2011-06-26, 12:07
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jo visst är de "lika bra", att de däremot inte stimulerar proteinsyntesen är en annan femma. Är man laktosintolerant så är man, soja-/ äggprotein eller rent EAA funkar då finfint.
Sägs ju även sänka Testohalten i män om än marginellt, men jag är inte helt påläst om Sojaproteinets vara eller inte var men det måste ju finnas saker som talar emot att det skulle vara lika bra annars hade väl fler förespråkat det, i guess.
Citera
2011-06-26, 15:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Sägs ju även sänka Testohalten i män om än marginellt, men jag är inte helt påläst om Sojaproteinets vara eller inte var men det måste ju finnas saker som talar emot att det skulle vara lika bra annars hade väl fler förespråkat det, i guess.

Testohaltsminskingar som syns på apparater ja, men inget som märks av i verkligheten.

Vassle rekommenderas oftast eftersom det är billigast. Sojaprotein är dyrare och rekommenderas därför mer sällan. Laktosintoleranta har däremot inte så mycket att välja på.
Citera
2011-06-27, 18:46
Medlem
Tja, jag är 20 år, 178 cm lång och väger 57-58 kg.

Har aldrig lyckats gå upp i vikt trots otaliga försök.
Har nu börjat gymma för att må bättre fysiskt/psykiskt och bli lite biffigare. Om jag har förstått det rätt så måste jag gå upp i vikt för att ens kunna bygga några muskler.

Behöver alltså råd och tips på bra gainers för att gå upp i vikt och som även ger bra med protein och vad mer man kan behöva för återhämtning efter träning.
Har kollat runt en del och Serious Mass verkar omtyckt, likaså Gainer Pro. Dock har dem lite för mycket laktos för min smak då jag är delvis laktosintolerant. (Tål ej heller nötter.)

Tack på förhand för hjälpen!
Citera
2011-06-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b3ngt
Tja, jag är 20 år, 178 cm lång och väger 57-58 kg.

Har aldrig lyckats gå upp i vikt trots otaliga försök.
Har nu börjat gymma för att må bättre fysiskt/psykiskt och bli lite biffigare. Om jag har förstått det rätt så måste jag gå upp i vikt för att ens kunna bygga några muskler.

Behöver alltså råd och tips på bra gainers för att gå upp i vikt och som även ger bra med protein och vad mer man kan behöva för återhämtning efter träning.
Har kollat runt en del och Serious Mass verkar omtyckt, likaså Gainer Pro. Dock har dem lite för mycket laktos för min smak då jag är delvis laktosintolerant. (Tål ej heller nötter.)

Tack på förhand för hjälpen!

Klistrade trådar har ju bra trådar om kost. Gainers är inte lösningen ifall du vill lyckas utan att förstå sambanden mellan träningen och den vardagliga kosten. Med den kunskapen vet du ifall du vill köpa gainer eller inte, men förhoppningsvis är du tillräckligt kunnig att komma på mycket bättre kompliment än gainer som har dåligt rykte inom styrketräning pga av en orsak som du kommer kunna räkna ut.
Citera
2011-06-28, 21:39
Medlem
4522s avatar
Fick hem en ny laddning Fairing CP3 igår, drack det först idag. Någon som vet om dom ändrat recept eller något? Nyansen på jordgubben var sig inte lik och det smakar även helt annorlunda. Förut köpte jag det för att det smakade så sjukt gott, naturligt på något sätt. Men nu är det precis samma smak som resterande märken, med en lätt kemisk touch. Vad har hänt...
Citera
2011-07-07, 13:07
Medlem
FX koffeintabletter, ska man svälja med vatten eller låta dem lösas upp i ett glas som en vanlig brustablett?
Citera
2011-07-07, 17:32
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.A
FX koffeintabletter, ska man svälja med vatten eller låta dem lösas upp i ett glas som en vanlig brustablett?

Dessa, http://www.gymvaruhuset.com/alert-fx-200-tabl-fx.html?

Svälj.
Citera
2011-07-08, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.A

Haha
Bra att du dubbelkollar. Kan ju sluta illa om man sväljer brustabletter
Citera
2011-07-08, 13:48
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsalf84
Haha
Bra att du dubbelkollar. Kan ju sluta illa om man sväljer brustabletter

Haha vaddå, man kommer rapa en hel del men det är väll inte så farligt? :P
Citera
2011-07-08, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Haha vaddå, man kommer rapa en hel del men det är väll inte så farligt? :P

Jaså?
Kolla från 09:30:
http://www.southparkstudios.se/episodes/408
Citera
2011-07-08, 14:14
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsalf84
Jaså?
Kolla från 09:30:
http://www.southparkstudios.se/episodes/408

Haha du är för skön, så du påstår att Southpark är en tillförlitlig källa? Dessutom svalde han 60st.
Citera
2011-07-12, 23:12
Medlem
Tjabba det är nu min broder som frågar detta.

Han gymmar 5 gånger i veckan och han kör 3 set med tung vikt så man ska inte klara fler än 7 varje set. Sedan vilar han 3-5 min mellan varje set.
Måndag : Vilodag
Tisdag : Bröst
Onsdag : Rygg
Torsdag : Mage och axlar
Fredag : Vilodag
Lördag : Lår och vader
Söndag : Biceps och triceps

Han väger 72-73 kg, 176 lång och är 17 år. Det han vill få är synliga muskler. Är då detta startpaket http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fardiga-paket/nya-muskelpaketet bra ? Är detta bra som ett första startpaket ?

Tacksam för svar !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in