2014-05-30, 11:26
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Livsmedelsverket gjorde 2004 en undersökning av de fiskolja-produkter som fanns på marknaden då. Samtliga produkter hade väldigt låga värden av miljögifter och klara EU:s krav med väldigt god marginal. Att det skulle vara något speciellt med ArcticMeds är bara ett marknadsföringsknep.

De fiskar som fiskolja tillverkas från står lågt i näringskedjan och är inte långlivade, de ackumulerar aldrig några nämnvärda mängder miljögifter.

Med fiskolja åsyftas i det här inlägget den fiskolja som säljs som omega-3-tillskott. Inte fiskleverolja.

Det låter ju jättebra om resultatet är detsamma även nu 2014? I så fall kan man välja en fiskoljeprodukt baserat på pris och tillgänglighet snarare än att leta efter ett specifikt fabrikat.
Citera
2014-05-30, 21:58
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Det låter ju jättebra om resultatet är detsamma även nu 2014? I så fall kan man välja en fiskoljeprodukt baserat på pris och tillgänglighet snarare än att leta efter ett specifikt fabrikat.

Det är samma fiskar som oljan framställs ur nu som då, samma produktionsmetoder nu som då. Det kommer inte att ha förändrats nämnvärt.

De flesta större tillverkare brukar dessutom kunna redovisa innehålla av miljögifter, om man frågar snällt.
Citera
2014-05-31, 00:00
Medlem
har testat redox signal molekyl
Känner många som med bestämdhet hävdar att bl a de orkar springa längre
tycker jag orkat mer med det
någon som har erfarenhet?
Citera
2014-06-05, 20:07
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det är samma fiskar som oljan framställs ur nu som då, samma produktionsmetoder nu som då. Det kommer inte att ha förändrats nämnvärt.

De flesta större tillverkare brukar dessutom kunna redovisa innehålla av miljögifter, om man frågar snällt.

Det finns Omega 3 som är framställt av alger. Det är generellt sett renare än fisk, samt att det är bra miljötänk. Algerna odlas i basänger om det görs på ett bra sätt.
Citera
2014-06-05, 20:26
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healing79
Det finns Omega 3 som är framställt av alger. Det är generellt sett renare än fisk, samt att det är bra miljötänk. Algerna odlas i basänger om det görs på ett bra sätt.

Frågan, och mitt svar, rörde uttryckligen fiskolja.

Jag är medveten om det finns omega-3-fett utvunnet ur alger. Det är dock än så länge, och kommer troligen att förbli det ett bra tag, en marginalprodukt.
Citera
2014-06-06, 15:13
Medlem
Partyknarks avatar
Fick ett halvdussin sånna här http://store.rynopower.com/shop/supplements/ryno-power-electrolytes/ av en polare som lagt ner träningen och jag kan inte fatta vad man ska ha det till. Har läst produktbeskrivningen men blir inte mycket klokare. Är det värt att använda sig av eller ska jag slänga?
Citera
2014-06-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partyknark
Fick ett halvdussin sånna här http://store.rynopower.com/shop/supplements/ryno-power-electrolytes/ av en polare som lagt ner träningen och jag kan inte fatta vad man ska ha det till. Har läst produktbeskrivningen men blir inte mycket klokare. Är det värt att använda sig av eller ska jag slänga?

Det används väl främst av folk som tränar/tävlar väldigt länge och svettas mycket under tiden. Gymmar du endast så kan du nog skippa det.
Citera
2014-06-06, 23:59
Medlem
Vilka koffeintabletter rekommenderar ni som man tjänar på att ta istället för PWO?

GG's är billiga men efter lite sökande verkar många tycka att de är verkningslösa.
Är ute efter att ta ungefär 200mg koffein per dag utan att det blir dyrare än PWO.
Citera
2014-06-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Vilka koffeintabletter rekommenderar ni som man tjänar på att ta istället för PWO?

GG's är billiga men efter lite sökande verkar många tycka att de är verkningslösa.
Är ute efter att ta ungefär 200mg koffein per dag utan att det blir dyrare än PWO.

http://www.apotea.se/koffein-recip-tablett-100-mg-30-st
Citera
2014-06-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
http://www.apotea.se/koffein-recip-tablett-100-mg-30-st

Sett dom på apoteket. Har du testat?
Citera
2014-06-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Sett dom på apoteket. Har du testat?

Japp, bra effekt.
Citera
2014-06-09, 00:53
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partyknark

Det är ett elektrolyt-tillskott. Det finns ingen som helst nytta eller fördel med att inta dem i tablettform.

Ta de tillsammans med en måltid som ett mineraltillskott istället. Det är inget man bör köpa, men har du fått de gratis är det dumt att låta dem gå till spillo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in