Citat:
Ursprungligen postat av
Redukee
Lånar tråden lite om det är ok.
Är rätt ny på flashback, vet inte om jag ska göra en ny tråd eller hoppa in på andras?
Går iaf på antideppresiva mediciner. Och har därmed blivit mer och mer sugen på söt saker och kan verkligen inte sluta äta vissa saker. Oavsett om det inte finns osv så blir jag tokig om jag inte får det. Innan medicinen hade jag nästan slutat äta och hade då gått ner i vikt, var väldigt glad över det då jag är lite i överkanten. Är 182cm lång (ungefär) och vägde ca 72-74kg, har nu gått upp så väger ca 75-78 men har betydligt mer fett på magen och brösten, vilket jag absolut inte mår bra med över huvudet taget... Har nu lyckats sluta äta och har bestämt mig för att gå ner i vikt fort innan något annat händer (som självmord eller skade grejs igen). Kan man överleva på vatten och några vitaminpiller? Är hemma hela tiden så spelar och sover bara. Ute och går ibland också. Har svält mig förr och funkar bra. Men åt dock ibland. Tänkte nu inte äta alls... Bara gå på vitaminpiller och vatten, har ni några tips? Vad ska man få i sig för vitaminer osv? Rätt noob på detta. Ha det gött! Mvh
Goddagens.
Att sluta äta helt låter som en rätt så korkad idé, om du är seriös i att skala bort fett så borde du göra en bättre plan. LÄgg dig på 2000 kalorier per dag och gå inte över det. Beror också på hur mycket du väger nu, svårt att ge precisa tips när informationen är så fattig.
Du borde röra på dig mer också, om du verkligen vill att det ska gå bra. En rask promenad på en timme är inte speciellt mycket av ditt liv, eller åtminstone varannan dag.
Om jag va du skulle jag satsa på minst 50 g fett (450 kcal) och minst 150 g protein (480 kcal), fyll sedan på med vad du vill tills du kommer upp i önskat kalorivärde. Och nej, inte med tårta, sunt förnuft får användas här.