2013-01-29, 11:25
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
När jag använder kör post-workout kolhydrater blir det alltid carbo FX. Om den är absolut billigast vågar jag inte svara på men beställer den alltid när jag beställer annat från gymvaruhuset för att slippa frakten.

Är nog billigast, man kunde köpa 25kgs säck för 400kr förr.
Hur mycket malto och protte kör du i dina post workout shakes?
Citera
2013-01-29, 21:05
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Är nog billigast, man kunde köpa 25kgs säck för 400kr förr.
Hur mycket malto och protte kör du i dina post workout shakes?

Beror på hur seg jag känner mig samt hur länge sen det var jag åt. Efter en natts sömn brukar det bli 30g vasslepulver och 50g malto (i runda slängar).
Citera
2013-01-30, 12:17
Medlem
Har en kreatinburk och aminosyraburk som jag köpte för några år sen och märkte nu att att den gick ut i september förra året, är det lugnt att dricka det ändå eller kan det vara dåligt på nåt sett? Burkarna är inte oöppnade sen tidigare
Citera
2013-01-30, 12:49
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan
Har en kreatinburk och aminosyraburk som jag köpte för några år sen och märkte nu att att den gick ut i september förra året, är det lugnt att dricka det ändå eller kan det vara dåligt på nåt sett? Burkarna är inte oöppnade sen tidigare

Är nog inge fara om det har legat i rumstemp och inte stått i solljus
Citera
2013-01-30, 16:45
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan

Har det stått torrt är den reella hållbarheten väldigt mycket längre än vad som skrivs på burkarna.
Citera
2013-01-30, 17:20
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Utan att egentligen ha någon betydande kunskap om viktuppgång, kolhydrater, energi och kosttillskott måste jag säga att jag tycker att kommentarerna på gymgrossisten rörande Starnutrition Gainer Pro, är HELgalna.
Exempel:
Citat:
Rosita H, 2010-11-04, 18:49
gainer pro ger bra resultat, har redan gått upp 2 kilo efter bara nån vecka och då tar jag 2 stycken per dag
Citat:
David L, 2010-09-23, 20:57
Har använt produkten i 4 dagar och gått upp 4 kilo.
Ovanstående exempel var tagna enbart från sida 1 av total 46 sidor med kommentarer.

Vad är det som får folk att tro att de lyckats med så pass vidlyftiga och orealistiska viktökningar?
Citera
2013-01-30, 17:25
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Utan att egentligen ha någon betydande kunskap om viktuppgång, kolhydrater, energi och kosttillskott måste jag säga att jag tycker att kommentarerna på gymgrossisten rörande Starnutrition Gainer Pro, är HELgalna.
Exempel:

Ovanstående exempel var tagna enbart från sida 1 av total 46 sidor med kommentarer.

Vad är det som får folk att tro att de lyckats med så pass vidlyftiga och orealistiska viktökningar?

Rent önsketänkande, det är inte direkt individer som tänker kritiskt som spottar ur sig dessa kommentarer. Dessutom censurerar Gymgrossisten kommentarsfälten.
Citera
2013-01-30, 19:00
Medlem
Jag har en fråga till er mer kunniga;

Jag tränar idag 6 gånger i veckan på gym, har alltid måndagen som vilodag då jag jobbar knepiga tider. Jag har väldigt hög ämnesomsättning vilket gör att jag inte har problem med underhudsfett osv, och äter som en häst.

Jag börjar morgonen kl 5 där jag dricker Meal pro från Star Nutrition.
kl 8 äter vi frukost, då oftast 3 knäckebröd (havregrova) med keso, samt en handfull cashewnötter. Har bara 15 min frukostrast.
Vid 10.45 äter jag lunch i form av matlåda som antagligen har varit ur ett storkok eller från dagen innan. Jag äter kött/fisk, potatis/ris/pasta, samt någon form av råkost. Detta i ganska stor mängd.
14:30 slutar dagen och jag fortsätter äta nötter, men vill hitta något annat som dämpar min VRÅLhunger, då jag direkt efter jobbet åker till gymmet.
Dricker gainer efter, för att ca 2 timmar efter det äta kvällsmat. Efter kvällsmaten lyckas jag oftast trycka i mig ytterligare knäckebröd eller någon kikärtssallad.

