2010-12-31, 02:40
Medlem
pezrulezhaakons avatar
FoXx

Har du kört på så seriöst du kan med den vanliga maten nu då?
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-12-31 kl. 02:46.
Citera
2010-12-31, 02:42
Medlem
RAAxels avatar
Läs de klistrade trådarna som finns om olika kosttillskott såsom gainers, protein, kreatin m.m..

Det lättaste är att köpa det mest prisvärda, i stora paket (4-5kg)
Citera
2010-12-31, 02:42
Medlem
Börja träna seriöst, använd dig av ett bra träningsprogram, ät rätt osv. Kosttillskott gör inte mycket. (om du inte vill börja med aas, men då måste du fortfarande träna hårt)
Citera
2010-12-31, 12:37
Medlem
mr-virros avatar
Kreatin, vassle och EAA är det enda du behöver, om ens det. "fettförbrännare" är som att kasta pengarna i sjön
Citera
2011-01-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Tänkte köra på nu med gymmet efter nyår lite mer seriöst än jag gjort tidigare med protein, kreatin, fettförbrännare, m.m och har kört fast i utbudet efter att jag kollat lite hos gymgrossisten.
Vad finns det att rekommendera?

Kör protein, kreatin och Glutamin(?). Preworkout KAN du ju ha om du tränar lite senare på kvällen och behöver bli pigg?

Se till att du käkat ordentligt också
Citera
2011-01-03, 01:41
Medlem
Missförstår jag dig om jag tolkar det som att du menar att träningen blir mer seriös om du använder dig utav diverse kosttillskott?

Kötta på! Mvh
Citera
2011-01-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Missförstår jag dig om jag tolkar det som att du menar att träningen blir mer seriös om du använder dig utav diverse kosttillskott?

Kötta på! Mvh

Haha, bara för du klämde detta måste ja ställa samma fråga.
Citera
2011-01-03, 21:37
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord

Kötta på! Mvh

Nej den blir absolut inte mer seriös p.g.a något kosttillskott, menar bara att jag inte har tränat helhjärtat tidigare och haft många avbrott och nu vill satsa 110% och då även kolla vilka kosttillskott som finns som är bra och som hjälper kroppen/mig att snabbare nå resultat.
Citera
2011-01-03, 21:57
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
FoXx

Har du kört på så seriöst du kan med den vanliga maten nu då?
Nej men ska lägga upp en dietschema asap, har dock ingen koll alls på näringsläran, etc. Något tips?

Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Börja träna seriöst, använd dig av ett bra träningsprogram, ät rätt osv. Kosttillskott gör inte mycket. (om du inte vill börja med aas, men då måste du fortfarande träna hårt)
Tror nog jag håller mig undan steroider, inget alternativ . Gymmar med vänner som har mångårig erfaenhet så träningsprogrammet blir nog bra, det enda som hindrar är min handled som fortfarande är kass efter frakturen jag fick i somras.

Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Kreatin, vassle och EAA är det enda du behöver, om ens det. "fettförbrännare" är som att kasta pengarna i sjön
Mm kollade upp det där mer noggrant, någon sida som heter supplyreview eller liknande och det var endast ett par som rekommenderades av användarna och det var Spirodex samt OxyElite Pro. Dock hade den senare en massa biverkningar så jag valde Spirodex att testa mest för skojs skull då den hade många rekommendationer i olika forums.

Citat:
Ursprungligen postat av CheezeCake
Kör protein, kreatin och Glutamin(?). Preworkout KAN du ju ha om du tränar lite senare på kvällen och behöver bli pigg?

Se till att du käkat ordentligt också
Just PWO valde jag att testa NO-Xplode's samples som GG säljer för en billig peng, så slipper man köpa en hel burk som kanske inte funkar för en. Något tips på hur man bäst använder PWO?

Hela kittet bestod av 500g kreatin (den billiga för 99:-), 5kg protein (Whey-80), en burk Spirodex och två samples NO-Xplode Igniter Shot. Bra val?
Citera
2011-01-03, 22:01
Medlem
Kör naturellt. Lägg istället pengarna på bra mat. Tips bara..
Citera
2011-01-03, 23:10
Medlem
pezrulezhaakons avatar
FoXx

Tipset är att först lära dig om näringslära, så du får ut så mycket du kan om vad maten gör. Det är inget du lär dig på en kafferast, utan ett ganska långt projekt.
Sedan när du behärskar mer än grunderna så vet du vilken effekt kosttillskotten kan ha och när du får mest effekt av dem.
Kosttillskott har begränsad eller ingen effekt alls mer än att fylla på ditt energi och näringsbehov om du inte har maten klar från början.

Spara hellre pengarna nu.
Citera
2011-01-03, 23:36
Medlem
TeddyDanielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
FoXx

Tipset är att först lära dig om näringslära, så du får ut så mycket du kan om vad maten gör. Det är inget du lär dig på en kafferast, utan ett ganska långt projekt.
Sedan när du behärskar mer än grunderna så vet du vilken effekt kosttillskotten kan ha och när du får mest effekt av dem.
Kosttillskott har begränsad eller ingen effekt alls mer än att fylla på ditt energi och näringsbehov om du inte har maten klar från början.

Spara hellre pengarna nu.

Pez! Har du något tips om billiga proteinkällor? Kommer nämligen att få leva på en riktigt rutten studentbudget det kommande halvåret och är inte alls sugen att suga på vassle-nappen hela tiden. Känner inget märkbart resultat av det heller.

Gärna något med långt utgångsdatum. Hur ser kvarg ut på den fronten? Har aldrig ätit det (och jag ska kalla mig för en kille som tränar )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in