcalöverskott. Nej, för gainer var ju allt som krävdes för att gå upp i vikt så då lägger dom ingne extra tid på att hämta kunskap om varför det blir så. Dom är nöjda med produkten dom köper i brist på bättre kunskap.

Det är min uppfattning om gainer.
Hur många gymbiffar ser jag dricka en gainer efter träning? Ingen, utan det är grabbarna som tränar i ett halvår och leker biff som dricker gainer.
Citera
2010-06-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
De är samma sak men den ena innehåller mer kolhydrater och har ett coolare namn. Ät riktig mat istället.

Det är svaret vare sig du gillar det eller inte.

Är inte samma sak. Samma mängd kolhydrater, men mer protein i super gainern. SG innehåller vitargo+kreatin, medans vanliga bara innehåller maltodextrin.
Citera
2010-06-06, 23:29
Medlem
Silverturks avatar
OT raderat och tråden sammanfogad med "Stora tråden om kosttillskott".

/Mod
Citera
2010-06-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALXALX
Man får ju betalt.. i form av en t-shirt..

Har du aldrig köpt något plagg med ett märke på?
För det måste ju vara ännu mer efterblivet att betala för att göra reklam för ett märke, än att göra det mot en gratis t-shirt.

jo precis fast när jag KÖPER ett plagg då VILL jag att det SKA synas vad för märke jag har. för då är det jag SJÄLV som väljer det och det är mitt eget val. dom skickar en t-shirt ba sådär och tror jag ska ha på mig den för att göra reklam. FUCK THAT!!!!! slängde den i papperskorgen första dagen jag fick den. så funkar det
Citera
2010-06-07, 19:31
Medlem
Ska snart börja bulka igen och ska handla in lite saker hade jag snart tänkt.
Sist körde jag med Gainer pro och kreatin monohydrat men är sugen på att testa något nytt.
Tänkte "bara" öka 2 kg per månad och dvs 0,5 kg i veckan så det behöver inte vara någoting med överdrivet mycket kcal, hellre mycket protein för vill hellre få i mig mitt kcal behov via vanligt käk.

Så någon som har något bra förslag från GG eller GV som inte kostar skjortan?

Tack på förhand!
Senast redigerad av VbgGnagare 2010-06-07 kl. 19:33.
Citera
2010-06-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VbgGnagare
Ska snart börja bulka igen och ska handla in lite saker hade jag snart tänkt.
Sist körde jag med Gainer pro och kreatin monohydrat men är sugen på att testa något nytt.
Tänkte "bara" öka 2 kg per månad och dvs 0,5 kg i veckan så det behöver inte vara någoting med överdrivet mycket kcal, hellre mycket protein för vill hellre få i mig mitt kcal behov via vanligt käk.

Så någon som har något bra förslag från GG eller GV som inte kostar skjortan?

Tack på förhand!

Om du nu vill få i dig ditt behov via vanligt käk, varför ens fundera på gainers ? kör på ditt kreatin och ät vanlig mat.
Citera
2010-06-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om du nu vill få i dig ditt behov via vanligt käk, varför ens fundera på gainers ? kör på ditt kreatin och ät vanlig mat.

Att få i mig mitt behov i kcal genom vanligt käk har jag inget problem med, däremot problem att nå den mängd protein jag vill ha i mig per dag, 2g. Sen underlättar det ju att slippa ha med sig massa käk till gymmet ..
Citera
2010-06-07, 19:52
Medlem
Citat:
Att få i mig mitt behov i kcal genom vanligt käk har jag inget problem med, däremot problem att nå den mängd protein jag vill ha i mig per dag, 2g. Sen underlättar det ju att slippa ha med sig massa käk till gymmet ..

Då borde du ta och läsa på om matlagning och näringslära, för 2gr/kg protein är inte några problem alls att fylla.

Varför skulle du ha en massa käk till gymmet för

kör Kreatin + Eaa och resten redig mat
Citera
2010-06-07, 19:52
Medlem
Citat:

Kyckling & kvarg
Citera
2010-06-07, 20:03
Medlem
Citat:
Då borde du ta och läsa på om matlagning och näringslära, för 2gr/kg protein är inte några problem alls att fylla.

Varför skulle du ha en massa käk till gymmet för

kör Kreatin + Eaa och resten redig mat

Kan redan en del om näringslära men kan tyvärr inte styra vad som serveras i skolan och till viss del hemma på kvällen, därför tycker jag det är nödvändigt

Kolla där gav du mig ett förslag att endast köra med kreatin+eaa, nämde aldrig tidigare att jag ville köra med gainer, ville bara ha tips på något nytt eftersom jag inte har så stor koll på vad som finns på marknaden.
Citera
2010-06-07, 20:05
Medlem
Citat:
Kan redan en del om näringslära men kan tyvärr inte styra vad som serveras i skolan och till viss del hemma på kvällen, därför tycker jag det är nödvändigt

Kolla där gav du mig ett förslag att endast köra med kreatin+eaa, nämde aldrig tidigare att jag ville köra med gainer, ville bara ha tips på något nytt eftersom jag inte har så stor koll på vad som finns på marknaden.

Nu är dock inte EAA något som kommer hjälpa upp ett undermåligt proteinintag under dagen dock.

Även om man får maten lagad till en i skolan/hemma kan man styra rätt bra vad man får i sig, ta av mat med hög proteinandel, säg till morsan att du vill ha lite mer kött/ägg etc, kanske få i sig lite keso/kvarg på kvällen som kvällsmål etc.
Citera
2010-06-07, 20:21
Medlem
Citat:
Nu är dock inte EAA något som kommer hjälpa upp ett undermåligt proteinintag under dagen dock.

Även om man får maten lagad till en i skolan/hemma kan man styra rätt bra vad man får i sig, ta av mat med hög proteinandel, säg till morsan att du vill ha lite mer kött/ägg etc, kanske få i sig lite keso/kvarg på kvällen som kvällsmål etc.

Haha vad du var jobbig då Jag sköter min kost, om jag räknar grovt så får jag väl i mig ca 130-140g(vill nå ca 160g) protein UTAN kosttillskott så det är inte direkt så att jag missköter det direkt sen får jag i mig fett,vitaminer osv osv..

Har kort sagt koll på vad jag äter men tycker ändå jag är i behov av kosttillskott(har just nu enbart EAA) för att få ut det maximala utav min träning. Därför jag också frågade vad folk rekomenderar för är ju alltid kul att testa på någoting nytt som man tycker verkar intressant som man kanske har missat.
Senast redigerad av VbgGnagare 2010-06-07 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in