2011-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mada1
mitt mål är att öka så mycket som möjligt i både fett och muskelmassa, på 3 månader. Funderar på att köra kreatin, EAA, gainer och Animal m-stak. Låter det bra? Eller finns det bättre preparat?

Kör på kreatin, eaa och gainer. Men se till att ha 100% koll på kosten annars kan alla dessa vara pengar i sjön. Kosten gör 100% och tillskotten bygger inget åt dig. De används bara där man vet att man failar på maten.

Animal m-stak gör människor bara tomma i plånkan och vad man läst finns det extremt få som rekomenderat detta tillskottet som testat. Skit i vad som står på gymgrossisten. De är så många blåsta personer som skriver där.
Senast redigerad av MRZnr1 2011-08-07 kl. 20:18.
Citera
2011-08-07, 22:35
Medlem
mada1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kör på kreatin, eaa och gainer. Men se till att ha 100% koll på kosten annars kan alla dessa vara pengar i sjön. Kosten gör 100% och tillskotten bygger inget åt dig. De används bara där man vet att man failar på maten.

Animal m-stak gör människor bara tomma i plånkan och vad man läst finns det extremt få som rekomenderat detta tillskottet som testat. Skit i vad som står på gymgrossisten. De är så många blåsta personer som skriver där.

Jag vet att de finns mycket skit därute men har testat m-staken innan och det funkade faktist. Söker bara nått preparat som ger en den där sjuka pumpen och orken i musklerna, så känndes de av m-stak.
Har du inget att rekommendera?

Btw, tror det är PWO jag söker, om m-stak är under den kategorin.
Citera
2011-08-08, 23:58
Medlem
Vad är standardfördelningen för en gainer? Har för mig att jag har läst 1g kolisar och 0,5g protein per kilo.
Citera
2011-08-09, 09:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat boy
Vad är standardfördelningen för en gainer? Har för mig att jag har läst 1g kolisar och 0,5g protein per kilo.

Det finns ingen "standard". Vad som "behövs", beror mer på vilken typ av träning du har tränat.
Citera
2011-08-09, 14:13
Medlem
Pipharens avatar
Citat:

Det är lämpligt att mixa din egen gainer utefter dig själv, dessutom blir det väll billigare har jag för mig. Till exempel, så blandar jag 10g EAA med ca 60g malto. Är man större, kan man lägga till lite extra malto om man vill, det bekväma är att du bestämmer själv varje shake.
Citera
2011-08-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mada1
Jag vet att de finns mycket skit därute men har testat m-staken innan och det funkade faktist. Söker bara nått preparat som ger en den där sjuka pumpen och orken i musklerna, så känndes de av m-stak.
Har du inget att rekommendera?

Btw, tror det är PWO jag söker, om m-stak är under den kategorin.

Jag tror m-stak fick dig på ett strålande bra humör och viljan att träna (mycket placebo dock). Vissligen finns det ju lite koffein och sådant i M-stak. Testa beta-alenine i så fall. Ändå jag vet som man blir varm i kroppen av och det plockar fram den bättre sidan hos mig innan jag ska träna de dagar jag kommer hem och måste tagga upp 200% innan ett hårt benpass.
Citera
2011-08-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det finns ingen "standard". Vad som "behövs", beror mer på vilken typ av träning du har tränat.

Styrketräning. Låt oss säga till en bendag eller annat som är påfrestande på stora muskelgrupper.
Citera
2011-08-10, 09:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Styrketräning. Låt oss säga till en bendag eller annat som är påfrestande på stora muskelgrupper.

Då räcker protein i flaskan efter passet. EAA eller vassle t.ex. Sen att du äter en måltid bestående av alla tre makronutrienterna (fett, kolhydrater, protein) när du kommer hem.
Citera
2011-08-10, 10:17
Medlem
Wantedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Då räcker protein i flaskan efter passet. EAA eller vassle t.ex. Sen att du äter en måltid bestående av alla tre makronutrienterna (fett, kolhydrater, protein) när du kommer hem.

Direkt efter ett hyffsat cardiopass på 30-60 minuter är det enbart snabba kolhydrater som gäller då? brukar nämligen alltid dricka en shake vassle efter mina vanliga styrkepass.
Citera
2011-08-10, 11:16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantedman
Direkt efter ett hyffsat cardiopass på 30-60 minuter är det enbart snabba kolhydrater som gäller då? brukar nämligen alltid dricka en shake vassle efter mina vanliga styrkepass.

Tränar du inte kondition flera dagar i rad ser jag inte poängen med snabba kolhydrater även efter så korta konditionspass. Drick rent protein även efter dessa pass, för att snabbt reglera upp proteinsyntesen igen.
Citera
2011-08-10, 13:26
Medlem
Tjena, jag undrar om det är någon som har koll på hur noga det är med bäst-före datum på sånahär produkter, jag sitter med en burk med 600st soyaproteinpiller, köpt -08 utgång -10 men jag är rätt pank så jag är villig att sopa i mig dom ändå. Många piller brukar ju bäst före datumet var ganska humbug på iallafall. Någon som har koll på hur det funkar med kosttillskott?

mvh
Citera
2011-08-10, 13:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratpunk
Tjena, jag undrar om det är någon som har koll på hur noga det är med bäst-före datum på sånahär produkter, jag sitter med en burk med 600st soyaproteinpiller, köpt -08 utgång -10 men jag är rätt pank så jag är villig att sopa i mig dom ändå. Många piller brukar ju bäst före datumet var ganska humbug på iallafall. Någon som har koll på hur det funkar med kosttillskott?

mvh

Det är som med tillskott som med allt annat. Smakar det som det ska och luktar normalt är det fullt okej att äta/ dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in