2014-09-23, 21:38
Medlem
Kan jag äta detta tillsammans?

Hejsan, jag har nyss införskaffat lite saker som jag tänkte höra av med er kunniga om det går bra att ta alltihop.

På morgonen till frukost tar jag:

* http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fat-burner-120-caps 1 Piller
* Omega-3 1 Piller

* Till lunch tar jag samma sak som ovanstående.

Sen innan gymmet tar jag:

* http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/bcaa-xl-caps 1 Piller
* http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/intensity-300g- 1 Servering

Och efter gymmet tar jag:

* http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80 1 Servering
* Omega-3 1 Piller

Vad tror ni om detta?

Tack på förhand, Tony
Citera
2014-09-23, 21:42
Bannlyst
"Rekommenderad dosering: Intag tre kapslar dagligen, i samband med måltid. Den rekommenderade dagliga dosen bör ej överskridas. "

Du är väl läskunnig?
Citera
2014-09-23, 22:01
Medlem
Zilvios avatar
Måste erkänna att jag tagit proteintillskott men jag är väldigt skeptiskt till nyttan med de tillskott du införskaffat. Det kanske bara är för jag är gammal och sur, men vad fan är det för fel på riktig mat?
Jag är så konspiratoriskt lagd så jag tror att alla dessa fat-burners och övrigt bara är en gigantisk bluff a la kejsarens nya kläder. Finns det något lagligt tillskott förutom kreatin har bevisad effekt?

Efter träning kan det nog vara bra att få i sig lite kolhydrater, typ en banan eller ett paket russin eller nått iaf om du vill fylla på depåerna.
Citera
2014-09-24, 07:30
Medlem
Jo, givet är jag läskunnig, men det jag undrade var om något av dessa "krockade" med varandra och är dåligt för kroppen.

Mvh
Citera
2014-09-24, 07:37
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Måste erkänna att jag tagit proteintillskott men jag är väldigt skeptiskt till nyttan med de tillskott du införskaffat. Det kanske bara är för jag är gammal och sur, men vad fan är det för fel på riktig mat?
Jag är så konspiratoriskt lagd så jag tror att alla dessa fat-burners och övrigt bara är en gigantisk bluff a la kejsarens nya kläder. Finns det något lagligt tillskott förutom kreatin har bevisad effekt?

Efter träning kan det nog vara bra att få i sig lite kolhydrater, typ en banan eller ett paket russin eller nått iaf om du vill fylla på depåerna.

Du är inte gammal och sur (eller jo, vad vet jag). Nä, men jag har varit en riktig kosttillskottstönt i yngre dagar och om man jämför gainer med snabba kolhydrater från mat, vassle med kött och så vidare så är alltid mat bättre än kosttillskott. Däremot kan det vara gött med en prottedrink någon kväll man ligger lite under proteinkvoten och inte är så hungrig.
Citera
2014-09-26, 08:59
Medlem
Någon som har lust att ge mig en liten smocka angående mina kosttillskott? Börjar bli rätt less på att hala i mig en näve på morgnarna... tar följande (antalet är enligt instruktionen på burken)

1 multivitamin (nån random, behöver skaffa en ny)
1 omega 3, 6, 9 (eller 12 på slutet?)
2 magnesium
2 kalium + c-vitamin
1 järn

1 vitamin D2 en gång i veckan

tar ibland även koffein och kostfiber på morgonen, sen kostfiber före mat ibland om jag vet att jag käkar kass mat den dagen.

Min kost är varierad, hemlagad och förhållandevis nyttig. En vanlig dag käkar jag två bananer, 1-2 ägg, skinka, tomat. Middag brukar vara typ rotfrukter, nåt kött, gärna spenat. Äter sertralin dagligen på morgonen om det spelar någon roll.