Trots intag ca 5 gånger per dag är jag helt sinnessjukt hungrig MELLAN måltiderna. När jag vaknar, när jag går och lägger mig, ofta 1,5-2 timmar efter att jag ätit blir jag hungrig.

Min fråga är, har ni några tips på något man snabbt kan få i sig vid hunger mellan vissa måltider? Vad, och hur mycket?

Tack!
Citera
2013-01-31, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Låter som ett överdrivet doseringsschema i mina öron. Kreatinet kan du ta när som helst under dagen. Sen ser jag ingen mening till att ta både kreatin och Body Science 3-pH-CM. Före och efter passet tycker jag du borde köra enbart EAA och spara istället kaseindrinken till måltiden efter maten.

Nu tror jag inte du förstod riktigt.

Kreatinet jag skrev att jag tar innan träning = Body Science 3-ph-CM
EAA innan och efter = Amino Rush
Och sedan kaseindrink innan natten / i samband med måltid.

Var det så du förstod det? Eller tycker du även detta är överdrivet?

Tack för svar.
Citera
2013-01-31, 14:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonida
Nu tror jag inte du förstod riktigt.

Kreatinet jag skrev att jag tar innan träning = Body Science 3-ph-CM
EAA innan och efter = Amino Rush
Och sedan kaseindrink innan natten / i samband med måltid.

Var det så du förstod det? Eller tycker du även detta är överdrivet?

Tack för svar.

Då missförstod jag dig. Det låter som ett vettigt upplägg.
Citera
2013-01-31, 21:46
Medlem
madmaxzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asp17
Jag har en fråga till er mer kunniga;

Jag tränar idag 6 gånger i veckan på gym, har alltid måndagen som vilodag då jag jobbar knepiga tider. Jag har väldigt hög ämnesomsättning vilket gör att jag inte har problem med underhudsfett osv, och äter som en häst.

Jag börjar morgonen kl 5 där jag dricker Meal pro från Star Nutrition.
kl 8 äter vi frukost, då oftast 3 knäckebröd (havregrova) med keso, samt en handfull cashewnötter. Har bara 15 min frukostrast.
Vid 10.45 äter jag lunch i form av matlåda som antagligen har varit ur ett storkok eller från dagen innan. Jag äter kött/fisk, potatis/ris/pasta, samt någon form av råkost. Detta i ganska stor mängd.
14:30 slutar dagen och jag fortsätter äta nötter, men vill hitta något annat som dämpar min VRÅLhunger, då jag direkt efter jobbet åker till gymmet.
Dricker gainer efter, för att ca 2 timmar efter det äta kvällsmat. Efter kvällsmaten lyckas jag oftast trycka i mig ytterligare knäckebröd eller någon kikärtssallad.

Trots intag ca 5 gånger per dag är jag helt sinnessjukt hungrig MELLAN måltiderna. När jag vaknar, när jag går och lägger mig, ofta 1,5-2 timmar efter att jag ätit blir jag hungrig.

Min fråga är, har ni några tips på något man snabbt kan få i sig vid hunger mellan vissa måltider? Vad, och hur mycket?

Tack!
Äter nästan exakt samma som dig och mellan måltiderna brukar jag oftast trycka i mig en proteinbar. Dock har jag hört olika saker om barsen som är både positiva och negativa. Tycker dock dom är mättande och passar perfekt för att dämpa hungern.
Någon som vet om barsen är bra för att trycka i sig mellan måltiderna eller är de enbart skräp?
Citera
2013-01-31, 23:43
Medlem
madmaxzz

Vad har du hört som är negativt med proteinbars? Det enda jag kan komma på är eventuellt transfetter, men det är inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in