2011-09-15, 17:52
Medlem
Ter-minators avatar
Finns ju en 18 kg säck Maltodextrin på GV för knappt 500.
Är ju inget protein alls, bara kcal. Såg också att det var neutral smak. Någon som kört med det och vet om det är något att rekommendera? (Ska bulka som en tok)
Senast redigerad av Ter-minator 2011-09-15 kl. 17:58.
Citera
2011-09-15, 19:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Finns ju en 18 kg säck Maltodextrin på GV för knappt 500.
Är ju inget protein alls, bara kcal. Såg också att det var neutral smak. Någon som kört med det och vet om det är något att rekommendera? (Ska bulka som en tok)

Fungerar lika bra som läsk (och troligen godis också). Socker som socker.
Citera
2011-09-16, 01:07
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fungerar lika bra som läsk (och troligen godis också). Socker som socker.
Aa tänkte på det.. Tror du man lägger på sig nå fett? Är ju ändå billigare än gainer, dock innehåller ju gainer protein vilket inte malton gör..
Citera
2011-09-16, 01:12
Medlem
Geasss avatar
Citat:
Aa tänkte på det.. Tror du man lägger på sig nå fett? Är ju ändå billigare än gainer, dock innehåller ju gainer protein vilket inte malton gör..

Om du lägger på dig fett eller inte beror ju endast på hur mycket du intar. Det står specificerat på deras hemsida hur mycket kcal det innehåller, så du kan enkelt räkna ut det.
Citera
2011-09-16, 01:20
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geass
Om du lägger på dig fett eller inte beror ju endast på hur mycket du intar. Det står specificerat på deras hemsida hur mycket kcal det innehåller, så du kan enkelt räkna ut det.

Vet, ska köra det 3 gånger per dag
Citera
2011-09-16, 17:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Kanske, kanske inte. Beror på om du hamnar på kcalöverskott eller inte. Men mycket kcal genom dryck gör det enkelt att hamna på kcalöverskott.
Citera
2011-09-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
En annan nackdel med s.k. multipreparat är att många av mineralerna och vitaminerna i dem är helt meningslösa att inta samtidigt då de hindrar varandras upptag. Men det finns tydligen en marknad för folk som vill ha en "allt-i-en-kapsel". Att det ens finns preparat med zink ihop med t.ex. koppar och kalcium är helt idiotiskt. Zinktillskott bör intas som singeldos, annars rinner det rakt igenom kroppen utan att tas upp. Koppar , kalcium och till viss del järn gör att zinket i kapseln blir helt overksamt. Pengar i sjön (läs: toaletten).
Där ser man, bra info.
Citera
2011-09-20, 22:24
Medlem
Hej

Jag skulle vilja veta om ni har nått bättre förslag än det här. Det är nämligen så att jag käkat Omega 3 under ca 10 månader, resultatet av de blev att jag kände mig mycket piggare. Men nu är de så att jag sa upp mig från Vitalas prenumeration då jag hade all in one, den med kost tillskott tabletter, kände bara att just dom tabletterna gav mig nackdelar för jag fick i mig redan för mycket C-vitamin genom frukt och grönt som jag åt, men Omegan var riktigt bra!

Nu är det så att jag försöker hitta nya omega 3.

Vad tror ni om dessa? http://www.vitalas.se/sv/artiklar/omega-3-85-1x60-kapslar.html

Tidigare var de ju 2000mg alltså 2 kapslar jag fick i mig, är det för mycket?

Jag känner mig trött om dagarna nu när jag inte käkat omega 3 på 1 vecka, vet inte om det har med de o göra, men riktigt trött i huvudet.
Citera
2011-09-21, 14:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
Hej

Jag skulle vilja veta om ni har nått bättre förslag än det här. Det är nämligen så att jag käkat Omega 3 under ca 10 månader, resultatet av de blev att jag kände mig mycket piggare. Men nu är de så att jag sa upp mig från Vitalas prenumeration då jag hade all in one, den med kost tillskott tabletter, kände bara att just dom tabletterna gav mig nackdelar för jag fick i mig redan för mycket C-vitamin genom frukt och grönt som jag åt, men Omegan var riktigt bra!

Nu är det så att jag försöker hitta nya omega 3.

Vad tror ni om dessa? http://www.vitalas.se/sv/artiklar/omega-3-85-1x60-kapslar.html

Tidigare var de ju 2000mg alltså 2 kapslar jag fick i mig, är det för mycket?

Jag känner mig trött om dagarna nu när jag inte käkat omega 3 på 1 vecka, vet inte om det har med de o göra, men riktigt trött i huvudet
.

Fungerar utmärkt. Lite dyra kanske.

Det har knappast med bristen av omega-3:n enbart att göra.
Citera
2011-09-23, 14:50
Medlem
bigswiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fungerar utmärkt. Lite dyra kanske.

Det har knappast med bristen av omega-3:n enbart att göra.
s sant så-
Citera
2011-09-24, 02:43
Medlem
hishultas avatar
Hallå! Är en tanig kille på ca 70kg som börjat gymma nu igen.
Gymmade för ca 1år sedan mest bara som umgänge med polarna, dock var det aldrig något seriöst.

Nu har jag tagit tag i det rejält och fixat gymkort på ett större och bättre gym.
Tränar ca 4-5dagar i veckan.

Har alltid haft problem med att jag inte äter tillräckligt mycket mat, därav min låga vikt för min ålder.

Är ute efter att bygga muskler/muskel massa nu.
Men eftersom jag inte får i mig tillräckligt mycket med ämnen som behövs för att jag inte ska få resultat alls, vilket jag inte vill..

Så undrar jag om ni kan tippsa om något proteinsak(visste inte vad jag skulle kalla det) som hjälper mig att få i mig den mängden kolhydrater som jag behöver dagarna jag tränar osv..

Vet många om använder Whey-80.
vad tycker ni om det?
Är det värt att prova för en kille som mig?
Citera
2011-09-24, 11:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Hallå! Är en tanig kille på ca 70kg som börjat gymma nu igen.
Gymmade för ca 1år sedan mest bara som umgänge med polarna, dock var det aldrig något seriöst.

Nu har jag tagit tag i det rejält och fixat gymkort på ett större och bättre gym.
Tränar ca 4-5dagar i veckan.

Har alltid haft problem med att jag inte äter tillräckligt mycket mat, därav min låga vikt för min ålder.

Är ute efter att bygga muskler/muskel massa nu.
Men eftersom jag inte får i mig tillräckligt mycket med ämnen som behövs för att jag inte ska få resultat alls, vilket jag inte vill..

Så undrar jag om ni kan tippsa om något proteinsak(visste inte vad jag skulle kalla det) som hjälper mig att få i mig den mängden kolhydrater som jag behöver dagarna jag tränar osv..

Vet många om använder Whey-80.
vad tycker ni om det?
Är det värt att prova för en kille som mig?

Whey-80 är bra, givetvis, men inte så kaloririkt, vilket jag tror är mer vad du är ute efter. Någon form av gainer hade passat dig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in