2010-04-04, 01:32
Bannlyst
Vilken produkt ger mig mest EAA per krona?

Hej!
Hoppas nån kan hjälpa mig.

Jag har nu en ganska liten slant över och tänker skaffa EAA, Proteinpulver samt kreatin...
Det jag undrar är, vilket EAA bör jag skaffa? Eftersom jag har läst att man inte riktigt kan säga att något EAA har bättre sammansättning av aminosyror än någon annan så undrar jag helt enkelt vilket som ger mig mest EAA per krona?
Och jag skulle även vilja veta samma vad gäller Whey-100 och kreatin? Vet ni vilken/vilka produkter som ger mig mest proteinpulver och kreatin per krona?

Alltså, någonting j-igt billigt men ändå minst lika bra.

(kreatinet bör helst vara i pulverform.)

TUSEN TACK FÖR ALLA TIPS till en fattiglapp som mig!!!!
Senast redigerad av Balltazzar 2010-04-04 kl. 01:34.
Citera
2010-04-04, 03:33
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Vilken produkt ger mig mest EAA per krona?

Hej!
Hoppas nån kan hjälpa mig.

Jag har nu en ganska liten slant över och tänker skaffa EAA, Proteinpulver samt kreatin...
Det jag undrar är, vilket EAA bör jag skaffa? Eftersom jag har läst att man inte riktigt kan säga att något EAA har bättre sammansättning av aminosyror än någon annan så undrar jag helt enkelt vilket som ger mig mest EAA per krona?
Och jag skulle även vilja veta samma vad gäller Whey-100 och kreatin? Vet ni vilken/vilka produkter som ger mig mest proteinpulver och kreatin per krona?

Alltså, någonting j-igt billigt men ändå minst lika bra.

(kreatinet bör helst vara i pulverform.)

TUSEN TACK FÖR ALLA TIPS till en fattiglapp som mig!!!!
EAA FX, CREA FX och WHEY FX
Citera
2010-04-04, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
EAA FX, CREA FX och WHEY FX

Kanon!!!
Du räddade mig 205kr.
Citera
2010-04-04, 17:20
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Kanon!!!
Du räddade mig 205kr.
Så lite så
Citera
2010-04-05, 18:09
Medlem
Mina kosttillskott

Hejsan det finns ju 1000 olika saker man kan beställa hem Protein EAA kreatin gainer och allt sånt. Jag började träna för 2 månader sen och hade absolut 0 koll hur ja skulle gå till väga med min kost,
Så ja köpte in Whey-80 Gainer pro och kreatin så jag blandar allt i samma skopa 2 ggr om dagen före träning och efter maten. Har gått upp från 76kg till 80kg och ser inte så jätte stor skillnad mer att jag inte ser lika tanig ut. Så till min fråga Ska jag fortsätta med allt jag kör, Whey-80 gainer pro kreatin. Eller ska jag köpa till EAA som jag har läst om att det ska vara det bästa ? Hur ska ja blanda allt skulle vilja ha lite hjälp på traven eftersom det är ju jobbigt om ja äter allt detta så är det bara skit.
Citera
2010-04-05, 18:11
Medlem
Dreass avatar
Läs de klistrade trådarna här ovan
Citera
2010-04-05, 18:15
Medlem
Citat:

Jo men det står ju bara om allt jag vill ju veta vad jag ska använda elelr ska man köpa allt?
Citera
2010-04-05, 18:15
Medlem
Citat:

Jo men det står ju bara om allt jag vill ju veta vad jag ska använda elelr ska man köpa allt?
Citera
2010-04-05, 18:19
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0151
Vassleprotein tas ifall du inte kan få i dig nog protein genom maten eller vill ha i dig mer protein helt enkelt. Gainer kan tas efter passet ifall du vill fylla ut med kalorier eller har långt hem. EAA kan tas före och efter passet ifall du vill stimulera proteinsyntesen mer än med t.ex. vassle. Inget av dom behövs ifall du sköter kosten bra.

Kreatin funkar för de flesta, finns även non-responders.
Citera
2010-04-05, 18:20
Medlem
Citat:
Vassleprotein tas ifall du inte kan få i dig nog protein genom maten eller vill ha i dig mer protein helt enkelt. Gainer kan tas efter passet ifall du vill fylla ut med kalorier eller har långt hem. EAA kan tas före och efter passet ifall du vill stimulera proteinsyntesen mer än med t.ex. vassle. Inget av dom behövs ifall du sköter kosten bra.

Kreatin funkar för de flesta, finns även non-responders.

Okej det där var riktigt jävla snällt av dig! Tack
Citera
2010-04-05, 18:26
Medlem
Du sa att gainer ska tas efter träningen jag har alltid tagit det efter jag ätit eftersom ja blir mätt som fan av den så mixar ner allt vassle kreatin och gainer i samma sen dricker jag som en milkshake efter maten det går väll lika bra?
Citera
2010-04-05, 18:35
Medlem
arsamiluks avatar
Som nybörjare så kan du växa i stort sett vad du än gör. De tillskott jag kan rekommendera är dock:

Multivitamin
EAA
Performance enhancer - T.ex. Rage eller NO-Xplode.
Kreatin - Väldigt bra tillskott, smakar skit men det känns att det ger verkan. Strunta dock i uppladdningsfas utan kör vanlig dos redan ifrån början.

Vassleprotein tycker jag bara är slöseri med pengar. EAA är bättre än vassle och räcker dessutom väldigt länge då man tar väldigt små doser, det stinker inte lika jävligt heller ifall man glömmer en shaker några dagar. Det är inte någon annan tid på dygnet man behöver så snabba proteiner så vassle är rätt värdelöst. Kör på riktigt käk istället på andra tider, ägg t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in