2011-02-06, 21:38
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttal
Mjo tänkte mest på det där att man får mycket bättre sömn sa folk där..sover ganska dåligt ibland och det är nog inte så bra. Läste alla omdömen där, men tänkte fråga här också vill vara helt säker

Tack för ditt svar!

Ja brukar läsa innan ja ska sova och stänga av tv eller data 15 min innan man ska sova, då e man inte uppe i varv och kan somna enklare. Annan smart sak är att läsa något tråkigt typ läxor om man har några eller tråkiga artiklar i tidningen
Citera
2011-02-07, 19:25
Medlem
mrrandom14s avatar
Hej! Jag är ute efter volym. Vilket är bäst att ta proteinpulver eller gainer eller ska man ta båda? Har även hört talas om pre-work out grejer. Vilket är effektivast? Eller är det bästa helt enkelt att bara att äta bra vanlig mat?
Citera
2011-02-07, 20:10
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Hej! Jag är ute efter volym. Vilket är bäst att ta proteinpulver eller gainer eller ska man ta båda? Har även hört talas om pre-work out grejer. Vilket är effektivast? Eller är det bästa helt enkelt att bara att äta bra vanlig mat?
Säger som allla andra på forumet, äta mkt och bra mat hjälper mycket! Men ja hade valt proteinpulver före gainer.
Citera
2011-02-09, 18:22
Medlem
Tja. Tar just nu no.xplode innan träning, gainer efter och protein som mellanmål. När jag köpt gainer har jag alltid fått "bonus" produkter med. Har fått med Anabolic BCAA och CLA gratis och undrar därför om det är något att ta? Funkar det med det jag tar nu?
Citera
2011-02-09, 18:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekop
Tja. Tar just nu no.xplode innan träning, gainer efter och protein som mellanmål. När jag köpt gainer har jag alltid fått "bonus" produkter med. Har fått med Anabolic BCAA och CLA gratis och undrar därför om det är något att ta? Funkar det med det jag tar nu?

BCAA skulle jag tagit istället för no-xplode innan och istället för gainern efter. CLA hade jag tagit som mellanmål tills den tar slut och då återgått till "proteinet" du dricker nu.
Citera
2011-02-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
BCAA skulle jag tagit istället för no-xplode innan och istället för gainern efter. CLA hade jag tagit som mellanmål tills den tar slut och då återgått till "proteinet" du dricker nu.

Aha okej tack! får se hur jag gör. Går det inte att kombinera? Kanske köra på no.x, bcaa innan sen protein och cla efter?
Citera
2011-02-09, 19:05
Medlem
Fick mitt beta-a från Gymgrossisten idag. Blev förvånad att de låg i NOL precis där jag bor. : )

Kommer med en updata om produkten inom någon/några veckor.
Citera
2011-02-09, 20:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekop
Aha okej tack! får se hur jag gör. Går det inte att kombinera? Kanske köra på no.x, bcaa innan sen protein och cla efter?

Jo det är klart att det går. Ta no-x och bcaa innan men enbart cla efteråt. Proteinet fyller marginellt inget syfte där.
Citera
2011-02-09, 21:31
Medlem
BoomChickaWahWahs avatar
God kväll!
Är en tjej som precis kommit igång med träningen på "allvar".
Försöker gymma minst 2 dagar i veckan, gärna 3 och ska även öka på i början av mars.

Är inte överviktig och vill INTE öka i volym, vill alltså inte ha stora muskler som syns osv, utan vill bara vara tajt i kroppen och ha modellkropp till sommar. Väger 57 kilo och är 1,77 lång. BMI: 18,2.

Behöver jag kosttillskott eller liknande? Är tyvärr urusel på sådant, men kanske är värt ett försök att testa? Som sagt är mitt mål inte att ha stora synliga muskler och vill inte gå upp i vikt, utan snarare kanske gå ner ett-två.

Har ni några förslag och tips?

Tack på förhand Flashbackers.

Tilägg: Lite OffTopic, men finns det någon träningsguru där ute, får du gärna PM:a, eftersom jag har frågor om i princip allt gällande träning och kost.
Senast redigerad av BoomChickaWahWah 2011-02-09 kl. 21:42.
Citera
2011-02-10, 00:21
Medlem
pezrulezhaakons avatar
BoomChickaWahWah

Om du varken vill bli större eller mindre så gäller det att äta lika mycket energi som du gör av med.

Som tjej kan du träna rejält hårt utan att behöva vara rädd för att se ut som Arnold.

Tightheten kommer av andelen kroppsfett.

Vill du gå ner i omfång gäller det att äta lite mindre energi än du gör av med. Att träna under tiden är grymt fördelaktigt.
Citera
2011-02-10, 14:52
Medlem
BoomChickaWahWahs avatar
Tack för ditt svar pezrulezhaakon!
Så jag behöver alltså inte inhandla något tillskott, utan det räcker att jag äter som vanligt?
Möjligtvis lite mer protein efter träning?

Sen tänkte jag på Omega-3 också, är det värt att testa?
Citera
2011-02-11, 00:42
Medlem
söderbs avatar
Mitt whey100 tar slut när som helst så jag beställde lite nytt från gymgrossisten, kreatin var det 2för 99 så jag köpte dessa, köpte 3in1 dahlblads och jack3d.

jack3d innan träning, 3in1 proteinet efter träning och kanske kreatin till frukos. Känns det vettigt eller ska man skippa kreatin helt? Köpte jack3d för att prova känslan, kreatinet var billigt och proteinet ville jag ha.

Vad tycker ni? Målet är att bygga muskler och få lite mer tränad kropp, har redan tränat ett tag (tillräckligt för att göra slut på 4kg whey 100)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in