Är förresten kvinna och mår ganska kasst rent fysiskt då och då. Får lätt järnbrist, har just nu något jag tror är kaliumbrist men kanske inte. Knepig vätskebalans, kramper, synliga blodådror. Ska fråga läkaren om det idag.
Citera
2014-09-26, 14:31
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollektivavtal
Någon som har lust att ge mig en liten smocka angående mina kosttillskott? Börjar bli rätt less på att hala i mig en näve på morgnarna... tar följande (antalet är enligt instruktionen på burken)

1 multivitamin (nån random, behöver skaffa en ny)
1 omega 3, 6, 9 (eller 12 på slutet?)
2 magnesium
2 kalium + c-vitamin
1 järn

1 vitamin D2 en gång i veckan

tar ibland även koffein och kostfiber på morgonen, sen kostfiber före mat ibland om jag vet att jag käkar kass mat den dagen.

Min kost är varierad, hemlagad och förhållandevis nyttig. En vanlig dag käkar jag två bananer, 1-2 ägg, skinka, tomat. Middag brukar vara typ rotfrukter, nåt kött, gärna spenat. Äter sertralin dagligen på morgonen om det spelar någon roll.

Är förresten kvinna och mår ganska kasst rent fysiskt då och då. Får lätt järnbrist, har just nu något jag tror är kaliumbrist men kanske inte. Knepig vätskebalans, kramper, synliga blodådror. Ska fråga läkaren om det idag.

Multivitamin gör egentligen bara nytta om då råder brist på någon vitamin. Om du käkar som du skriver du göra varje dag med rotfrukter och spenat och skit så kan du nog skippa den.

Omega tre kan vara bra. Om du äter fet fisk och måttliga mängder animaliskt fett är omega-3 överflödigt. Behovsrelaterat.

Magnesium vet jag inte ... behöver du verkligen det?

Kalium + C-vitamin. C-vitamin råder du antagligen inte brist på, det är väldigt svårt. Speciellt när man äter varierat som du. Kalium vet jag inte riktigt, om du vet med dig att det är en brist så kan det vara bra.

Järnbrist är vanligare bland kvinnor. Blodpudding en gång i månaden borde ge dig ett bra tillskott. Blåbär innehåller också en hel del gärna. Du kan ersätta järntabletter med detta alltså. En riklig järnkälla är extra viktig att inta efter mensen.

Vitamin D. Du skriver D2, jag trodde det var vanligast med D3? Vad vet jag. Hursomhelst, vitamin-D är superbra, det kan du fortsätta konsumera.
Citera
2014-09-28, 16:26
Medlem
multivitamin

Det står på multivitamin paketet att man en tablett har 100% av vitamin C och 200% av vitamin D rekommenderade intag osv.
Men man äter ju redan mat som har vitaminer så vad är meningen att det ska vara så mycket?
Om det är 100% vitamin c och så äter man lite vitamin c från maten då blir det ju mycket mer än rekommendrade.
Kan någon förklara? Är lite förvirrad
Citera
2014-09-28, 16:49
Medlem
Vargtasks avatar
Det rekommenderade dagliga intaget är väl vad man MINST ska få i sig varje dag? D.v.s. det skadar knappast om du får i dig mer. Det som kroppen ev. inte kan/behöver utnyttja kissar du ut. Vitamintillskott är i regel onödiga för gemena man. Äter man bara som man ska, varierat och hyfsat nyttigt är det helt meningslöst.
Citera
2014-09-28, 17:03
Medlem
Ok men borde jag kanske då ta en halv tablett per dag?, har läst att det är farligt att få i sig för mycket vitaminer.
Citera
2014-09-28, 17:06
Medlem
Vargtasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnxx123
Ok men borde jag kanske då ta en halv tablett per dag?, har läst att det är farligt att få i sig för mycket vitaminer.

Om du tror att du inte får i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler genom din kost, så visst, kör på bara. Att det skulle vara farligt att få i sig för mycket vitaminer har jag svårt att tro så länge det inte handlar om extrema mängder. En vitamintablett hit eller dit per dag kan knappast göra någon skada
Citera
2014-09-28, 19:47
Medlem
Okej tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här