2009-11-01, 14:09
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Glutamin är inte en essentiell aminosyra, det är bortkastade pengar Lägg pengarna på EAA istället.

Fråga2: Nej, Glutamin är som sagt bortkastade pengar, ger inte ett skvatt.

Tack för tipset! Jag ska spara min pengar! Du kanske kan hjälpa mig med ytterligare två frågor?

Är det som går under namnet "pump, kväveoxid" samma sak som aminosyror (eller kanske snarare att det har samma funktion)?

Det finns vissa produkter som ska vara bra för leder och sener, vilka tar stryk då man har ett tufft träningsprogram (vilket jag har). Det kan heta t ex "Body Flex" "MSM" "Cissus". Är ngt av det här värt att testa, eller är det bortkastade pengar?
Citera
2009-11-01, 15:09
Medlem
Googlas avatar
Har kollat runt en del, och eftersom dom inte nu längre säljer stora mängder av koffein tabletter på apoteket tänkte jag beställa online. Jag såg 250tabl 250mg här och tänkte höra här om dom var bra innan jag beställer, tack på förhand!
Citera
2009-11-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Tack för tipset! Jag ska spara min pengar! Du kanske kan hjälpa mig med ytterligare två frågor?

Är det som går under namnet "pump, kväveoxid" samma sak som aminosyror (eller kanske snarare att det har samma funktion)?

Det finns vissa produkter som ska vara bra för leder och sener, vilka tar stryk då man har ett tufft träningsprogram (vilket jag har). Det kan heta t ex "Body Flex" "MSM" "Cissus". Är ngt av det här värt att testa, eller är det bortkastade pengar?

Glucovett är värt att testa, innehåller MSM och Glucosamin http://www.halsans.se/?contentpage=showproduct&kategori=33&id=730
Citera
2009-11-01, 18:54
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razer
Glucovett är värt att testa, innehåller MSM och Glucosamin http://www.halsans.se/?contentpage=showproduct&kategori=33&id=730

Tack för tipset, men jag tyvärr inte hundägare!
Citera
2009-11-02, 07:48
Medlem
Läste detta i senaste mejlutskicket från Gymgrossisten
Nya uppgraderade Animal Cuts - 20% rabatt!
Nya Animal Cuts finns nu på lager! Gör dig redo för en kraftigare förbränningsformula som kommer att kännas i hela kroppen - gör dig redo att transformeras till en ugn på två ben, som fullkomligt törstar efter dina fettdepåer. Animal Cuts kommer även att ge dig ökad fokus och energi på gymmet samtidigt som den motverkar muskelbrytning och minskar ditt sötsug. Nu har du chansen att prova detta monster till produkt själv, till hela 20% rabatt! Den tidigare versionen av Animal Cuts har under lång tid varit en riktig succéprodukt på Gymgrossisten; vi är övertygade om att nya, upphottade Animal Cuts inte kommer göra dig besviken. Missa inte den här chansen!

Animal Cuts: Nu endast 379:-
Blev spyfärdig
Citera
2009-11-02, 10:41
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Läste detta i senaste mejlutskicket från Gymgrossisten
Nya uppgraderade Animal Cuts - 20% rabatt!
Nya Animal Cuts finns nu på lager! Gör dig redo för en kraftigare förbränningsformula som kommer att kännas i hela kroppen - gör dig redo att transformeras till en ugn på två ben, som fullkomligt törstar efter dina fettdepåer. Animal Cuts kommer även att ge dig ökad fokus och energi på gymmet samtidigt som den motverkar muskelbrytning och minskar ditt sötsug. Nu har du chansen att prova detta monster till produkt själv, till hela 20% rabatt! Den tidigare versionen av Animal Cuts har under lång tid varit en riktig succéprodukt på Gymgrossisten; vi är övertygade om att nya, upphottade Animal Cuts inte kommer göra dig besviken. Missa inte den här chansen!

Animal Cuts: Nu endast 379:-
Blev spyfärdig

Mirakelprodukter ftw. Varför skulle man vilja motverka muskelnedbrytningen förresten? Det är ju direkt kontraproduktivt..
Citera
2009-11-02, 11:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Mirakelprodukter ftw. Varför skulle man vilja motverka muskelnedbrytningen förresten? Det är ju direkt kontraproduktivt..
Nej, det är det ju inte. Dock tror jag produkten är skit!
Citera
2009-11-02, 12:31
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Nej, det är det ju inte. Dock tror jag produkten är skit!

Nej? Med tanke på att majoriteten av det som används för att bygga muskler är nedbrutet muskelprotein så jo, du vill maximera nedbrytning OCH uppbyggnad, inte limitera en av dom.

Finns inga bevis på att överdriven nedbrytning(t.ex. failure) skulle ge en superkompensationen av uppbyggnaden dock(dvs större påbyggnad utöver normal återbyggnad).
Citera
2009-11-02, 12:51
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Nej? Med tanke på att majoriteten av det som används för att bygga muskler är nedbrutet muskelprotein så jo, du vill maximera nedbrytning OCH uppbyggnad, inte limitera en av dom.

Finns inga bevis på att överdriven nedbrytning(t.ex. failure) skulle ge en superkompensationen av uppbyggnaden dock(dvs större påbyggnad utöver normal återbyggnad).
Frågan är vart balansen är som bäst, ifall nedbrytningen är maximal och uppbyggnaden maximal så lär ju + - kanske inte bli opti, min tanke om det hela.
Citera
2009-11-02, 12:54
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Frågan är vart balansen är som bäst, ifall nedbrytningen är maximal och uppbyggnaden maximal så lär ju + - kanske inte bli opti, min tanke om det hela.

Vad jag läst/diskutera mig fram till så är det ingen som vet.

Hade det varit så fint att mer nedbrytning = mer NY muskelmassa så hade man ju kört sjuka antal set och till failure hela tiden. Detta kräver dock längre vila. Vad jag vet så kvittar det om man bryter ner 50% eller 100% då den nya muskelmassan inte blir "större" dock blir återuppbyggnadstiden längre och det finns säkert fler nackdelar.
Citera
2009-11-02, 13:05
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Vad jag läst/diskutera mig fram till så är det ingen som vet.

Hade det varit så fint att mer nedbrytning = mer NY muskelmassa så hade man ju kört sjuka antal set och till failure hela tiden. Detta kräver dock längre vila. Vad jag vet så kvittar det om man bryter ner 50% eller 100% då den nya muskelmassan inte blir "större" dock blir återuppbyggnadstiden längre och det finns säkert fler nackdelar.
Ja, så kanske den där produkten kan funka, fast som sagt, jag tror det inte.
Citera
2009-11-02, 18:00
Bannlyst
Har nu tränat i cirka 1.5 månad. Jag har hållt på med styrketräning förut men aldrig köpt kosttilskott. Jag tror jag behöver kosttilskott för jag lägger inte på mig vikt så snabbt. När jag började vägde jag 80 och nu väger jag 82 (182 cm).

Har försökt äta mycket och sova minst åtta timmar per natt men det känns som jag inte får i mig tillräckligt. Borde jag köpa EAA eller Vassle? Jag hade tänkt att dricka före och efter träningen. Nackdelen med EAA är ju att det är satans dyrt.
Senast redigerad av Fredligh 2009-11-02 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in