2010-04-05, 18:47
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsamiluk
Vassleprotein tycker jag bara är slöseri med pengar. EAA är bättre än vassle och räcker dessutom väldigt länge då man tar väldigt små doser, det stinker inte lika jävligt heller ifall man glömmer en shaker några dagar. Det är inte någon annan tid på dygnet man behöver så snabba proteiner så vassle är rätt värdelöst. Kör på riktigt käk istället på andra tider, ägg t.ex.
Fast nee, vassle passar utmärkt som mellanmålsprotein. Kasein däremot, där har man ett pulver som har extremt få användningsområden, speciellt i en halvbra kost.
Citera
2010-04-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
EAA kan tas före och efter passet ifall du vill stimulera proteinsyntesen mer än med t.ex. vassle. Inget av dom behövs ifall du sköter kosten bra.

Hur mycket mer stimuleras MPS med EAA vid en vardaglig kost och om man inte tränar direkt på morgonen i ett fastande tillstånd?
Citera
2010-04-05, 18:55
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Fast nee, vassle passar utmärkt som mellanmålsprotein. Kasein däremot, där har man ett pulver som har extremt få användningsområden, speciellt i en halvbra kost.

Jo det finns inget som man önskar mer än enorma insulinspikar vid mellanmålen.
Citera
2010-04-05, 19:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jo det finns inget som man önskar mer än enorma insulinspikar vid mellanmålen.
Vassle ger inte enorma insulinpikar! Det är till stor del dosrelaterad. Vassle ökar även insulinkänsligheten och en rad andra hälsofördelar!

Citat:
Ursprungligen postat av Cumshot
Hur mycket mer stimuleras MPS med EAA vid en vardaglig kost och om man inte tränar direkt på morgonen i ett fastande tillstånd?
Hur mycket mer än mat eller hur mycket mer än fasta?
Senast redigerad av Dreas 2010-04-05 kl. 19:49.
Citera
2010-04-05, 20:04
Medlem
arsamiluks avatar
Ska jag vara ärlig så har jag inte märkt någon som helst skillnad sedan jag helt slutade med vassleprotein. Från att äta ca 100-120 g om dagen till noll så blev det ingen förändring i ökningarna på gymmet. Det enda som hände var att jag slapp finnar och skit ifrån insulinspikarna och jag blev mer deffad. Vassle för sig är skit som mellanmål, det mättar absolut ingenting.
Citera
2010-04-05, 20:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig så har jag inte märkt någon som helst skillnad sedan jag helt slutade med vassleprotein. Från att äta ca 100-120 g om dagen till noll så blev det ingen förändring i ökningarna på gymmet. Det enda som hände var att jag slapp finnar och skit ifrån insulinspikarna och jag blev mer deffad. Vassle för sig är skit som mellanmål, det mättar absolut ingenting.
Nej, det är ett ypperligt mellanmålsprotein då det ökar proteinsyntesen och målet du åt tidigare minskar muskelnedbrytningen.

Du åt 100-120g vassle per dag i tillskottsform, bra och balanserad kost det måste ha varit....
Citera
2010-04-05, 20:23
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Nej, det är ett ypperligt mellanmålsprotein då det ökar proteinsyntesen och målet du åt tidigare minskar muskelnedbrytningen.

Du åt 100-120g vassle per dag i tillskottsform, bra och balanserad kost det måste ha varit....

Med tanke på att 100g ungefär var 25% av mitt proteinintag så tycker jag att det var en ok diet.

Jag käkar tre gånger om dagen idag, har inte märkt en uns skillnad ifrån när jag käkade sex till sju gånger om dagen förutom att energinivåerna är högre nu. Istället för att gräva ned sig i massa vetenskapligt bjäfs som förr eller senare motbevisas varför inte lägga energin i gymmet?
Citera
2010-04-05, 20:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Med tanke på att 100g ungefär var 25% av mitt proteinintag så tycker jag att det var en ok diet.

Jag käkar tre gånger om dagen idag, har inte märkt en uns skillnad ifrån när jag käkade sex till sju gånger om dagen förutom att energinivåerna är högre nu. Istället för att gräva ned sig i massa vetenskapligt bjäfs som förr eller senare motbevisas varför inte lägga energin i gymmet?
25% av sitt intag ifrån tillskott är enligt mig för mycket, max 15% siktar jag på, men vi är alla olika

Har aldrig sagt att man inte ska lägga ner sig på gymmet, vi pratar om vassle och dess funktion som mellanmålsprotein.

Får jag säga mitt så äter man så många ggr per dag man känner för, ser till att få i sig nog med protein och tränar tungt.
Citera
2010-04-05, 20:39
Medlem
arsamiluks avatar
Jo, och jag påstår att vassle inte ger ett skit som mellanmål, det mättar inte och det ger ingen märkbar effekt i återhämtning. Det gäller min kropp då. Så om det varken mättar eller ger märkbar effekt på återhämtning så anser iaf jag att det är värdelöst att äta, sedan kan folk säga vad de vill om den saken. Eftersom vassle inte ger mig någon ökning så rekommenderar jag det inte heller. De kosttillskott som jag nämnde i mitt första inlägg är de som faktiskt har fungerat.
Citera
2010-04-05, 20:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jo, och jag påstår att vassle inte ger ett skit som mellanmål, det mättar inte och det ger ingen märkbar effekt i återhämtning. Det gäller min kropp då. Så om det varken mättar eller ger märkbar effekt på återhämtning så anser iaf jag att det är värdelöst att äta, sedan kan folk säga vad de vill om den saken. Eftersom vassle inte ger mig någon ökning så rekommenderar jag det inte heller. De kosttillskott som jag nämnde i mitt första inlägg är de som faktiskt har fungerat.
Hur märker du ökningar av EAA? Hur märker du skillnad gällande syntetiska vitaminer?
Citera
2010-04-05, 21:06
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Hur märker du ökningar av EAA? Hur märker du skillnad gällande syntetiska vitaminer?

EAA: Det kanske är placebo men jag känner mig piggare när jag tränar med det. Brukar iof köra nitro+EAA innan träning nuförtiden vilket ger sjuk energi. Körde med EAA ensamt förr.

Vitamintillskott: Mer välbefinnande helt enkelt. Kroppen reagerar ju inte svart och vitt men man kan definitivt känna om det ger skillnad eller ej.

Vassle fick mig att känna mig slö istället och jag känner mig bättre när jag kör utan både vassle och mjölkprodukter.
Citera
2010-04-05, 21:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
EAA: Det kanske är placebo men jag känner mig piggare när jag tränar med det. Brukar iof köra nitro+EAA innan träning nuförtiden vilket ger sjuk energi. Körde med EAA ensamt förr.

Vitamintillskott: Mer välbefinnande helt enkelt. Kroppen reagerar ju inte svart och vitt men man kan definitivt känna om det ger skillnad eller ej.

Vassle fick mig att känna mig slö istället och jag känner mig bättre när jag kör utan både vassle och mjölkprodukter.
EAA har ingen uppiggande effekt och ökat välbefinnande av vitamintillskott vilket det inte ens är säkert funkar, njee.

Du är kanske är laktosallergiker eller bara känslig mot mjölkprodukter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in