2016-08-30, 10:24
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyerJORP
Jag springer i trappor med tunga matpåsar i mitt jobb. Har byggt en del muskler under året jag har gjort detta men vill boosta det lite några tips?

Styrketräning, proteinrik kost, vila, återhämtning och repetera
Citera
2016-09-19, 13:57
Medlem
Koffeinpiller och, vad mer?

Hejsan FB, har precis beställt hem ett gäng helt vanliga koffeinpiller för att kunna bli pigg (obv). Skulle det fungera bättre om man krossar dom och intar med exempelvis druvsocker eller liknande för att blir ''rejält'' pigg? Och nej, jag letar inget substitut till tjack eller liknande..
Citera
2016-09-19, 13:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Vad vill du uppnå? Att bara vara "allmänt pigg" så borde du undvika druvsocker, men om du ska göra en träningsprestation kan druvsocker ge något. Lite tattigt med information.
Citera
2016-09-19, 14:07
Bannlyst
Försök få tag på effedrin också.
Citera
2016-09-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vad vill du uppnå? Att bara vara "allmänt pigg" så borde du undvika druvsocker, men om du ska göra en träningsprestation kan druvsocker ge något. Lite tattigt med information.

Bli väldigt pigg, inte just för träning utan i allmänhet kunna vara väldigt vaken och väldigt pigg trots lite sömn.
Citera
2016-09-19, 14:30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrittaFronSoder
Bli väldigt pigg, inte just för träning utan i allmänhet kunna vara väldigt vaken och väldigt pigg trots lite sömn.

Fast du kan ju inte på något magiskt sätt vara pigg hela dagen och samtidigt sova lite. Det är inte så vi fungerar. Tar du koffein varje dag så kommer du i längden tappa effekt, och sedan behöver du en vecka utan koffein för att återställa receptorerna.

Bra kost och motion kan väl hjälpa, men om du letar efter något magiskt så glöm det.
Citera
2016-09-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Fast du kan ju inte på något magiskt sätt vara pigg hela dagen och samtidigt sova lite. Det är inte så vi fungerar. Tar du koffein varje dag så kommer du i längden tappa effekt, och sedan behöver du en vecka utan koffein för att återställa receptorerna.

Bra kost och motion kan väl hjälpa, men om du letar efter något magiskt så glöm det.

Menar verkligen ingenting att ta dagligen, utan mer kanske efter ett jobbigt pass på jobbet där man börjat tidigt och slutat sent, men fortfarande vill ha orken att vara ute och umgås med folk. Självklart förstår jag att det inte finns något magiskt som gör att jag kan vara vaken dagar i sträck på koffein..
Citera
2016-09-19, 15:39
Medlem
hotflows avatar
Citat:
Hejsan FB, har precis beställt hem ett gäng helt vanliga koffeinpiller för att kunna bli pigg (obv). Skulle det fungera bättre om man krossar dom och intar med exempelvis druvsocker eller liknande för att blir ''rejält'' pigg? Och nej, jag letar inget substitut till tjack eller liknande..

Vad du kan göra är att köpa Synefrin tabletter, online eller i butik. Skulle undvika att ta koffeintabletter med Effedrin då det blir en sjujävla effekt.

Utveckla annars vad du är ute efter och hur stor styrka det är i dina koffeintabletter.
Citera
2016-09-19, 16:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Menar verkligen ingenting att ta dagligen, utan mer kanske efter ett jobbigt pass på jobbet där man börjat tidigt och slutat sent, men fortfarande vill ha orken att vara ute och umgås med folk. Självklart förstår jag att det inte finns något magiskt som gör att jag kan vara vaken dagar i sträck på koffein..

Du behöver inte göra en sarkastisk smiley när du själv skrev att du ville vara piggare "allmänt". Man får det svaret man specificerar för.

Men för att svara på din fråga tror jag koffein räcker gott. Det du kan göra för att förbättre effekten är att inte använda koffein när du inte behöver det. Undvika kaffe när du redan är pigg, skita i PWO innan träningen när du känner dig fräsch etc. När mindre du använder koffein, ju bättre effekt får du när du väl använder det.
Citera
2016-09-19, 20:03
Bannlyst
Citat:
Äter du stadig frukost? Sover du bra? Stressar du mycket på jobbet? Försök ändra kostvanor och sömnvanor innan du börjar köpa massa tillskott. Annars köp hem någon stacker med koffein, effedrin och annat lite annat smått och gott i.
Citera
2016-10-15, 14:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Är det någon skillnad på pulver och kapslar?
Blir det lika bra upptag ifall man delar på kapslar och häller i dricksglas
för folk som inte kan svälja tabletter

Att hälla kapselpulvret i upphettad blåbärssoppa, går det lika bra/dåligt som kallt vatten?
Citera
2016-10-15, 14:50
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Är det någon skillnad på pulver och kapslar?
Blir det lika bra upptag ifall man delar på kapslar och häller i dricksglas
för folk som inte kan svälja tabletter

Att hälla kapselpulvret i upphettad blåbärssoppa, går det lika bra/dåligt som kallt vatten?
Kapslarna är ofta gjorda av gelatin och löses upp omedelbart i magen. Det är alltså ingen skillnad mellan kapslar och runt pulver, bortsett från att kapslar ofta är dyrare än rent pulver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in