2016-02-02, 21:01
Medlem
Topppis avatar
Vilken proteinpulver finns det med minst kcal?
vill åt proteinet men undvika kalorierna.

tack!
Citera
2016-02-02, 21:39
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi

tack!

Troligtvis ganska lika i alla, men tänk på att ett gram protein är ca 4 kalorier så lite kalorier kommer det finnas.
Citera
2016-02-02, 21:47
Medlem
Tjo.

Tänkte bara se vad ni tror om en mindre fruktkost (käkade en rätt stor idag och spyyde nästan på gymmet), sen en timme senare gym, proteinshake direkt efter och sedan lunch en timme efter det?

Funkar det? försöker ligga på plus både kalorier och proteiner.

Kan lika gärna skriva hela min dags ätning med så får ni ge synpunkter.

Fruktkost (Flingor, mjölk, kvarg/yoghurt, två mackor ((detta var idag, mindre imorrn)))
Proteinshake efter passet.
Lunch (havregrynsgröt med sylt, kvarg, mjölk) - med en magnesiumtablett
Middag (spaggetti med köttfärssås, mycket broccoli)
Proteinshake
Kvällsmat (ett ägg, en macka, flingor med mjölk, kvarg)
Avslutar dagen med en fiskleverolje tablett..

Så ska jag väl köra på, fast med andra middagar såklart.

vad tror ni?
Citera
2016-02-03, 01:57
Medlem
KK94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi

tack!

Rekommenderar isolatpulver isf
Citera
2016-02-03, 09:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahWakeUpYeah
Tjo.

Tänkte bara se vad ni tror om en mindre fruktkost (käkade en rätt stor idag och spyyde nästan på gymmet), sen en timme senare gym, proteinshake direkt efter och sedan lunch en timme efter det?

Funkar det? försöker ligga på plus både kalorier och proteiner.

Kan lika gärna skriva hela min dags ätning med så får ni ge synpunkter.

Fruktkost (Flingor, mjölk, kvarg/yoghurt, två mackor ((detta var idag, mindre imorrn)))
Proteinshake efter passet.
Lunch (havregrynsgröt med sylt, kvarg, mjölk) - med en magnesiumtablett
Middag (spaggetti med köttfärssås, mycket broccoli)
Proteinshake
Kvällsmat (ett ägg, en macka, flingor med mjölk, kvarg)
Avslutar dagen med en fiskleverolje tablett..

Så ska jag väl köra på, fast med andra middagar såklart.

vad tror ni?

Man måste inte äta frukost. Om det hämmar din träning ska du lägga maten någon annanstans. Ät något litet eller inget alls och vräk i dig käk senare istället.

Personligen är jag inte ett fan av att planera in proteinshakes, tycker det går mycket bättre med mat. Jag skulle lägga till lite ägg eller något annat istället. Sedan om dit proteinintag sviktar i slutet av dagen kan du kompensera med proteinpulver.

Mackor och flingor känns inte jättekvalitativt heller. Men det beror väl på hur intensivt man tränar. Jag misstänker också att en sån där fiskleveroljetablett är 1mg, skulle kunna öka dosen med x3-5 utan att skämmas.
Citera
2016-02-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Man måste inte äta frukost. Om det hämmar din träning ska du lägga maten någon annanstans. Ät något litet eller inget alls och vräk i dig käk senare istället.

Personligen är jag inte ett fan av att planera in proteinshakes, tycker det går mycket bättre med mat. Jag skulle lägga till lite ägg eller något annat istället. Sedan om dit proteinintag sviktar i slutet av dagen kan du kompensera med proteinpulver.

Mackor och flingor känns inte jättekvalitativt heller. Men det beror väl på hur intensivt man tränar. Jag misstänker också att en sån där fiskleveroljetablett är 1mg, skulle kunna öka dosen med x3-5 utan att skämmas.

Okej, Jag försöker få i mig bra med proteiner genom hela dagen därav proteinshake som mellanmål.
Efter träningen så tar jag snabbt proteinshake, och sedan försöker jag få i mig lunch inom 1 timme efter träningen.
Citera
2016-02-03, 15:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahWakeUpYeah
Okej, Jag försöker få i mig bra med proteiner genom hela dagen därav proteinshake som mellanmål.
Efter träningen så tar jag snabbt proteinshake, och sedan försöker jag få i mig lunch inom 1 timme efter träningen.

Det spelar inte skitstor roll när man åter under dagen, det enda som är viktigt är att äta efter träningen precis som du gör. Ät på ett sätt som gör att du kan prestera bra på gymmet, och ät sedan bra mat efter gymmet. Sedan behöver du bara tänka på att få i dig rätt mängd över dagen spritt hur du vill.

