2012-07-03, 14:27
Medlem
RadioGaGas avatar
Vilket är det bästa om man äter kosttillskott i tablett och kapselform innan, under eller efter maten?
Citera
2012-07-03, 14:30
Medlem
Reaper123s avatar
Kan du inte få i dig tillräckligt med omega 3/6, mineraler och vitaminer via din vanliga kost.. så visst.

Inga tillskott är några mirakelgrejjer och föga troligt dessa du listat ens har en mätbar skillnad i form av resultat på din fysik under en kort period! Fatburners m.m. är iaf "pengar i sjön" imho!

Lägg lite extra energi på att lära dig ÄTA rätt och träna så pass optimalt du bara kan, det tar många år att nå hans fysik utan olagliga preparat!!
Citera
2012-07-03, 14:40
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Vilket är det bästa om man äter kosttillskott i tablett och kapselform innan, under eller efter maten?

Det beror på vad det är för kosttillskott.
Citera
2012-07-03, 15:04
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det beror på vad det är för kosttillskott.

Vitaminer och omega-3.
Citera
2012-07-03, 15:06
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Vitaminer och omega-3.

Då har det ingen som helst betydelse så länge du tar det i samband med maten, allt maginnehåll blandas ändå innan magsäckstömningen påbörjar.
Citera
2012-07-03, 20:33
Medlem
p4nd0ras avatar
Hur är det med den nya PWO:n Craze och SSRI (antidepp) ? Är det farligt?
Citera
2012-07-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p4nd0ra
Hur är det med den nya PWO:n Craze och SSRI (antidepp) ? Är det farligt?

Det är säkerligen inte livsfarligt iaf om det är det du tänker på
Citera
2012-07-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStranger
Nä, ser nu att du rättade dig själv där i ett senare inlägg

Att kroppen bara skulle använda en liten del av proteinet till musklerna ställer jag mig också tveksam till tyvärr (no hard feelings). Åtminstone om vi pratar om behovet efter styrketräning (muskelnedbrytning).
Kvinnan som svarar på frågan i översta länken du hänvisade till skriver ju själv att kroppen använder proteinet till det den för tillfället behöver det till.

I Flashback-länken blir även där påståendet med begränsat proteinupptag tillrättavisat direkt...

Vad gäller EAA så kan nog kroppen både ta upp och lagra betydligt mer än vad de flesta konsumerar per tillfälle.
Man brukar rekommendera mellan 10 - 20g EAA (endast 10g BCAA, varför är en längre historia) då denna mängd räcker för att skapa en positiv balans mellan proteinsyntesen och muskelnedbrytningen, vilket också oftast är det huvudsakliga syftet med just dessa produkter.

Kroppen har dock en maximalgräns för hur stor mängd fria aminosyror den kan lagra i aminosyrepoolen, om det kanske är det du syftar på?

För att få i sig tillräckligt med protein genom kosttillskott finns betydligt billigare alternativ än EAA och BCAA...t.ex. vassleprotein

Mvh

hm, då har man lärt sig något nytt! Men samtidigt är det ett jäkla för och emot sägande om allt som har med styrketräning att göra! Så om ett tag så kommer säkert nån säga att just detta är fel och så börjar det om
Citera
2012-07-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xworkoutxbaws
Hej, som varannan person så är jag kär i zyzz fysiken, jag undrar om de supplements han tog är värda att köpa.

Fish oil caps (6 a day)
Animal pack multivitamin
Vitamin C
Green Tea
Phenadrine and Inferno fat burners - Eventuellt köpa något från GG om det rekommenderas av någon
Vill du ha zyzz fysik så får du nog ta och beställa diverse kosttilskott på andra mindre kända sidor
Citera
2012-07-04, 16:34
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Det är säkerligen inte livsfarligt iaf om det är det du tänker på

Jo det är ju det jag tror det är. Innehåller craze MAOI så är det väldigt farligt då man kan få serotonergt syndrom.. men vet ju inte om det innehåller någon sådan..
Citera
2012-07-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p4nd0ra
Jo det är ju det jag tror det är. Innehåller craze MAOI så är det väldigt farligt då man kan få serotonergt syndrom.. men vet ju inte om det innehåller någon sådan..

ja, men då krävs det jäkligt mycket, att du överdoserar det. Om det nu skulle finnas i det kosttillskottet (vilket jag inte säger emot), så tror ja de är en så liten del att de inte är märkbart farligt. Visst de säkerligen inte bra. Men om du nu är osäker så ska du ju avstå tramset. De inte hardcore att ta pwo..
Citera
2012-07-08, 14:22
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
ja, men då krävs det jäkligt mycket, att du överdoserar det. Om det nu skulle finnas i det kosttillskottet (vilket jag inte säger emot), så tror ja de är en så liten del att de inte är märkbart farligt. Visst de säkerligen inte bra. Men om du nu är osäker så ska du ju avstå tramset. De inte hardcore att ta pwo..

Nej, för serotonergt syndrom behövs det inte krävas någon överdos på något sätt, det är ju kombinationen som är farlig. Ja jag skiter i craze o ska hitta någon annan eller skippa skiten helt. Vem har sagt något om "hardcore"? haha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in