2011-07-12, 23:15
Medlem
pezrulezhaakons avatar
pepsi.12

Behövs inga startpaket. Läs på om kost istället, för där är ändå grunden.

Bara träna hårt och ät/vila tillräckligt mycket så löser det sig.
Citera
2011-07-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
pepsi.12

Behövs inga startpaket. Läs på om kost istället, för där är ändå grunden.

Bara träna hårt och ät/vila tillräckligt mycket så löser det sig.
Så han behöver inte köpa paketet för att istället fokusera på kosten ?
Citera
2011-07-13, 09:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Så han behöver inte köpa paketet för att istället fokusera på kosten ?

Så skrev inte Pez. Han avråder honom bara ifrån att köpa ett av gymgrossistens fruktansvärt onödiga och dyra "ultra-pack", vilket är mycket tacksamt gjort emot nybörjaren. Det är bättre att fokusera på att utveckla sina kost- och träningskunskaper, för att sedan förstå vad man "egentligen behöver" för tillskott. Desto mindre personer gymgrossisten kan lura, desto bättre.
Citera
2011-07-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Så skrev inte Pez. Han avråder honom bara ifrån att köpa ett av gymgrossistens fruktansvärt onödiga och dyra "ultra-pack", vilket är mycket tacksamt gjort emot nybörjaren. Det är bättre att fokusera på att utveckla sina kost- och träningskunskaper, för att sedan förstå vad man "egentligen behöver" för tillskott. Desto mindre personer gymgrossisten kan lura, desto bättre.
Okej tack ska föra detta vidare till brorsan då han dyker upp.
Citera
2011-07-26, 19:46
Medlem
Hej,

Jag är en 16 åring som är 184 cm (växer fortfarande) och väger 72 kg. jag simmar på elitnivå och vill nu börja med ett kosttillskott/ proteintillskott.
att öka i muskelmassa vill jag helst inte, jag vill bara kunna återhämta mig mellan träningen, bli mer uthållig, mer explosiv starkare mm.
kan inte särskilt mycket men den måste vara dopningstestad.
skulle uppskattat länkar, vad ni tycker är bäst osv
har även en iso whey som mamma använder och undrar vad det är för något?

tack
Senast redigerad av dimman1884 2011-07-26 kl. 19:56.
Citera
2011-07-26, 21:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimman1884
Hej,

Jag är en 16 åring som är 184 cm (växer fortfarande) och väger 72 kg. jag simmar på elitnivå och vill nu börja med ett kosttillskott/ proteintillskott.
att öka i muskelmassa vill jag helst inte, jag vill bara kunna återhämta mig mellan träningen, bli mer uthållig, mer explosiv starkare mm.
kan inte särskilt mycket men den måste vara dopningstestad.
skulle uppskattat länkar, vad ni tycker är bäst osv
har även en iso whey som mamma använder och undrar vad det är för något?

tack

Iso whey = vassleprotein.

Är det snabbare återhämtning du är ute efter är gainer att föredra. Gainer köpts billigast genom att du köper vassleprotein och maltodextrin som du sedan blandar ihop.
Citera
2011-08-04, 23:57
Medlem
När det gäller kosttillskott och annat, såsom keratin. Kommer man väldigt långt på intag av protein igenom vanlig föda, eller är det överdrivna skillnaden i muskeluppbyggnad vid intag av kosttillskott?
Är det snarare ersättning för den som är lat och inte orkar ta in flera olika proteinkällor?
Citera
2011-08-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
När det gäller kosttillskott och annat, såsom keratin. Kommer man väldigt långt på intag av protein igenom vanlig föda, eller är det överdrivna skillnaden i muskeluppbyggnad vid intag av kosttillskott?
Är det snarare ersättning för den som är lat och inte orkar ta in flera olika proteinkällor?

En skopa vassle motsvarar i runda slängar en burk tonfisk. Du kommer alltså mer än långt nog på "vanlig mat" såvida du inte är en SUPER MONSTARR HULK som måste få i sig minst 300g protein om dagen..
Citera
2011-08-05, 06:22
Medlem
mada1s avatar
Skall börja gymma igen, har haft några gym perioder innan så jag vet hur jävla kämpigt det är i början. Kan ni rekommendera nån pre-workout eller muskelökande tabletter som tex Animal m-stak? Skulle va till stor hjälp, tack hej
Citera
2011-08-07, 14:07
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mada1
Skall börja gymma igen, har haft några gym perioder innan så jag vet hur jävla kämpigt det är i början. Kan ni rekommendera nån pre-workout eller muskelökande tabletter som tex Animal m-stak? Skulle va till stor hjälp, tack hej

Svårt att svara på eftersom vi inte vet dina mål, men håll dig basic.. typ whey alt gainer och komplettera med cassein på kvällen, så skulle jag personligen ha kört. en bra pwo är Nanoproxil, bra stabil med driv.
Citera
2011-08-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Svårt att svara på eftersom vi inte vet dina mål, men håll dig basic.. typ whey alt gainer och komplettera med cassein på kvällen, så skulle jag personligen ha kört. en bra pwo är Nanoproxil, bra stabil med driv.

Kassein är ett slöseri med pengar. Köp kvarg alternativt keso istället, fyller exakt samma funktion och har mer protein per portion.
Citera
2011-08-07, 18:35
Medlem
mada1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig

mitt mål är att öka så mycket som möjligt i både fett och muskelmassa, på 3 månader. Funderar på att köra kreatin, EAA, gainer och Animal m-stak. Låter det bra? Eller finns det bättre preparat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in