Har man lite energi på gymmet beror det troligtvis att man ätit dåligt dagen innan.
Citera
2016-02-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det spelar inte skitstor roll när man åter under dagen, det enda som är viktigt är att äta efter träningen precis som du gör. Ät på ett sätt som gör att du kan prestera bra på gymmet, och ät sedan bra mat efter gymmet. Sedan behöver du bara tänka på att få i dig rätt mängd över dagen spritt hur du vill.

Har man lite energi på gymmet beror det troligtvis att man ätit dåligt dagen innan.

Tack för hjälpen, uppskattas!
Citera
2016-02-10, 11:12
Medlem
Lånar tråden lite om det är ok.
Är rätt ny på flashback, vet inte om jag ska göra en ny tråd eller hoppa in på andras?

Går iaf på antideppresiva mediciner. Och har därmed blivit mer och mer sugen på söt saker och kan verkligen inte sluta äta vissa saker. Oavsett om det inte finns osv så blir jag tokig om jag inte får det. Innan medicinen hade jag nästan slutat äta och hade då gått ner i vikt, var väldigt glad över det då jag är lite i överkanten. Är 182cm lång (ungefär) och vägde ca 72-74kg, har nu gått upp så väger ca 75-78 men har betydligt mer fett på magen och brösten, vilket jag absolut inte mår bra med över huvudet taget... Har nu lyckats sluta äta och har bestämt mig för att gå ner i vikt fort innan något annat händer (som självmord eller skade grejs igen). Kan man överleva på vatten och några vitaminpiller? Är hemma hela tiden så spelar och sover bara. Ute och går ibland också. Har svält mig förr och funkar bra. Men åt dock ibland. Tänkte nu inte äta alls... Bara gå på vitaminpiller och vatten, har ni några tips? Vad ska man få i sig för vitaminer osv? Rätt noob på detta. Ha det gött! Mvh
Citera
2016-02-10, 12:30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redukee
Lånar tråden lite om det är ok.
Är rätt ny på flashback, vet inte om jag ska göra en ny tråd eller hoppa in på andras?

Går iaf på antideppresiva mediciner. Och har därmed blivit mer och mer sugen på söt saker och kan verkligen inte sluta äta vissa saker. Oavsett om det inte finns osv så blir jag tokig om jag inte får det. Innan medicinen hade jag nästan slutat äta och hade då gått ner i vikt, var väldigt glad över det då jag är lite i överkanten. Är 182cm lång (ungefär) och vägde ca 72-74kg, har nu gått upp så väger ca 75-78 men har betydligt mer fett på magen och brösten, vilket jag absolut inte mår bra med över huvudet taget... Har nu lyckats sluta äta och har bestämt mig för att gå ner i vikt fort innan något annat händer (som självmord eller skade grejs igen). Kan man överleva på vatten och några vitaminpiller? Är hemma hela tiden så spelar och sover bara. Ute och går ibland också. Har svält mig förr och funkar bra. Men åt dock ibland. Tänkte nu inte äta alls... Bara gå på vitaminpiller och vatten, har ni några tips? Vad ska man få i sig för vitaminer osv? Rätt noob på detta. Ha det gött! Mvh

Goddagens.

Att sluta äta helt låter som en rätt så korkad idé, om du är seriös i att skala bort fett så borde du göra en bättre plan. LÄgg dig på 2000 kalorier per dag och gå inte över det. Beror också på hur mycket du väger nu, svårt att ge precisa tips när informationen är så fattig.

Du borde röra på dig mer också, om du verkligen vill att det ska gå bra. En rask promenad på en timme är inte speciellt mycket av ditt liv, eller åtminstone varannan dag.

Om jag va du skulle jag satsa på minst 50 g fett (450 kcal) och minst 150 g protein (480 kcal), fyll sedan på med vad du vill tills du kommer upp i önskat kalorivärde. Och nej, inte med tårta, sunt förnuft får användas här.
Citera
2016-02-10, 13:31
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Hej!

Allt var frid och fröjd tills jag märkte att '' *näringsvärdet avser kokta nudlar '' . Okokt väger ''nudelknystet'' 80g, kokta väger samma knyst 197g. Vilket då skulle innebära att det innehåller 748,8 kal !! Vilket låter alldeles galet mycket.

Hur ska jag bedöma dess rätta näringsvärde? ( 380 kal / 100g )
Citera
2016-02-10, 14:00
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Hej!

Allt var frid och fröjd tills jag märkte att '' *näringsvärdet avser kokta nudlar '' . Okokt väger ''nudelknystet'' 80g, kokta väger samma knyst 197g. Vilket då skulle innebära att det innehåller 748,8 kal !! Vilket låter alldeles galet mycket.

Hur ska jag bedöma dess rätta näringsvärde? ( 380 kal / 100g )

380/100g kcal är för okokta nudlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in