2012-02-06, 17:22
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Hur många portioner en påse innehåller är upp till dig, det beror såklart på hur stora portioner du tar.

Om det är vassle protein du har köpt, då är det ingen skillnad jämfört med det som finns på Gymgrossisten, förutom smaken då.

just därför jag skrev "portioner" Eftersom det är upp till mig själv. Men tänkte mer på hur många doser ni tycker påsen räcker på. är det tex 10 gånger eller 30
Citera
2012-02-06, 17:22
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vilket märke är det du har beställt?

Deras egna märke! (Antar jag iaf) Whey FX svart och Grön påse tror jag Inte fått hem de än.Beställde i lördags!
Senast redigerad av flaggantopp 2012-02-06 kl. 17:27.
Citera
2012-02-06, 18:34
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Deras egna märke! (Antar jag iaf) Whey FX svart och Grön påse tror jag Inte fått hem de än.Beställde i lördags!

Tar du den rekommenderade mängden på 30g blir det 25 portioner per påse.
Citera
2012-02-06, 19:53
Medlem
Tjena alla experter Har en fråga precis som alla andra, men känns som det här är rätt ställe att ställa den.

Har styrketränat nu cirka ett år, uppehåll under sommaren dock. Längd 182 cm, vikt 84 kg. Har käkat proteinpulver samtidigt som jag tränat i princip hela tiden. Tränar 3-4 ggr i veckan, 4 för det mesta, har även ett fysiskt jobb så jag känner inte att man överdoserar när man käkar bra med mat och kompletterar det med proteinpulver. Har även testat kreatin en kortare tid något som jag tyckte funkade bra men för tillfället håller jag upp en månad.

Är ute efter någonting som jag kan komplettera proteinpulvret med för att bli piggare på gymmet, det är ju ganska lätt att känna sig lite hängig efter en dag på jobbet. Har sneglat lite på något som kallas för "anabolic beast" och tänkte köra det med kreatin samtidigt. Fick även tips på gymgrossisten om "pansars paket" som innehåller anabolic hydrobol, whey-80, creatine samt bars.

Någon som har lite åsikter eller kört liknande?? uppskattar svar samt tips å tricks!
Citera
2012-02-07, 22:58
Medlem
Vad är det med kvarg? Vad hjälper det träningen? Någon som isåfall kan rekommendera något bra?
Citera
2012-02-07, 23:06
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
Vad är det med kvarg? Vad hjälper det träningen? Någon som isåfall kan rekommendera något bra?
Googla på kvarg, finns i de flesta vanliga affärer. Extra billigt på lidl.
12g protein per 100g. Om det hjälper träningen vet jag inte men det är en bra proteinkälla, dessutom ganska mättande under deff.
Citera
2012-02-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
Googla på kvarg, finns i de flesta vanliga affärer. Extra billigt på lidl.
12g protein per 100g. Om det hjälper träningen vet jag inte men det är en bra proteinkälla, dessutom ganska mättande under deff.
Okej tack för de
Citera
2012-02-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
Kvarg är inte ett kosttillskott, men för att svara på frågan:

Kvarg är färskost, det innehåller mycket protein, på en liten mängd kalorier, vilket många ser positivt.
Citera
2012-02-09, 18:13
Medlem
iPees avatar
Hola!

Någon här som kan rekommendera en bra återhämtningsdryck? Har kört på Gainomax ett tag, men det är inte särskilt ekonmiskt i mängden. Vet inte särskilt mycket om sånt över huvud taget, så jag har bara kört på det för det är tillgängligt överallt och smakar bra.

Vill gärna ha en recovery drink som smakar GOTT, om det finns och vill även att den ska innehålle L-glutamin eller vad det heter.

Vet inte om det helt enkelt är så att jag bör köpa mig en gainer o blanda i glutaminet... Äter väldigt hälsosamt, dricker protein och kreatin dagligen. Behöver jag ens gainer? Är varken smal eller tjock.

För er erfarna måste jag låta otroligt korkad. Men alltså, när ska man ta gainer, det är väl om man vill gå upp i vikt? Men när jag hör "gå upp i vikt" så låter det för mig som någon som har svårt för att gå upp i vikt som vill ha det. Jag har verkligen inte svårt att varken gå upp eller ner i vikt, men jag vill som alla ha en snygg kropp. Allt med kosttillskott känns så jävla komplicerat. Tagit mig flera år att lära mig om kreatin, pwo och protein men alltså fortfarande inte direkt koll på Gainers.
Citera
2012-02-09, 20:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPee
Hola!

Någon här som kan rekommendera en bra återhämtningsdryck? Har kört på Gainomax ett tag, men det är inte särskilt ekonmiskt i mängden. Vet inte särskilt mycket om sånt över huvud taget, så jag har bara kört på det för det är tillgängligt överallt och smakar bra.

Vill gärna ha en recovery drink som smakar GOTT, om det finns och vill även att den ska innehålle L-glutamin eller vad det heter.

Vet inte om det helt enkelt är så att jag bör köpa mig en gainer o blanda i glutaminet... Äter väldigt hälsosamt, dricker protein och kreatin dagligen. Behöver jag ens gainer? Är varken smal eller tjock.

För er erfarna måste jag låta otroligt korkad. Men alltså, när ska man ta gainer, det är väl om man vill gå upp i vikt? Men när jag hör "gå upp i vikt" så låter det för mig som någon som har svårt för att gå upp i vikt som vill ha det. Jag har verkligen inte svårt att varken gå upp eller ner i vikt, men jag vill som alla ha en snygg kropp. Allt med kosttillskott känns så jävla komplicerat. Tagit mig flera år att lära mig om kreatin, pwo och protein men alltså fortfarande inte direkt koll på Gainers.

Om du behöver gainer eller inte beror på om du vill gå upp eller ner i vikt, samt om du når detta mål.

Eftersom du inte verkar ha några svårigheter med att äta mat och gå upp i vikt låter gainer väldigt onödigt för mig. Det är som sagt en kcalrik drink som är som supplement för de som inte vet hur man äter vanlig mat.
Citera
2012-02-09, 22:08
Medlem
flaggantopps avatar
7keto i bulkfas också eller lämpas den bäst för deff period? Någon som testat? Och kan det vara ohälsosamt att använda det om man är 19 år, med tanke på allt snack som kommit upp om doping mm om 7-ketO?
Citera
2012-02-09, 22:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
7keto i bulkfas också eller lämpas den bäst för deff period? Någon som testat? Och kan det vara ohälsosamt att använda det om man är 19 år, med tanke på allt snack som kommit upp om doping mm om 7-ketO?

Känns det värt att chansa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in